PIRELLI P ZERO WINTER 225/35R20 90W TÉLI gumi
0 vélemény
- Méret: 225/35R20
- Idény: Téli gumi
- Márka: PIRELLI
- Mintázat: P ZERO WINTER
- Cikkszám: PIR3266400
- Terhelés index (LI): 90
- Sebesség index (SI): W
-
209 630 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Pirelli P Zero Winter innovatív fejlesztés a téli nehézségek leküzdésére!
A P Zero, ideértve a P Zero Winter gumiabroncsot is, a Pirelli legfontosabb márkája: amely a teljesítmény és a megbízhatóság ikonját képviseli az autóiparban. A Forma-1 gumiabroncsoktól kezdve egészen az elektromos autókig, és most már a téli gumikig a P Zero jelenti stratégiájuk lényegét. Ezt a téli gumit prémium sportautók, kupék, szedánok és nagy teljesítményű crossoverek, illetve terepjárók vezetői számára fejlesztették ki. Magas szintű vezetési élményt nyújt havas és nedves körülmények között, valamint hideg esetén, amennyiben járható az útszakasz.
A P Zero Winter főbb jellemzői
A P Zero Winter gumiabroncsok teljesítményre hangolt, aszimmetrikus mintázatú és formájú téli futófelület-keverékkel vannak kialakítva, hogy rugalmasak maradjanak és fenntartsák a tapadást hideg hőmérsékleten. A mély keresztirányú és sekély szögű csatornák széles kerületi barázdákkal együtt működnek, hogy elvezessék a vizet, miközben növelik a hóban a tapadást és fékezést. A belső és a köztes bordák cikcakk elemekkel vannak kialakítva, hogy megtartsák a havat a barázdákban, ami elősegíti a tapadást. További külső, futófelületi elemek egyedi mintázattal rendelkeznek, amely növeli mind a hossz-, mind az oldalstabilitást azáltal, hogy több „harapóélt” hoz létre az egyértelmű úttartás érdekében.
A P Zero Winter abroncsok megfelelnek az ipar szigorú követelményeinek, és a háromcsúcsú hópihe (3PMSF) szimbólummal vannak ellátva.
A világ autógyártóinak olyan gumikra van szükségük a nagy teljesítményű autóikhoz, amelyek képesek megbirkózni azzal a csodálatos erővel és nyomatékkal, amelyet ezek a járművek előállítanak, még alacsony tapadás mellett is. Ez meggyőzte a Pirellit arról, hogy az új P Zero Winter a fejlesztés, a műszaki választás és az autógyártókkal való egyeztetés során ugyanazt az utat járja be, mint nyári megfelelője. A teljesítmény elérése során nem alkudtak meg. A projekt elején kitűzött és a végén elért cél az volt, hogy a szuperautók és a luxusautók tulajdonosainak ugyanazt a vezetési élményt kínálják, mint ami a nyári P Zeróra jellemző. Az összetett, a futófelület mintázata és a technikai megoldások az új abroncsot a télre jellemző útviszonyokhoz igazítják, azonos biztonságot és irányíthatóságot fenntartva.
P Zero Winter luxusra hangolva
Az új téli gumi megérkezésével a P Zero család mostantól egyedi típusú autógumit kínál a sport és luxusautók felszereléséhez. Minden gumit megkülönböztet egy speciális jelölés az oldalfalon, amely arról tanúskodik, hogy a Pirelli mérnökei együtt dolgoztak az autógyártókkal, biztosítva, hogy minden autóhoz legyen testre szabott Pirelli gumiabroncs.
A P Zero fejlődése az elektromos sportautók növekvő piacát is magában foglalja. Az „Elect” jelölés a genfi autókiállításon debütált, bemutatva azokat az autógumikat, amelyeket elektromos autókhoz gyártanak. Az „Elect” jelöléssel ellátott Pirelli, mint a P Zero Winter gumiabroncsok, számos előnyt kínál a környezetbarát autók számára, a speciális műszaki jellemzőknek köszönhetően.
Pirelli autógumi gyártó
A Pirelli multinacionális vállalat, székhelye Milánóban van. A cég a világon az ötödik legnagyobb gumiabroncs gyártó, több mint 160 országban van leányvállalata, 20 országban anyavállalata és több mint 10 ezer alkalmazottja van.
A céget 1872-ben Giovanni Battista Pirelli alapította. Pirelli valójában gumiabroncsok előállítására és távközlési kábelek gyártásra törekedett, aztán az 1950-es években Giovanni Battista Pirelli engedélyt kapott Alberto Pirelli alelnöktől, hogy létrehozza az első gumigyárat Milano híres felhőkarcolójában, a Pirelli toronyházban. 1974-ben a Pirelli előállította a "széles radiál" gumiabroncsot, melyet először a Lancia Ralli-ban alkalmaztak. Ebben a korban a slick gumikat használták leginkább, melyek széles, csökkentett oldalfalú, sima felületű gumik voltak, ezzel szemben a radiál gumiabroncsok keskenyebbek voltak, és hamar elveszítették a tapadásukat is, emiatt a gumiabroncs teljesen használhatatlan volt a Lancia Stratos autóin. Amíg a radiál gumiabroncsok szinte 10 km alatt elkoptak, addig a slick gumikkal vezethetetlen volt az autó. A Pirelli ennek érdekében, szintén 1974-ben létrehozott egy új gumifajtát, mely sima, széles, csökkentett oldalfalú, sugaras szerkezetű, Ezt az autógumit legelőször a Porsche gyár tesztelte a legújabb autóján, a Porsche 911-n. A slick gumi továbbfejlesztett változatai az autóversenyzés számos kategóriájában használatosak ma is, a gumiabroncs elnevezésén nem változtattak, maradt a slick kifejezés. A Pirelli az egyetlen gumiszállítója a FIM Superbike világbajnokságnak 2007 óta. 2008-ban már ő szállította a gumikat a Superbike kategóriához is , egyedüli gumiabroncs szállítója a WRC-nek is a 2008-tól. 2010-ben, miután a Bridgestone kilép a F1-ből, a Pirelli az egyetlen gumiszállító itt is.
„Csökken a környezeti hatás gyártáskor és az
abroncs teljes élettartama alatt.” Ez több mint egy szlogen vagy egy
szenzációs kijelentés: már megvalósult cél.
A „Zöld abroncs” termékek
új gumikeverékekből és megújult karkasz szerkezettel készülnek, az
eredmény: változatlan biztonság és vezetési élmény száraz és nedves
úton, de kisebb környezeti hatás. A nanotechnológia alkalmazása fokozott
hőmérsékleti stabilitást biztosít a gumikeverékeknek, csökken a
súrlódás okozta hő veszteség és ennek következtében az üzemanyag
fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás. Az aromás olajok elhagyásával,
melyek potenciális veszélyt jelentenek az emberre és a környezetre
nézve, biztonságosabbá vált a gumigyártás, és csökkent a környezeti
hatás is. A „Zöld abroncs” filozófia a globális környezetvédelmi
szempontok figyelembevételén alapul: aromás olajoktól mentes anyagok
felhasználása, valamint olyan integrált megoldások alkalmazása az
autógyártásban és a munkafolyamatok során, melyek figyelembe veszik a
környezetre gyakorolt hatást. Idén avatja fel Slatinán a Pirelli új
helyi leányvállalatát, a Cord Romania Srl. A Cord Romania srl-ben a
Pirelli mellett a német Continental AG is tulajdonos, 20%-os
részesedéssel. A Pirellinek világszerte 25 országban 80 gyára van,
ezekben több mint 36 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
Alul
a Pirelli által gyártott gumi minták felsorolását láthatja.
Rákattintva választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok
készülnek, amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 225 |
Arány | 35 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 90 |
Sebesség index (SI) | W |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 3266400 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | C |
Zaj | A (67) |
Peremvédelem | FR |
OE | MCLAREN |
Súly index: 90
Egy olyan numerikus jelzésnek nevezhető a súly index, mely mindig a gumi oldalfalán van feltüntetve. Innen tudjuk egyszerűen leolvasni többek között azt, hogy milyen az adott abroncs maximális terhelhetősége. Ez nevezzük LI értéknek. Ha a kiválasztott abroncs súly indexe LI 90, akkor az annyit tesz, hogy annak az autóguminak a maximális terhelhetősége eléri a 600 kg-ot.
Ezek a gumiabroncsok rendkívül erősek, és strapabíróak, ez szükséges ahhoz, hogy ilyen nagy terhelést képes legyenek elviselni. Az LI 90 terhelési index-el rendelkező gumiabroncsokat az abroncsgyártó cégek leginkább a nagyobb méretű gépjárművek számára fejlesztette ki. Ilyen súly index szükséges lehet egy tehergépjármű, egy nagyobb furgon, vagy éppen egy terepjáró esetében is.
Sebesség index : W
A biztonságos közlekedés, illetve a gumi optimális működése érdekében egyaránt fontos, hogy szem előtt tartsuk az SI (sebesség index) jelölést, ezt pedig a legtöbb esetben az autógyártók is meg szokták határozni. A sebességindex mindig a maximális sebességet határozza meg, amin az adott gumiabroncs nem csak hatékonyan, de biztonságosan is használható. A sebességindex a gumi tapadási, és úttartási tulajdonságaira is hatást gyakorol, éppen emiatt a gyári ajánlástól nem érdemes eltérni. Ha az abroncs oldalfalán a „W” -jelölést látjuk, akkor azt tudhatjuk, hogy az adott gumiabroncsot legfeljebb 270km/h sebességgel használhatjuk. Ezeket az abroncsokat a gyártók már kifejezetten autópályákra, magas sebességekhez fejlesztette ki. Így elmondható, hogy a „W” -jelölésű gumik leginkább azokra a gumira valók, melyek képesek a nagyobb sebességre.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: A (67)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)