MATADOR HECTORRA 5 215/40R17 87Y NYÁRI gumi
0 vélemény
- Méret: 215/40R17
- Idény: Nyári gumi
- Márka: MATADOR
- Mintázat: HECTORRA 5
- Cikkszám: MAT15811390000
- Terhelés index (LI): 87
- Sebesség index (SI): Y
-
33 030 Ft
Paraméterek
Márka
Szállítás
A Matador autógumi gyártó története
A
Matador gyár története 1905. szeptember 7-re nyúlik vissza. Egy
befektetőkből és vállalkozókból álló csoport Pozsonyban megalapította a
Matador Rugggyanta és Balata Művek Rt.-t. A gumiipari termékek gyártása
80 dolgozóval indult meg. Pár év múlva a termelés első-sorban a vasúti
társaságokat és az élelmiszeripart szolgálta ki, illetve megindult a
szállítószalagok exportja. 1925-ben megkezdődött a gumiabroncsgyártás.
Nemsokára meg nyitották a brnói gyáregységet, majd a Matador egyesült
egy prágai gumigyárral, így már 1900 főt foglalkoztattak. A prágai
üzemben 1935-ben pusztító tűz jelentősen lecsökkentette a gyártás
kapacitást. Pozsonyban a második világháborúig szépen felfutott azonban
a gyártás, gumiabroncsokat, padlóburkolókat, forralótégelyeket,
gázmaszkokat gyártottak nagy mennyiségben. A háború alatt a teljes
eszközállományt elhordták a németek és a szovjet hadsereg, A Matador
sem kerülhette el sorsát, 1948-tól megkezdődött a gyár, és az időközben
kiépült értékesítési hálózatának államosítása. Két év múlva immáron
„Május elseje gumigyár” néven ismét kezdett felfutni a termelés. A
Bata, Rubena és Matador nevekből formált új Barum márka került a cég
palettájára. A '70-es években már több mint 1,5 millió gumiabroncsot,
2,5 millió belső gumit és 617 000 négyzetméter szállítószalagot
készített az akkor már 2 800 alkalmazott. Ekkor 70 országba adtak el
termékeket, és több gyárat létesítettek. A gyár Stefan Rosina nevéhez
fűződő modernizációja 1982-től indult meg, 1987-ben a kutatásfejlesztés
elősegítésére felállították a saját gumiipari kutatóintézetüket, majd
Csehszlovákia kettészakadása után megkezdődött a privatizációs folyamat,
aminek köszönhetően 1993-ra Matador néven alakulhatott újjá a cég. A
'90-es évek végén számos leányvállalattal bővítette tevékenységét a
Matador gyár, többek között Oroszországban, Kazahsztánban, Etiópiában és
Kínában. A gyártóüzem a mai Szlovákia területén, Puchovban található.
A német Continental AG 2007-ben szerzett 51 százalékos részesedést a
Matador vállalatban, majd 2010-ben átvette a cég egészét. Európában
nagyon elterjedt, legfőképpen megbízható kisteher gumiabroncsai,
szállítócégek kisteherautói számára. A puchovi gyárban évente 1,85
millió teherautó abroncsot állítanak elő.
Alul
a Matador által gyártott gumi minták felsorolását láthatja.
Rákattintva választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok
készülnek, amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 215 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 17 |
Terhelés index (LI) | 87 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 15811390000 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | B (72) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 87
A Loading index (LI), vagyis a súly index mutatja meg a gumiabroncs maximális terhelhetőségét, vagyis azt, hogy milyen súlyt tud elviselni károsodás nélkül. A súlyindex értéke mindig egy kerékre értendő, tehát egy személygépkocsi esetén, melynek négy kereke van, ezt a számot kell beszorozni néggyel, hogy megkapjuk azt, hogy az autónak mekkora a teljes terhelhetősége. Nem szabad megfeledkeznünk azonban arról sem, hogy az LI érték csak akkor érvényes, ha megfelelő a guminyomása. Gumivásárlás során a terhelési indexet/súly indexet mindenképpen figyelembe kell vennünk.
Az LI 87 érték azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs maximum 545 kg-ot tud elviselni. Az ilyen jelöléssel ellátott gumiabroncsokat a gyártók nagyobb méretű személygépjárművek, kisbuszok, illetve crossoverek esetében szokták ajánlani.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)