GITI GITISYNERGY H2 225/55R16 99W NYÁRI gumi
0 vélemény
- Méret: 225/55R16
- Idény: Nyári gumi
- Márka: GITI
- Mintázat: GITISYNERGY H2
- Cikkszám: GIT100A4389
- Terhelés index (LI): 99
- Sebesség index (SI): W
-
43 760 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Megnövelt futásteljesítmény, maximális biztonság – ezt kínálja GITI GitiSynergy H2 nyári gumi
A GITI GitiSynergy H2 nyári gumi egy prémium teljesítményű abroncs, amit közepes és nagy méretű személyautók számára fejlesztettek ki. Többféle méretben kapható, köztük a gyakori és népszerű 185/60 r15, 215/55 r17 és a 205/60 r16 méretekben. Az abroncs vásárlása előtt fontos a pontos méret ismerete, és az is, ha tudjuk, milyen szempontok szerint mérlegeljük a vásárlást. Ezek egyike az ár, de ugyanígy fontos a teljesítmény, az élettartam, a kopásállóság. Megannyi szempont van és ilyenkor bizony olykor elbizonytalanodik az ember, hogy mit is válasszon.
Ebben segít a teszt, mint amilyen az ADAC, a német autóklub tesztje, ezen egyébként 2022-ben a GITI GitiSynergy H2 nyári gumi 185/65 R15 méretben négy csillagot kapott, tehát a különösen ajánlott kategóriába került. Ez egy prémium teljesítményű abroncs, ami T-Y sebességindexszel kapható, akár 300 km/órás sebességnél is biztonságot nyújt. Az abroncs címkéjén három adatot látunk, az egyik a nedves úton való fékezhetőség, ebben a tekintetben ez a gumi a legjobb, az A besorolást kapta, mérettől függően az üzemanyag-fogyasztását nézve az A-D osztályokban helyezkedik el, míg a zajszintje szintén méretfüggő, 69-71 decibel közötti. A teszt mellett a vásárlói vélemények is sokat számítanak, ezt több webáruház felületén is megtalálhatjuk.
A
GITI GitiSynergy H2 nyári gumi tulajdonságai
A legújabb német fejlesztésű szilícium-dioxidos gumikeveréknek köszönhetően az abroncs kiválóan tapad a száraz és a nedves úton egyaránt, legyen szó akár enyhébb napokról, akár extrém forróságról. Több paraméteres futófelületi kialakítása hozzájárul az egyenletes kopáshoz és a nagy futásteljesítményhez. Az optimalizált, könnyűszerkezetes karkasz az alacsony gördülési ellenállásért, és a még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztásért felel. Az új, merev bordás mintázat pedig a pontosabb kormányozhatóságért, stabil fékezésért felel.
Ha alaposabban megnézzük az abroncs mintázatát, láthatjuk, hogy négy széles barázda gondoskodik a vízelvezetésről, így minimalizálva az aquaplaning, azaz a vízen felúszás kockázatát, 195 milliméternél keskenyebb kivitelben ezt három barázda oldja meg. A futófelületi blokkban ezen felül váltakozó rovátkákat találunk, ami a nagyobb merevséghez és az egyenletes kopáshoz járul hozzá. Az ötrészes mintázatú futófelületi blokkok révén pedig csökken a zajszint, ez hozzájárul a még jobb vezetési élményhez.
Első szerelésű abroncs, ami
kiemelkedik a mezőnyből
A GITI GitiSynergy H2 nyári gumi egy nagy teljesítményű abroncs, biztonságos, csendes, kényelmes vezetési élményt kínál. Nem véletlen, hogy több autónál ez a gyári, első szerelés, így a Volkswagen Caddy, a Seat Ateca és a Škoda Karoq is ilyen abroncsokon hagyja el a gyárat.
A GITI GitiSynergy H2 nyári gumi több szempont szerint is kiemelkedik versenytársai közül, így zajszintje akár 50 százalékkal is alacsonyabb, a vizes úton való fékezése, tapadása pedig szintén a mezőny elejére repíti ezt az abroncsot. A GITI GitiSynergy H2 nyári gumi jó választás azoknak, akik prémium minőséget keresnek kedvező áron.
A Giti Tire egy szingapúri székhelyű gumiabroncs-gyártó cég, amely nyolc gyártólétesítménnyel, több mint 32 000 alkalmazottal világszerte, és több mint 130 ország piacán forgalmaz gumiabroncsot. 2022-től a Giti a világ 10. számú gumiabroncsgyártó vállalata a bevételek alapján.
A Giti Tire gyökerei 1951-ig nyúlnak vissza, az indonéziai kerékpárabroncs és belső tömlőgyártástól kezdve, majd később személy- és haszongépjárművekhez gyártott gumiabroncsokat. A vállalat 1993-ban vegyes vállalatot hozott létre az Anhui Tire Factory-val, egy független harmadik féllel, amely gumiabroncsok gyártásával foglalkozik. 1998-ban a Giti saját értékesítési és elosztó központokat hozott létre különböző helyeken, és két évvel később Fujianban fejezte be gyártólétesítményeit az új személygépkocsi-abroncsok gyártásának kiszolgálására. Azóta a vállalat tovább terjeszkedett nemzetközi szinten, irodákat és elosztóközpontokat nyitott szerte a világon.
2014 júniusában a vállalat bejelentette, hogy 560 millió USD értékű gyártóüzemet épít fel az Egyesült Államokban, Dél-Karolinában. Ez az első Ázsián kívüli gyára, amely 2017 októberében nyílt meg.
2016 februárjában a Walmart USA Gitit választotta az év autóipari beszállítójának.
A Giti Tire büszke arra, hogy tagja a GPSNR vezető globális szervezetnek (Global Platform for Sustainable Natural Rubber - Globális Platform a Fenntartható Természetes Gumiért), amely a tisztességes, méltányos és környezetbarát értékteremtési lánc fenntartása mellett kötelezte el magát a gumigyártás területén. Mivel a gumiabroncsok közvetlen hatást gyakorolnak a környezetre, a gumigyártás, a beszerzés és az ellátás folyamatára való összpontosítás nagyon fontos a társadalmi hatások csökkentése és az iparág pozitív egyensúlyának megteremtése érdekében.
Profil | 225 |
Arány | 55 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 99 |
Sebesség index (SI) | W |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 100A4389 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | A |
Zaj | B (72) |
Súly index: 99
A súlyindex, vagy másnéven terhelési index a gumiabroncs oldalfalán megtalálható betűkód, amely a maximális megengedett terhelést mutatja meg. Az LI érték mindig abroncsonként értendő, így egy egyszerű szorzással ki tudjuk azt is számolni, hogy mennyi lesz az adott gumiabroncsokkal felszerelve a jármű teljes terhelhetősége.
Ehhez pedig csak az LI által megadott kilogrammban meghatározott értéket kell a kerekek számával beszorozni. Ha az LI érték 99, akkor az annyit jelent, hogy az adott autógumi maximális terhelhetősége 775 kg. Egy négykerekű jármű esetén a teljes terhelhetőség 775*4= 3100 kg lesz. Az ilyen terheléssel rendelkező abroncsokat a gyártók leggyakrabban a terepjárók, illetve a kisteherautók kerekeire szokták javasolni.
Sebesség index : W
A biztonságos közlekedés, illetve a gumi optimális működése érdekében egyaránt fontos, hogy szem előtt tartsuk az SI (sebesség index) jelölést, ezt pedig a legtöbb esetben az autógyártók is meg szokták határozni. A sebességindex mindig a maximális sebességet határozza meg, amin az adott gumiabroncs nem csak hatékonyan, de biztonságosan is használható. A sebességindex a gumi tapadási, és úttartási tulajdonságaira is hatást gyakorol, éppen emiatt a gyári ajánlástól nem érdemes eltérni. Ha az abroncs oldalfalán a „W” -jelölést látjuk, akkor azt tudhatjuk, hogy az adott gumiabroncsot legfeljebb 270km/h sebességgel használhatjuk. Ezeket az abroncsokat a gyártók már kifejezetten autópályákra, magas sebességekhez fejlesztette ki. Így elmondható, hogy a „W” -jelölésű gumik leginkább azokra a gumira valók, melyek képesek a nagyobb sebességre.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)