KUMHO SOLUS 4S HA32 185/65R15 88H NÉGYÉVSZAKOS gumi
0 vélemény
- Méret: 185/65R15
- Idény: Négyévszakos
- Márka: KUMHO
- Mintázat: SOLUS 4S HA32
- Cikkszám: KUM2270863
- Terhelés index (LI): 88
- Sebesség index (SI): H
-
24 740 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
A Kumho autogumi gyártó bemutatása
“Vásárlók által készített abroncsok, a vásárlók észjárását követve”
A Kumho Tires 50 éves története
A
Kumho Tires Co., Inc. 1960-ban alakult azzal a céllal, hogy olyan
abroncsokat gyártson, amelyek teljes mértékben tükrözik a vásárlók
igényeit, abban az időben,amikor anyavállalata a Kwangju Buslines cég
kiváló minőségű abroncsok beszerzési problémájával küzdött. Abban az
időben a koreai autógumi abroncs ipar még gyenge lábakon állt. Bár már
létezett Koreában néhány helyi abroncsgyártó, termékeik minősége nem
ütötte meg a szabványos mértéket, egyetlen vállalat ajánlatát sem
fogadták el a Hadsereg központja által kiírt katonai beszállítási
tendereken. A helyi közlekedési vállalatok, beleértve a Kwangju Buslines
céget, a Kumho Tires anyavállalatát a kiváló minőségű abroncsok nem
megfelelő rendelkezésre állásától szenvedtek, és egymással versenyeztek,
hogy kiváló minőségű abroncsokat szerezzenek működésükhöz.
A
Kwangju városában található 1960-ban naponta mintegy negyven
gépcsoporttal 20 abroncsot gyártó szerény kisméretű gyár fejlődésének
eredményeképpen a Kumho Tires cég ma már hozzávetőleg 180 ezer abroncsot
készít világszerte, többek között Koreában, Kínában és Vietnámban
található 8 üzemében. Éves értékesítése 2 trillió és 960 milliárd won
volt a 2009. évi globális értékesítési nyilvántartás szerint, és évente
exportált áruinak értéke 1,8 milliárd dollár volt, így a világ 10
legnagyobb abroncsgyártója közé tartozott.
Az első OE (eredeti
berendezés) gyártási megállapodás megkötésére 1968-ban került sor –
melynek révén az értékesítési hálózat kibővült és lefedte a közlekedési,
a katonai és a jármű ipart Mivel az autóipar a 1960-as években még nem
volt túl élénk, a Kumho Tires cég fő vásárlóit az olyan közlekedési
vállalatok jelentették, mint a Kwangju Buslines, a Kumho Tires anyacége.
A cég 1968-ban
megkötötte első OE szerződését a Shinjin Automobile
céggel (mely cég jelenleg a GM Daewoo cég), majd ezt követően
kibővítette értékesítési hálózatát annak köszönhetően, hogy beszállítói
szerződéseket írt alá a Kia Industry céggel (mely cég jelenleg a KIA
Automobile) és a Hyundai Automobile céggel.
Az első export értéke 7.700 dollár volt – a cég 45 év alatt 200 ezerszeres növekedést
könyvelhetett
el. A cég első exportja Thaiföldre irányult, melynek keretében 7.700
dollár értékű abroncs került értékesítésre. Az 1960-as éves alatt a
Kumho Tires tengerentúli piacait bővítette Délkelet Ázsia és Közel-kelet
irányába, többek között Hong Kong, Kuvait, Libanon és Jordánia felé.
Jelenleg tengerentúli értékesítésének éves volumene meghaladja az 1,8
milliárd dollárt, és hozzávetőleg a világ 180 országába jut el.
Új technológiák! A „világelső‟ cím elnyerésének kihívása
Amikor
döntés született a Kumho Tires cég létrehozásáról, Koreában már
létezett 5 helyi abroncsgyártó cég. In-Cheon Park, a Kumho Tires cég
első ügyvezető igazgatója és a Kumho Group alapítója úgy vélte, hogy
későn induló cégként a létező abroncspiacra történő betörés egyetlen
lehetőségét a vezető technológiák jelentették. Az alapító ezen
filozófiája lett a Kumho cég egyedülálló jellemzője, „elkötelezettsége‟,
melynek köszönhetően a Kumho Tires műszaki szaktudása jelentős ütemben
fejlődött. Az 1970-es évek során a cég a „nemzeti első‟ innovációk egész
sorát hajtotta végre.
Az első acél radiál abroncs és az első teherautó és busz radiál abroncs Koreában
A
kormány azon politikájának köszönhetően, melynek keretében fel akarta
futtatni a koreai nehézvegyipart az 1970-es években, az autóipar
rohamosan nőtt, melynek eredményeképpen nagy kereslet volt az abroncsok
iránt. Emellett a Kumho Tires cég megpróbálta képességeit bővíteni oly
módon, hogy műszaki szövetségeket kötött olyan külföldi vállalatokkal,
mint Amerika 3. és 4. legnagyobb abroncsgyártói, az Uni Royal és a
Mohwak International. Ennek eredményeképpen az alábbi abroncsok
gyártására került sor ebben az időben:
- az ország első tömlőmentes abroncsa teherautók és buszok számára (1971)
- hóabroncs expressz buszjáratok számára (1972)
- abroncs a nagy sebességgel történő vezetéshez (1972)
- az ország első acél radiál abroncsa személyautók számára (1975)
- az ország első radiál abroncsa teherautók és buszok számára (1978).
Ebben
az időben e termékeket úttörő innovációknak tartották, melyek messze
meghaladták egy későn induló gyártó képességeit, továbbá ugródeszkául
szolgáltak teljes körű abroncsgyártó technológiák Koreában történő
felfuttatásához.
A cég műszaki képességeinek köszönhetően számos „világelső‟ megoldással állt elő.
1987-ben
a Kumho Tires cég megszerezte azt a tanúsítványt, melynek alapján OEM
abroncsokat szállíthatott a GM-nek első koreai cégként, mely a cégnek a
globális piac által történő elismerését tükrözte. Azóta a cég bemutatta
világszínvonalú technológiáit különböző innovatív termékeken keresztül.
1999-ben
a cég az ország első és a világ negyedik laposan futó abroncsát
állította elő, mely stabil működést tett lehetővé 80km/órás sebességnél,
defekt esetén
2006-ban a cég megjelent a világ első levendula illatú aromás abroncsával
2006-ban a cég megjelent a világ első 32” UHP abroncsával
2008-ban pedig a világ első 15-ös sorozatú abroncsával állt elő a szuperautók számára.
Az egyetlen cég, mely cég rendelkezik repülőgép abroncsok előállításához szükséges technológiákkal Koreában.
A világon csak 5 vállalat képes csúcsszintű technológiákat igénylő repülőgép abroncsok gyártására és exportálására.
A
Kumho Tires cég műszaki innovációk iránti elkötelezettségének
köszönhetően olyan területekkel kezdett foglalkozni, ahol a
csúcstechnológia alapkövetelmény. Elsősorban a 150°C feletti hőt és
súrlódást is kiálló harci repülők, valamint a 400-nál több utast
szállító polgári repülőgépek abroncsai esetében, melyeknél a biztonság
elsőrendű prioritás, „csúcsszínvonalú abroncs technológiákat‟
igényelnek. Például a B737-400-as polgári repülőgépeknek 350 tonnás
súlyt (16,7 tonna per abroncs), valamint 220psi tágulási nyomást (lásd
30psi a személyautók esetében), 362km/h felszállási sebességet és
250°C-ot meghaladó hőt kell kibírniuk.
Az 1970-es években a Kumho
Tires 4 repülőgép abroncs szabványt vezetett be először Koreában, és
megszerezte az U.S. Air Force minősítési bizonyítványát. Jelenleg
kizárólag harci repülőgépek számára gyárt abroncsokat. Ennek alapján a
vállalat befejezte polgári repülőgép abroncsainak fejlesztését és
megszerezte a koreai kormány és az U.S. Federal Aviation Administration
/Szövetségi Légügyi Hivatal/ tanúsítványait. Jelenleg a Kumho Tires cég a
polgári repülőgépgyártó cégek
tanúsítványainak beszerzését intézi.
Az abroncsgyártók úgy tekintenek a repülőgépabroncsok területére, mint
„a csúcstechnológia mérföldkövére‟. A világon csak 5 vállalat képes
repülőgépabroncsokat gyártani és exportálni a világpiacra, mivel ehhez
csúcstechnológiára és K+F befektetésre van szükség, továbbá
kifejlesztése viszonylag hosszú időt vesz igénybe.
Az abroncstechnológiák mesterműve – a versenyautó abroncsok
A
versenyautózás egyik alapeleme az abroncsok minősége, mivel a
(300km/h-t meghaladó) nagysebességű vezetés és az éles kanyarok bevétele
az abroncsoktól függ. Az általánosságban használt abroncsoktól eltérően
a versenyautó abroncsoknak a legrosszabb feltételek mellett is
csúcsteljesítményt kell produkálniuk. Ultrakönnyűnek és nagy erősségűnek
kell lenniük, valamint a legmodernebb anyagokból kell készülniük, hogy a
gyorsítási erőt egyenes haladás mellett továbbítani tudják. Továbbá a
futófelület tervezési szaktudás alapvető a súly kiegyensúlyozása és az
autótest föld közelében tartása érdekében, nagysebességű kanyarvételkor.
Az abroncsgyártók versenyeznek azért a lehetőségért, hogy terméküket a
motorsportok hivatalos abroncsának válasszák ki, és szponzorálják
a
jelentős versenyeket, az ismert versenyzőket, illetve csapatokat, hogy
rajtuk keresztül is be tudják mutatni legjobb műszaki megoldásaikat.
Versenyautó abroncsok fejlesztése az 1990-es évektől kezdve
A
motorsportokkal együttműködve történő műszaki fejlesztés és marketing
jelentőségét felismerve a Kumho Tires cég teljes erőbedobással
hozzáfogott a versenyautó abroncsok fejlesztéséhez, amikor 1990-ben
létrehozta a Kumho America Technical Center (KATC) kutatóintézetet az
Egyesült Államokban. Azt követően, hogy részt vett az angol MG Owners
Club sorozatban 1992-ben, támogatta a Fast Co. céget 300
versenyabronccsal még abban az évben.
Ezt követően az
abroncsoknak egy széles körét fejlesztette ki és exportálta az Egyesült
Államokba és más országokba, többek között a VICTORACER V700, ECSTA V700
(V70A) és S700 on-road abroncsokat, és az R700 és R800 off-road
abroncsokat. Emellett megjelent a piacon a C03 (száraz) és TW0l (nedves)
Tarmac abroncsokkal is.
A Kumho Tires céget választotta ki hivatalos
abroncs beszállítójának a 2000 Changwon F3 Bajnokság, miután kiütötte a
helyéről a japán Yokohama Tires céget. Ez adta meg a lendületet a Kumho
Tires cégnek, hogy a nemzetközi motorsport iparág mai legjobb márkájává
váljon. A Kumho ECSTA abroncsáról elismerően nyilatkozott számos
motorsport képviselő, kiemelkedő tartósságának köszönhetően, és
hivatalos abroncsbeszállítója lett a 2002 France F3, a Marlboro Masters
F3 és 2003
F3 Euro versenysorozatoknak.
Jelenleg a Kumho Tires a
F3 1. számú márkája, piaci részesedése hozzávetőleg 40%. A cég a
Masters F3, ausztrál F3 bajnokság és az olasz F3 bajnokság, valamint a
világ legnagyobb F3 Euro versenysorozatának hivatalos
abroncsbeszállítója. Emellett nagy hírnévre tett szert, mivel jelentős
mértékben hozzájárult Korea versenyképességének fellendítéséhez, melynek
köszönhetően 2009-ben a Ministry of Knowledge Economy /Tudás Gazdaság
Minisztériuma/ a világ legjobb termékei
egyikének választotta ki a
cég termékeit. Az F3 abroncsok kifejlesztésén keresztül szerzett
alapvető műszaki képességek alapján a Kumho Tires részt vesz a világ
legfontosabb motorsport versenyein és további erőfeszítéseket tesz a
műszaki fejlődés jegyében. A cég már kifejlesztett egy F1 abroncs
prototípust, és jelenleg tovább gyorsítja az F1 abroncsok bevezetését,
melynek érdekében egy stabilabb infrastruktúra felépítésén fáradozik, és
további befektetéseket eszközöl a K+F tevékenységekbe.
A tengerentúli piacok meghódítása
Az 1990-es évek óta a Kumho Tires hozzáfogott a tengerentúli piacokon történő aktív
terjeszkedéshez,
melyet külföldi leányvállalatai kezdeményeztek. 1992-ben megváltoztatta
a tengerentúli piacokat irányító vezetői rendszerét, hogy nagyobb
hatáskört biztosítson az egyes külföldi leányvállalatok regionális
igazgatóinak a jobb és gyorsabb döntéshozatal érdekében. Továbbá hazai
szakértőket delegált a leányvállalatokhoz, hogy tovább fokozza az új
piacok és az értékesítési
hálózatok terén végzett úttörő munka hatékonyságát.
A Kumho Tires a legfiatalabb cég a világ 10 vezető abroncsgyártója közül
A
tengerentúli piacok irányítása terén végrehajtott változtatásoknak, a
Goksung radiál abroncs üzem befejezésének, valamint a belföldi igény és
az export növekedésének köszönhetően a Kumho Tires 585 millió won
bevételt könyvelhetett el 1990-ben, ami 45,5 %-os növekedést jelentett
az előző évhez képest, és a világ 11. legnagyobb beszállítójának
rangjára emelte a céget értékesítési volumenét tekintve. 1991-ben a cég
belépett a világ 10 legnagyobb abroncsgyártója közé, 703 millió dolláros
bevételével, ami 32,5 %-os növekedést jelentett 1990-hez képest, majd
két egymást követő éven át megőrizte ezt a pozícióját. Ez a cég
hozzávetőleg 30 éves abroncsgyártás melletti elkötelezettségének az
eredménye. Az 50. születésnapjának ünneplésekor a Kumho Tires a világ
legfiatalabb cége volt a világ 10 legnagyobb autógyártója között.
A világ legjelentősebb abroncsgyártóinak bevételei és alapítási évei
Rangsor Név Bevétel (2009) Bevétel (2008) Alapítás éve( Egység: 100 millió dollár)
1 Bridgestone 224 254 1931
2 Michelin 190 226 1889
3 Goodyear 158 192 1898
4 Continental 77 95 1871
5 Pirelli 55 60 1872
6 Sumitomo 41 48 1925
7 Hankook Tire 39 37 1941
8 Cooper 27 29 1926
9 Kumho Tires 22 26 1960
10 Yokohama * 34 40 1917
(Forrás: Modern Tire Dealer, 2010 január)
Világszerte 4 K+F központ foglalkozik testreszabott abroncsok fejlesztésével
A
helyi igényeknek megfelelő abroncsok kifejlesztésének ötlete – a
vásárlók igényeinek kielégítése –vezérelte a Kumho Tires cég
létrehozását. Globális K+F hálózatának kiépítéséhez 1981-ben fogott
hozzá, amikor felépítette a Korea Research and Development Center (KRDC)
kutatóközpontot Kwangju városában, Koreában. Ezt követően a vállalat a
hálózat kiépítését számos további K+F központ felállításával folytatta,
"lokalizációs" stratégiájának végrehajtása érdekében, többek között
1990-ben
létrehozta a Kumho America Technical Center (KATC) központot, továbbá
1998-ban létrehozta a Kumho Europe Technical Center (KETC) központot
Angliában, Birmingham-ben, és egy központot Buchholz-ban,
Németországban, majd 2005-ben a Kumho China Technical Center (KCTC)
központot Tianjin-ben, Kínában.
Az éves termelés 65 millió
egység, melyet világszerte 8 üzemben állítanak elő, többek között
Koreában, Kínában és Vietnámban. Koreán belül Kwangju-ban, Goksung-ban
és Pyungtak-ban üzemelő 3 gyárnak köszönhetően a Kumho Tires megtette az
első lépéseket a kínai piacra történő belépés terén 1994-ben, a
nemzetközi abroncsgyártó cégek közül elsőként. Az ÁZSIAI piacra történő
betörés jegyében és gyártási bázisának diverzifikálása érdekében
gyártósorokat hozott létre Vietnámban, a Kínában létrehozott 4
gyártóüzem mellett (Nanjing, Tianjin, Changchun, Nanjing TBR).
Befektetés
a jövőbe – környezetbarát és sportorientált marketing. A Kumho Tires
környezetvédelemmel kapcsolatos 3 kulcsfontosságú elképzelésének (a jobb
üzemanyag hatékonyság, az alacsonyabb zajszint és az alacsonyabb kopási
sebesség) eredményeképpen a cég kutatási tevékenysége elkezdett a
környezetbarát abroncsokkal foglalkozni. A Kumho Tires környezetbarát
vezető rendszert alkalmaz a fokozott tartósságú és használhatóságú
abroncsok fejlesztése és gyártása terén, a teljes folyamat során, kezdve
az abroncs gyártásától a hulladék ártalmatlanításáig. Ennek
köszönhetően a helyi abroncsgyártók közül a cég rendelkezik a legtöbb
környezetbarát tanúsítvánnyal, beleértve az ISO14001 tanúsítványt,
melyet elsőként szerzett meg a koreai abroncs iparágon belül, valamint a
Nordic Eco-címkét, melyet elsőként szerzett meg világ abroncsgyártói
közül.
Az Ecowing (KH19) nevű környezetbarát abroncs 10%-os
üzemanyag megtakarítást tesz lehetővé és hatásosan csökkenti a CO2
kibocsátást annak köszönhetően, hogy csökkenti a környezetre káros
anyagok kibocsátását és javítja a gördülési ellenállást, mely jellemzők a
gépkocsik üzemanyag hatékonyságával szoros összefüggésben vannak. Ha
ezzel az abronccsal utazik 20.000 km-t egy adott évben, akkor olyan
jelentős eredményt érhet el, ami 236 fa ültetésének felel meg.
A Manchester United szponzorálása 2007 óta
A
Kumho Tires számára a sebességet és a lelkesedést megtestesítő sportok
azok a területek, ahol közvetlenül szemléltetni tudja abroncsainak
csúcsteljesítményét és azon meggyőződését, hogy sikeres lesz a
világpiacon. A Manchester United csapatot a cég 2007 óta szponzorálja.
Ez a Kumho Tires számára amellett, hogy bevétel növekedést és márka
ismertség fokozást jelent, számos egyéb előnnyel is jár annak
köszönhetően, hogy felhasználja az MU imázsát arra a célra, hogy
kiemelje
termékeinek kiváló minőségét és fokozza a márka imázsának általános ismertségét.
Gyártóüzemek:
összesen 8. 3 Koreában (Kwangju, Goksung, Pyungtack) és 4 Kínában
(Nanjing, Tianjin, Changchun, Nanjing TBR) és 1 Vietnámban.
Alkalmazottak
száma: 11.000 belföldön és külföldön K+F központok: Összesen 4. Kwangju
(Korea), Akron (U.S.), Birmingham (Anglia), Tianjin (Kína)
Gyártás: évente 65 millió egység (hozzávetőleg 180 ezer egység per nap)
Értékesítés:
2 trillió és 960 milliárd won (beleértve a 2009. évi tengerentúli
értékesítéseket) Export: évente hozzávetőleg 1,8 milliárd dollár 180
országba
2010 A vállalat alapításának 50. évfordulóját ünnepli Korea
második, a világ 9-ik legnagyobb gumigyártója a Kumho. Gumiabroncsai a
fejlesztéseknek köszönhetően a világ élvonalába tartoznak, a teszteken
kiváló eredményeket érnek el. Elismertségüket jelzi, hogy több
autógyártó választja első szerelt abroncsnak a Kumho-t, pl.: Mercedes,
Mitsubishi, Volkswagen, Kia, Hyundai és Chevrolet. Autógumi
webáruházunkban kedvére válogathat a Kumho Kínálatából, megrendelheti
online, vagy telefonon hívja ügyfélszolgálatunkat. Ha nem találja az
áruházunkban a szükséges méretet vagy gumi mintát, hívjon és mi
megpróbáljuk beszerezni külföldi gumiabroncs kereskedőktől.
Korszerűen
felszerelt műhelyeinkben a következő szolgáltatásokkal állunk
rendelkezésére: Gumiszerelés , centrírozás, felni javítás, futómű
javítás és állítás, olajcsere, klímatöltés, keréktárolás, autószerelés.
Alul
a Kumho által gyártott gumi minták felsorolását láthatja. Rákattintva
választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok készülnek,
amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 185 |
Arány | 65 |
Átmérő (coll) | 15 |
Terhelés index (LI) | 88 |
Sebesség index (SI) | H |
Erősített oldalfal | Nincs |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 2270863 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | B |
Zaj | B (71) |
Súly index: 88
Az autógumi súlyindexe (LI) nevezhető egy speciális mutatószámnak, mely a gumiabroncs oldalfalán van feltüntetve. Ez az egyik legfontosabb mechanikai tulajdonságára, az abroncs terhelhetőségére vonatkozóan ad tájékoztatást az autóvezetők számára. A terhelési indexet angolul Loading Indexnek nevezik, innen jön az „LI” rövidítés. Fontos, hogy ezt az LI értéket mindig egyenként, abroncsoként kell számolni. Ha egy gumiabroncs terhelési indexe LI 88, akkor az azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelése 560 kg. Ez a jelölés már egy magasabb terhelési kapacitásnak felel meg, ez pedig azt jelenti, hogy az adott abroncs képes igen nagy terhelést is elviselni. Ezek a gumiabroncsok általában nagyobb járművek, teherautók, illetve terepjárók számára lett kifejlesztve. Gumiabroncs vásárlása során fontos, hogy kövessük a gyártói ajánlásokat, és mindig ellenőriznünk kell azt is, hogy az adott gumi valóban megfelel-e a jármű terhelési kapacitásának.
Sebesség index : H
A gumiabroncsok oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve annak érdekében, hogy mindenki tisztába legyen az adott abroncs tulajdonságaival. Ennek köszönhetően innen tudjuk többek között a sebességindexet is leolvasni, amelyet a gyártók mindig egy betűjelöléssel határoznak meg. A sebességindex (rövidítve: SI) megmutatja, hogy a gumiabroncs mennyire terhelhető, milyen maximálisa sebességgel használható biztonságosan. A „H” -jelölés azt mutatja meg, hogy a gumi legfeljebb 210km/órás sebességet tud probléma nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben ideális választás lehet közepes sebességű gépjárművek esetében, de a gyártó ajánlásait, illetve a vezetési körülményeket minden esetben szem előtt kell tartanunk gumiabroncs vásárlása során.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: B (71)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)