BARUM QUARTARIS 5 185/65R15 88T NÉGYÉVSZAKOS gumi
0 vélemény
- Méret: 185/65R15
- Idény: Négyévszakos
- Márka: BARUM
- Mintázat: QUARTARIS 5
- Cikkszám: BAR15406800000
- Terhelés index (LI): 88
- Sebesség index (SI): T
-
26 515 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Barum Quartaris 5 négyévszakos gumi – széles méretválasztékban
A Barum Quartaris 5 négyévszakos gumi egy középkategóriás abroncs, melyet a Continental-csoporthoz tartozó Barum gyárt. A Barum egy Csehországból származó márka, személyautók, tehergépkocsik és mezőgazdasági gépek számára is gyártanak abroncsokat. Kiváló ár-érték arányban, ezért népszerűek azok között, akik számára fontos az alacsony ár, de nem szeretnének lemondani a minőségről. A Barum története még 1924-ben kezdődött, a cég 1992-től a Contintental-csoport tagja.
Barum Quartaris 5 négyévszakos gumi – megbízható, tartós választás
Az évszakok változnak. A biztonság állandó – szól a Barum Quartaris 5 négyévszakos gumi mottója. M+S jelzéssel ellátott abroncs, azaz sár-és hótűrő, emellett pedig a hópehely-szimbólum is szereppel rajta, ami azt jelenti, hogy téli mintázatú, tehát télen is bátran használható. A Barum Quartaris 5 négyévszakos gumi kiváló teljesítményt nyújt a havon, jó a fékezhetősége, pontosan kezelhető száraz úton is. Hatékonyan véd az aquaplaning ellen. Röviden ezt nyújtja ez az abroncs, minden évszakban.
A mintázatát és a futófelületi keverékét úgy alakították ki, hogy jó fékezési teljesítményt nyújtson a havas úton is, biztosítva a rövid féktávolságot. Stabil abroncs, precízen irányítható, száraz utakon is rövid féktávolságokkal rendelkezik. Emellett pedig hatékony védelemmel bír az aquaplaning ellen. Széles bordái gyorsan és hatékonyan vezetik ki a vizet a gumi felületéről, így minimalizálva a vízen felúszás kockázatát. Így nem vész el a kapcsolat az abroncs és az út között, az autó nem válik irányíthatatlanná.
Télen és nyáron is biztonságos
A Barum Quartaris 5 négyévszakos gumi mintázatát úgy alakították ki, hogy minden évszakban megfelelő biztonságot nyújtson. A négyévszakos abroncsok esetében nehéz dolguk van a tervezőknek, fejlesztőknek, mérnököknek, hiszen ugyan lehet-e olyan abroncsot gyártani, ami minden évszakban kiváló teljesítményt nyújt? Ami télen és nyáron is jól tapad, nem merev, nem rugalmatlan. A négyévszakos abroncsok esetében mindig is létezik egyfajta kettősség, ellentét, hisz a téli és a nyári gumik mind anyagukban, mind mintázatukban, mind profilmélységükben igencsak különböznek egymástól. Ennek ellenére egyre többen térnek át négyévszakos abroncsra, melyek általában a nyári körülmények között szoktak jobban teljesíteni. Ahol enyhe a tél, ott mindenképp érdemes megfontolni a használatát.
A Barum négyévszakos abroncsát úgy tervezték meg, hogy a külső és belső vállrészeknél merev blokkokat alakítottak ki, így kiváló oldaltartást biztosítottak az abroncsnak A központi mintázati profilban helyezték el a téli időszakban nélkülözhetetlen lamellákat. Nagy sűrűségű kapaszkodóélek gondoskodnak a havas úton való rövid fékútról, széles vízelvezető árkok vezetik ki a vizet, télen és nyáron egyaránt.
Aki középkategóriás négyévszakos abroncsot keres, a Barum Quartaris 5 négyévszakos gumi ideális választás lehet, hisz megbízható, tartós és széles méretválasztékban kapható.
BARUM GUMIABRONCS GYÁRTÓ TÖRTÉNELEM
A cseh Barum gépjármű abroncs gyárat 1924-ben alapították. 1945-ben három cseh cég összeolvasztásával vált jelentős vállalattá. 1946-ban kialakult a Barum márkanév a Bata, Rubena Nachod és Mitas nevekből. 1967-ben elkezdődött a radiál abroncsok gyártása nyugati technológia alapján. 1992-ben a Continental többségi tulajdont szerzett az otrokovicei gyárban, illetve megszerezte a Barum márkanevet. Ezzel megalakul Csehország második legnagyobb vegyesvállalata Barum Continental spol s.r.o. néven. Fő terméke a nálunk is népszerű Barum személygépkocsi autógumi melyből az egyéb konszern márkákkal együtt évente több mint 16 millió darab gördül le a gyártósorról. A szocializmus ideje alatt a legtöbb szocialista gyártmányú autóra a Barum cég gyártotta az abroncsokat, ebből adódóan ez a név ma is jól cseng a magyar vásárlók fülében. Ma már a Barum a Continental csoport egyik terméke, amely megbízható minőséget nyújt az alsó közép árkategóriában, felhasználva a Continental hatalmas fejlesztő potenciálját. A Barum gumiabroncsokat ma már nem csak Csehországban, hanem a Continental gyáraiban Angliától Németországig több helyen gyártják, az abroncs méretétől függően. A Barum márka filozófiájának részét képezi, hogy kiemelkedő ár/érték arány mellett kínál olyan abroncsokat, amelyek az alacsonyabb árfekvésű szegmensben magas futásteljesítménnyel és kiegyensúlyozott vezetési tulajdonságokkal rendelkeznek. A márka a „Jó abroncsok, jó áron” koncepciót képviseli saját piaci szegmensében.
Alul a Barum autógumi
gyártó által gyártott minták felsorolását láthatja. Rákattintva
választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok készülnek,
amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
autógumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon:
30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 185 |
Arány | 65 |
Átmérő (coll) | 15 |
Terhelés index (LI) | 88 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | Nincs |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 15406800000 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | C |
Zaj | B (71) |
Súly index: 88
Az autógumi súlyindexe (LI) nevezhető egy speciális mutatószámnak, mely a gumiabroncs oldalfalán van feltüntetve. Ez az egyik legfontosabb mechanikai tulajdonságára, az abroncs terhelhetőségére vonatkozóan ad tájékoztatást az autóvezetők számára. A terhelési indexet angolul Loading Indexnek nevezik, innen jön az „LI” rövidítés. Fontos, hogy ezt az LI értéket mindig egyenként, abroncsoként kell számolni. Ha egy gumiabroncs terhelési indexe LI 88, akkor az azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelése 560 kg. Ez a jelölés már egy magasabb terhelési kapacitásnak felel meg, ez pedig azt jelenti, hogy az adott abroncs képes igen nagy terhelést is elviselni. Ezek a gumiabroncsok általában nagyobb járművek, teherautók, illetve terepjárók számára lett kifejlesztve. Gumiabroncs vásárlása során fontos, hogy kövessük a gyártói ajánlásokat, és mindig ellenőriznünk kell azt is, hogy az adott gumi valóban megfelel-e a jármű terhelési kapacitásának.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (71)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)