PIRELLI SCORPION 235/40R20 96V NYÁRI gumi
0 vélemény
- Méret: 235/40R20
- Idény: Nyári gumi
- Márka: PIRELLI
- Mintázat: SCORPION
- Cikkszám: PIR4202900
- Terhelés index (LI): 96
- Sebesség index (SI): V
-
81 760 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Nyár, teljesítmény, terepjárók – Pirelli Scorpion nyári gumi
Egy bálvány, legalábbis a Pirelli így pozicionálja a Pirelli Scorpion nyári gumit, ami egy, az SUV-k számára kifejlesztett nagy teljesítményű abroncs. Kiválóan teljesít a különböző körülmények között, legyen szó akár száraz útról, akár nedves, esős felületről, enyhe időben és nagy forróságban egyaránt.
A Pirelli Scorpion nyári gumit megtaláljuk a tesztek élmezőnyében, hisz száraz és nedves úton is kiemelkedően teljesít. Az ADAC, a német autóklub rendszeresen teszteli a különböző abroncsokat, ezeken a teszteken független körülmények között vizsgálják az egyes abroncsokat. A szempontok pedig az élethelyzetekből adódnak, kezelhetőség a nedves és száraz úton, fékút, kanyarodás, kopás, zajszint és így tovább. Ahány teszt, annyiféle szempontrendszer. És a teszt esetében érdemes nem csak a végeredményre hagyatkozni, hanem megnézni a részeredményeket is, azt, hogy az egyes abroncsok hogy teljesítettek az egyes „feladatokban”. Aztán az is fontos, hogy mit mondanak azok, akik már megvásárolták az adott abroncsot. A vásárlói véleményeket pedig megtaláljuk a webáruházakban, vásárlás előtt nézzük meg ezeket is.
Mit kínál a Pirelli Scorpion nyári gumi?
Nézzük is meg alaposabban, hogy mit is kínál a Pirelli Scorpion nyári gumi. Ez egy nagy teljesítményű abroncs, melyet SUV-k, városi terepjárók számára fejlesztettek ki. Jól teljesít a nedves úton, magas a futásteljesítménye, alacsony a gördülési ellenállása, és kényelmes vezetési élményt kínál. Mi több kellhet ennél?
Biztonságos, hatékony, fenntartható és kényelmes – ezt kínálja tehát ez az abroncs, nézzük is meg, hogy hogyan. Keskeny, lapos profilja, övkialakítása hozzájárul a rövid fékúthoz és a lassú, egyenletes kopáshoz. Mintázatát úgy alakítottá ki, hogy változó keresztmetszerű oldalsó bordák is helyet kaptak rajta, ezek részt vesznek a víz gyors kiszorításában, így védve az autót a vízre felúszástól, másrészt hozzájárulnak az alacsony zajszinthez is. A Pirelli Scorpion nyári gumi egy precízen kormányozható, jól kezelhető nyári gumi, ami innovatív kamrakialakításának köszönhetően rövid fékúttal rendelkezik. Kényelmes és csendes abroncs, a Seal Inside technológia révén pedig defekt esetén légnyomásveszteség nélkül tovább lehet vele haladni. Még akkor is, ha egy külső tárgy átszúrta az abroncsot (az esetek 85 százalékában) tovább lehet haladni az autóval.
A Pirelli Scorpion nyári gumi ideális választás tehát olyan esetekben, amikor valaki prémium kategóriás, kimagasló teljesítményű nyári gumit keres városi terepjárója számára. Ezek az autók nagyobb súlyúak és nagyobb teljesítményűek is általában, fontos tehát vásárlás előtt megnézni, hogy milyen súlyindex és sebességindexű abroncsot vásárolunk. Vannak olyan gumik, melyeket kifejezetten az SUV-k számára terveznek, mások személyautók és terepjárók számára egyaránt használhatók. Ezért fontos megnézni ezeket az adatokat, melyek mind rajta vannak az abroncs címkéjén, így a Pirelli Scorpion nyári gumi címkéjén is.
Pirelli autógumi gyártó
A Pirelli multinacionális vállalat, székhelye Milánóban van. A cég a világon az ötödik legnagyobb gumiabroncs gyártó, több mint 160 országban van leányvállalata, 20 országban anyavállalata és több mint 10 ezer alkalmazottja van.
A céget 1872-ben Giovanni Battista Pirelli alapította. Pirelli valójában gumiabroncsok előállítására és távközlési kábelek gyártásra törekedett, aztán az 1950-es években Giovanni Battista Pirelli engedélyt kapott Alberto Pirelli alelnöktől, hogy létrehozza az első gumigyárat Milano híres felhőkarcolójában, a Pirelli toronyházban. 1974-ben a Pirelli előállította a "széles radiál" gumiabroncsot, melyet először a Lancia Ralli-ban alkalmaztak. Ebben a korban a slick gumikat használták leginkább, melyek széles, csökkentett oldalfalú, sima felületű gumik voltak, ezzel szemben a radiál gumiabroncsok keskenyebbek voltak, és hamar elveszítették a tapadásukat is, emiatt a gumiabroncs teljesen használhatatlan volt a Lancia Stratos autóin. Amíg a radiál gumiabroncsok szinte 10 km alatt elkoptak, addig a slick gumikkal vezethetetlen volt az autó. A Pirelli ennek érdekében, szintén 1974-ben létrehozott egy új gumifajtát, mely sima, széles, csökkentett oldalfalú, sugaras szerkezetű, Ezt az autógumit legelőször a Porsche gyár tesztelte a legújabb autóján, a Porsche 911-n. A slick gumi továbbfejlesztett változatai az autóversenyzés számos kategóriájában használatosak ma is, a gumiabroncs elnevezésén nem változtattak, maradt a slick kifejezés. A Pirelli az egyetlen gumiszállítója a FIM Superbike világbajnokságnak 2007 óta. 2008-ban már ő szállította a gumikat a Superbike kategóriához is , egyedüli gumiabroncs szállítója a WRC-nek is a 2008-tól. 2010-ben, miután a Bridgestone kilép a F1-ből, a Pirelli az egyetlen gumiszállító itt is.
„Csökken a környezeti hatás gyártáskor és az
abroncs teljes élettartama alatt.” Ez több mint egy szlogen vagy egy
szenzációs kijelentés: már megvalósult cél.
A „Zöld abroncs” termékek
új gumikeverékekből és megújult karkasz szerkezettel készülnek, az
eredmény: változatlan biztonság és vezetési élmény száraz és nedves
úton, de kisebb környezeti hatás. A nanotechnológia alkalmazása fokozott
hőmérsékleti stabilitást biztosít a gumikeverékeknek, csökken a
súrlódás okozta hő veszteség és ennek következtében az üzemanyag
fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás. Az aromás olajok elhagyásával,
melyek potenciális veszélyt jelentenek az emberre és a környezetre
nézve, biztonságosabbá vált a gumigyártás, és csökkent a környezeti
hatás is. A „Zöld abroncs” filozófia a globális környezetvédelmi
szempontok figyelembevételén alapul: aromás olajoktól mentes anyagok
felhasználása, valamint olyan integrált megoldások alkalmazása az
autógyártásban és a munkafolyamatok során, melyek figyelembe veszik a
környezetre gyakorolt hatást. Idén avatja fel Slatinán a Pirelli új
helyi leányvállalatát, a Cord Romania Srl. A Cord Romania srl-ben a
Pirelli mellett a német Continental AG is tulajdonos, 20%-os
részesedéssel. A Pirellinek világszerte 25 országban 80 gyára van,
ezekben több mint 36 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
Alul
a Pirelli által gyártott gumi minták felsorolását láthatja.
Rákattintva választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok
készülnek, amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 235 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 96 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 4202900 |
Fogyasztás | A |
Fékezés | A |
Zaj | A (69) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 96
Minden esetben az autógyártó határozza meg azt, hogy milyen méretű, és sebesség index-el rendelkező gumiabronccsal kell felszerelni az adott gépjárművet. Ettől pedig új gumi vásárlásakor nem is érdemes eltérni. A súly index (lerövidítve LI) egy olyan numerikus jelzés, mely az abroncs maximális terhelhetőségére utal. Ez az érték minden esetben kerekenként értendő, így az adott gépjármű teljes teherbírásához ezt az értéket kell annyival beszorozni, ahány kereke van az autónak. Az LI 96 annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs 710 kg súlyhatárig terhelhető probléma és károsodás nélkül. Egy négykerekű jármű esetében a teljes terhelhetőség már 2840 kg lesz.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: A
Talán kevesen tudják, de a gördülési ellenállás képes akár 20%-ban befolyásolni az adott gépjármű üzemanyag fogyasztását. Éppen ezért az üzemanyag-hatékonyságot mindenképpen figyelembe kell vennünk akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. A gumiabroncsok gördülési ellenállásától függhet az üzemanyag hatékonysága. A legjobb üzemanyag-takarékosság jelző az „A” -jelölés. Szerencsére az EU-s jelölésből megtudhatjuk többek között a legfontosabb üzemanyag fogyasztásra vonatkozó adatokat is. Ezen a címkézésen pedig az „A” -jelölés mindenképpen a legjobb üzemanyag-fogyasztást jelöli, így ez számít a legkörnyezet barátabb megoldásnak. Azokkal az abroncsokkal pedig, melyek ilyen kedvező üzemanyag-hatékonysággal rendelkeznek, egy tankolással jóval hosszabb utat tudunk megtenni, mint egy kevésbé takarékos társával, arról nem is beszélve, hogy nagyban képesek lecsökkenteni a környezeti megterhelés mértékét is.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)