GITI GITIWINTER W2 235/50R18 101V TÉLI gumi
0 vélemény
- Méret: 235/50R18
- Idény: Téli gumi
- Márka: GITI
- Mintázat: GITIWINTER W2
- Cikkszám: GIT100A4606
- Terhelés index (LI): 101
- Sebesség index (SI): V
-
52 975 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Havas utak specialistája: GITI
GitiWinter W2
A Giti GitiWinter W2 a Giti középkategóriás abroncsmárka téli újdonságának számít, mely, akárcsak az elődje kifejezetten havas utakra lett tervezve. Elsősorban kompakt gépkocsik, limuzinok és kompakt SUV-k számára javasolják, mint az elődjét. A Giti abroncsokra mindig is jellemző volt a német precizitás és minőség, abroncsaikkal pedig nemcsak a hétköznapi körülmények között közlekedő vezetőket, hanem az autó-, és motorsport szerelmeseit is egyaránt kiszolgálják. A Giti GitiWinter W2 elsősorban a hétköznapokban közlekedők számára lehet jó választás.
Kiváló ár/érték arányt képvisel, a minősége pedig méltó a középkategóriás abroncsokhoz. A GitiWinter W2 bár még újdonságnak számít, de már számos kereskedés és webáruház kínálatában megtalálható. A középkategóriás abroncsoktól elsősorban azt várjuk, hogy a prémium árnál alacsonyabb áron nyújtsanak magas, prémium közeli minőséget. Lássuk, hogy a Giti GitiWinter W2 tudja-e teljesíteni az elvárásokat.
Amit a Giti GitiWinter W2
technikai jellemzőiről tudni érdemes
A GitiWinter szériáról alapvetően elmondható, hogy univerzális hóspecialista, vagyis a havas utakon kimagasló teljesítményt várhatunk el tőle. Ezt a mély, víztaszító futófelületi kialakításnak is köszönheti, mely csökkenti a vízen csúszás kockázatát, és stabilabb vezetési élményt tesz lehetővé csúszós és havas utakon egyaránt. A futófelület összetétele úgy lett kialakítva, hogy alacsony hőmérséklet mellett is megőrizze az abroncs a rugalmasságát, ennek köszönhetően pedig maximális tapadást érjen el.
A Giti GitiWinter W2 amellett, hogy magas futófelületi teljesítményt ér el, még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást is garantál. A fejlesztők alacsonyabb gördülési ellenállást értek el, ennek eredményeképpen pedig gazdaságosabb lett a fogyasztás is. A nedves útfelületi kezelhetősége és kifogástalan, majdnem minden méretben B minősítést kapott. A GitiWinter W2, az elődjéhez hasonlóan alacsonyabb zajszintet ér el, mint versenytársai.
Vásárlói vélemények és teszteredmények
Bár a Giti GitiWinter W2 elődje, a GitiWinter W1 számos teszten bizonyított, közöttük az ADAC teszten is, a W2 még nem méretette meg magát nemzetközi abroncsteszten. Ha a GitiWinter W2 teljesítményére vagyunk kíváncsiak a valóságban, akkor a vásárlói véleményekre kell hagyatkoznunk, melyek egyébként általánosságban jónak mondhatók. A vásárlók általában a havas teljesítményt, illetve a jó ár-érték arányt elemik ki a Giti esetében, és ez a GitiWinter W2 esetében sincs másként.
Az abroncs megfizethető áron nyújt jó teljesítményt a téli körülmények között. Megvásárolható kereskedésekben, szakszervizekben, de webáruházi kínálatban is elérhető. A méretválasztéka némiképp szűkebb, mit elődjének, elsősorban 15", 16", 18" méretekben érhető el a kínálatban. A Giti GitiWinter W2 egy valóban megbízható abroncs, melyet a német precizitás és a jó árak jellemeznek, és ha a középkategóriás abroncsok között keressük az új téli abroncsunkat, akkor érdemes ezt az abroncsot is számításba venni.
A Giti Tire egy szingapúri székhelyű gumiabroncs-gyártó cég, amely nyolc gyártólétesítménnyel, több mint 32 000 alkalmazottal világszerte, és több mint 130 ország piacán forgalmaz gumiabroncsot. 2022-től a Giti a világ 10. számú gumiabroncsgyártó vállalata a bevételek alapján.
A Giti Tire gyökerei 1951-ig nyúlnak vissza, az indonéziai kerékpárabroncs és belső tömlőgyártástól kezdve, majd később személy- és haszongépjárművekhez gyártott gumiabroncsokat. A vállalat 1993-ban vegyes vállalatot hozott létre az Anhui Tire Factory-val, egy független harmadik féllel, amely gumiabroncsok gyártásával foglalkozik. 1998-ban a Giti saját értékesítési és elosztó központokat hozott létre különböző helyeken, és két évvel később Fujianban fejezte be gyártólétesítményeit az új személygépkocsi-abroncsok gyártásának kiszolgálására. Azóta a vállalat tovább terjeszkedett nemzetközi szinten, irodákat és elosztóközpontokat nyitott szerte a világon.
2014 júniusában a vállalat bejelentette, hogy 560 millió USD értékű gyártóüzemet épít fel az Egyesült Államokban, Dél-Karolinában. Ez az első Ázsián kívüli gyára, amely 2017 októberében nyílt meg.
2016 februárjában a Walmart USA Gitit választotta az év autóipari beszállítójának.
A Giti Tire büszke arra, hogy tagja a GPSNR vezető globális szervezetnek (Global Platform for Sustainable Natural Rubber - Globális Platform a Fenntartható Természetes Gumiért), amely a tisztességes, méltányos és környezetbarát értékteremtési lánc fenntartása mellett kötelezte el magát a gumigyártás területén. Mivel a gumiabroncsok közvetlen hatást gyakorolnak a környezetre, a gumigyártás, a beszerzés és az ellátás folyamatára való összpontosítás nagyon fontos a társadalmi hatások csökkentése és az iparág pozitív egyensúlyának megteremtése érdekében.
Profil | 235 |
Arány | 50 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 101 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 100A4606 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | B |
Zaj | A (69) |
Súly index: 101
A súly index, vagy más néven terhelési index egy olyan numerikus jelölés, amely megmutatja nekünk azt, hogy mekkora a kiválasztott gumi maximális terhelhetősége. Több fontos szempont mellett erre az adatra is oda kell figyelnünk akkor, ha új gumiabroncsot vásárolunk. A gépjármű minél nagyobb súllyal rendelkezik, annál nagyobb terhelési indexű gumiabroncs való rá. Az LI 101 jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs maximális terhelhetősége 825 kg. Mivel ez mindig csak egyetlen abroncsra értendő, ahhoz, hogy az autó teljes terhelhetőségét ki tudjuk számolni, ezt az értéket kell a kerekek számával beszorozni. Az autógumik terhelési indexének értelmezése során fontos tudni, hogy az adott értékek csak a megfelelő guminyomás mellett lesznek érvényesek.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)