Süti beállítások

​Újabb téli abroncskülönlegességgel állt elő a Hankook

2024/01/30
Iparági hírek
A Hankook is egyike azon autógumit gy&aacut...
A Hankook is egyike azon autógumit gyártó cégeknek, amelyek rendre igyekeznek újdonságokkal elárasztani a téli útviszonyok között is biztonságos közlekedésre vágyókat.
A Frankfurti Autószalonon bejelentésre került a gyár egyik legújabb téli gumija, a különleges névvel ellátott i*cept RS, amely a legtöbb újdonsághoz hasonlóan a cég Magyarországon megtalálható üzemében készült el.

A kifejezetten az európai piac igényeihez igazított téli gumi nem csak elfogadható árkategóriában álmodta meg az abroncsot, hanem ezen felül direkt a kontinensre jellemző időjáráshoz is igazították a teljesítményt, ezáltal a téli abroncs kiválóan helyt áll enyhébb, mediterrán teleken, de nedves, száraz, jeges és havas útszakaszokon is.
 


A Hankook az i*cept RS képében jellegzetes, de egyben mégis újszerű mintablokkal igyekezett fokozni a téli abroncs tapadását, ezáltal a sűrűn ismétlődő mintákra alapoztak, amelyek a futófelület középső mintaárka körül kaptak helyet.

Ezek a relatíve aprócska, de sűrűn elhelyezett blokkok még nagy hó vagy jég esetén is képesek alaposan megkapaszkodni, ugyanakkor száraz felületen sem mondanak csődöt. A futófelületen helyet kapott ezen felül egy a forgásiránnyal megegyező irányban, V-betűt leíró alakban 5 darab bordás rész, amelyek általánosságban 14 százalékkal több mikrobarázdával rendelkezett elődeihez mérten.

Ezek a mikrobarázdák az abroncsok vállrészéig húzódnak oldalirányban, vagy nem csak egyenes úton, hanem kanyarban is nagyszerű tapadást biztosítanak a gépjármű számára a télies útszakaszokon. A Hankook előző téli modelljéhez mérten az i*cept RS kiszélesedett futófelülettel rendelkezik, ezáltal sokkal nagyobb részben képes érintkezni a talajjal, ami az abroncs számára összességében sokkal nagyobb szintű menetstabilitást nyújt.

Noha a legtöbb téli gumi esetében ez a megoldás általánosságban azzal jár együtt, hogy megnövekedik a gördülési ellenállás, ezzel egyetemben pedig az üzemanyag-fogyasztás mértéke, de a Hankook mérnökei erre is találtak megoldást egy titkos újítás által, aminek köszönhetően a gyártó újdonsága közvetlen elődjéhez képest közel 8 százalékkal jobb gördülési ellenállással rendelkezik a nagyobb felületi érintkezés ellenére is.
 
A Hankook új gumiabroncsa kapcsán egyébiránt a kötelező belsős titkok mellett annyi kitudódott, hogy a nagy tapadást egy különleges, abszolút újdonságnak tekinthető szilika-keverékkel érte el a gyártó, ami a vonóerő mellett a fékezési teljesítményt is képes volt fokozni. Ennek hatására havas útszakaszon elődjéhez mérten 3,4 százalékkal jobb fékútra képes az abroncs, míg jeges felületen 10 százalék feletti a javulás.

Az abroncsot az ADAC a középmezőnyhöz sorolta, amit elsődlegesen árának köszönhet, hiszen bár teljesítménye a felsőkategóriát súrolja, ára azonban nem éri el azok mértékét.