Súly index: 101
A súly index, vagy más néven terhelési index egy olyan numerikus jelölés, amely megmutatja nekünk azt, hogy mekkora a kiválasztott gumi maximális terhelhetősége. Több fontos szempont mellett erre az adatra is oda kell figyelnünk akkor, ha új gumiabroncsot vásárolunk. A gépjármű minél nagyobb súllyal rendelkezik, annál nagyobb terhelési indexű gumiabroncs való rá. Az LI 101 jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelhetősége 825 kg. Mivel ez mindig csak egyetlen abroncsra értendő, ahhoz, hogy az autó teljes terhelhetőségét ki tudjuk számolni, ezt az értéket kell a kerekek számával beszorozni. Az autógumik terhelési indexének értelmezése során fontos tudni, hogy az adott értékek csak a megfelelő guminyomás mellett lesznek érvényesek.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: B
Az autóvezetőknek a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölés tud segítséget nyújtani abban, hogy a számukra legmegfelelőbb gumiabroncsot tudják kiválasztani a hatalmas kínálatból. Ezt a jelölést napjainkban az Európai Unióban kötelező megadnia az összes abroncsgyártó cégnek. Az EU-s abroncsleírás pedig mindig az adott gumi oldalfalán lesz feltüntetve. Az üzemanyag takarékossági jelölés egy A-tól G-ig terjedő skálán helyezkedik el. Ha a kinézett gumiabroncs üzemanyag hatékonysága „B”-jelölésű, akkor az azt jelenti, hogy az adott gumi jó üzemanyag-hatékonysággal látta meg a napvilágot. Üzemanyag-hatékonyság szempontjából a szakértők szerint a „B” -jelölésű gumiabroncs a kedvező kategóriába tartozik. De fontos kihangsúlyozni azt, hogy a gumiabroncsnak milyen a gördülési ellenállása, a vezetési stílusunk, a vezetési körülmények, illetve a gépjármű típusa is befolyásolni tudja.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.