Süti beállítások

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi 2. lett az AutoBild idei tesztjén

2024/01/30
Nyári gumi tesztek
A német autós magazin esedékes évi nyári gumi tesztjét ...
A német autós magazin esedékes évi nyári gumi tesztjét 2019-ben is végrehajtotta.
Több mint 50 különböző márkából vásároltak be, majd vizes és száraz fékezési tesztekkel leredukálták a mezőnyt a szokásos húsz darab legjobb tipusra.
Bár az idei legjobb a Michelin Pilot Sport 4 nyári gumi volt, a második helyen szorosan követte a vadonatúj Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5.
 

A Goodyear új nyári gumijának előnyei

 
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi az előző generációs Eagle F1 Asymmetric 3-at váltja le. Az új gumiabroncs javítja a nedves fékezést és a száraz kezelést anélkül, hogy veszélyeztetné az utazási kényelmet vagy növelné a közúti zajszintet. A gyártó közleménye szerint az Eagle F1 Asymmetric 5 egy teljes körű abroncs, ugyanolyan jó teljesítményeket nyújt egy VW Golfon, mint egy Porsche 911-esen.
A mintázathoz egy rendkívül kifinomult vegyületet fejlesztettek ki, amely kombinálja a nedves időjárási képességeket a tartósság vagy a száraz kezelés teljesítményének feláldozása nélkül.
A futófelületen olyan plusz kapcsolódási pontokat hoztak létre, amelyekkel a nedves fékezések során az úttal való érintkezési felület nagysága megnő, ezzel is csökkentve a nedves fékút hosszát.
A speciális szilícium-dioxid gumikeverék ugyancsak pozitív hatással van mindenféle féktáv csökkenésére, mint ahogy a gördülési ellenállás csökkenésére is.
A megnövel szilárdság még jobb, még pontosabb kezelhetőséget eredményez nagyobb sebességek esetén is, és a kormányzást is kommunikatívabbá teszi.
 

Száraz és nedves tapadási eredmények az AutoBild nyári gumi tesztjén

 
A száraz aszfalton végzett féktávolság méréseken azonnal megmutatta erősségeit a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi, hiszen alig fél méterrel maradt csak el az első helyezett 34,2 méteres teljesítményétől.
A száraz felületen a kezelhetőséget a legmagasabb megcsúszás nélküli átlagsebességgel határozták meg, itt rendkívül szoros volt a mezőny teljesítménye, mivel az első és utolsó között mindösszesen csak 3 km/h volt az eltérés. A Goodyear itt a 9. helyen végzett.
A nedves aszfalton megmért féktávok tekintetében megint csak nagyon jól szerepelt az Eagle F1 Asymmetric 5, mivel pusztán 10 centiméterrel maradt el ebben a szegmensben legjobb nyári abroncstól.
A nedves felületen vizsgált kezelhetőség szintén a megcsúszás nélküli átlagsebességek nagysága szerint volt rangsorolva, az első és utolsó között 6 km/h eltérés volt mindösszesen, itt a Goodyear az ötödik helyet szerezte meg.
 

További teszteredmények

 
A gördülési ellenállását nézve a 14. lett, de ez valószínűleg természetes eredménye a fentebb már ismertetett kiváló száraz és nedves tapadásnak, ugyanis vagy nagyon jó a tapadás és kevésbé alacsony a gördülési ellenállás, vagy fordítva.
Zajszint mérésen a 14. lett, a komfortosság/kényelem szempontjából a 10-ből hat pontot kapott.
A futásteljesítmény kategóriájában minden nyári gumit maga mögé utasított, 54 ezer kilométernél is nagyobb futásteljesítményével.