Kérdése van? Hívjon minket! 30 / 6065-170
A kosár tartalma 0 termék
Szélesség
Magasság
Átmérő
Terhelés
Sebesség
Évszak:
Típus:
Márka:
0 db találat

Használt gumiabroncs vagy új szett vásárlás ez itt a kérdés

Amennyiben használt gumi kérdésben informálódik, ne feledkezzen meg arról, hogy a gumiabroncs egyben biztonságot és felelősséget is jelent, nem csupán egy jármű számára megalkotott tárgyat.
Használt gumiabroncs vagy új szett vásárlás ez itt a kérdés Igényeink növekedésével, finomodásával párhuzamosan a termékek és szolgáltatások árai is emelkednek, ezért a takarékosság elve meghatározó tényező lehet sokak számára.
A ház és kert karbantartása mellett a kocsinkra is rendkívüli figyelmet szükséges szentelünk, mivel ezzel biztosítjuk a mobilitást saját magunk számára. Az odafigyelés gesztusa pedig a szervizelésre, az adókra, a tisztításra, az időközönkénti alkatrészek, kiegészítők cseréjére fókuszálva, anyagiak formájában fejeződik ki.
 

Véleménykülönbségek a használt gumi topikban 

A használt gumi kereskedés önmagában nem minősíthető téves, sem pedig elvetendő ideának, hiszen egyrészt a pénztárcánkat, másrészt pedig a környezetünket óvó magatartásformát idézi elő, mellyel kivonjuk magunkat a gumihegy-halmozás habitusa alól.
Amennyiben az újraértékesítést aktiválnák, ideális esetben egy akkurátus, és teljeskörű biztonsági ellenőrzésnek kellene alávetni a már előző gazdával rendelkező gumiabroncsokat. Ez egyfajta preventív attitűd lenne, amellyel redukálnák, vagy teljesen ki is küszöbölnék a használt gumi okozta potenciális károkat, baleseteket.
 

Vannak kivételek?

Az esetek túlnyomó többségében a használt gumi applikálásával kapcsolatos nézetek a „kontra” kategóriában szerepelnek, mégis a gyakorlatban sokan döntenek úgy, hogy a teljesen új szettbeszerzés helyett, inkább a jó állapotban lévő használt gumiabroncsok mellett teszik le a voksukat, hiszen előfordulhat, hogy egy alig használt példány kerül a birtokukba, amellyel akár több ezer kilométeres utat is megtehetnek, amíg egy újabb csereigényes időszak kidugná a fejét a zsákból.
Talán a vásárlónak szerencséje van, és egy felelősségteljes tulajdonostól „örökölt”, jól karbantartott gumiabroncs jut a birtokába, ráadásul alkuképes áron, így megkíméli magát a zseb aljára nyúlás kellemetlenségétől.
Viszont az óvatosság, az ésszerűség mindig „kéznél kell legyen”, hiszen a használt gumi egyenetlen kopásmértéke, az esetlegesen (fekete festékkel) elfedett sérülésnyomok, foltok, hegek nem biztos, hogy vizualizálhatók. Nehéz garantálni a „second hand”- gumik élettartamának optimumát, amennyiben szinte semmilyen tudásunk nincs az abroncs „előéletével” kapcsolatban (nem tudjuk, hogy milyen körülmények között tárolták, volt-e baleset „elszenvedője” a termék, kellőképpen karban volt-e tartva a korábbi gazda tulajdonában, milyen terepen és időjárási körülmények között futott stb.).
A jó hír az, hogy amennyiben szerencsénk van, és egy megbízható, lelkiismeretes kereskedővel vesszük fel a kapcsolatot, aki minőségi ellenőrzésen is átfuttatja a régi gumit, és alaposan szemügyre veszi annak tulajdonságait, kapacitásait, akkor talán mi is jól járhatunk.
 

Nem minden arany, ami fénylik… de egy jó kereskedővel pénzt és időt is nyerhetünk

Az Emark új- és használt gumi kereskedés, vagyis az Emark USed Tires (lásd: emarkusedtires.com) a széleskörű választék mellett, számos ügyféllel is rendelkezik, világszerte.
A cég használt gumikat és „Top Brand New” abroncsokat egyaránt forgalmaz, emellett pedig Németországban, Dél-Koreában, Franciaországban, Japánban és Thaiföldön is van fiókja.
Miért említjük őket?
Mert, sokan egy váratlanul beállt gumicsere-igényes periódusban, nem biztos, hogy megengedhetik magunknak a gyakran jelentős ráfordítással járó gumikészlet vásárlását (talán átmeneti anyagi ellehetetlenedés, vagy egyéb külső-, belső tényezők befolyására), hanem e helyett egy költséghatékonyabb alternatívát léptetnek életbe, megoldás gyanánt.
 

Kinek a pap, kinek a papné – új- vs. használt gumi nézetek

A vállalkozás termékminőség-ellenőrzéssel is foglalkozik, az itt dolgozó szakemberek megvizsgálják a használt abroncsok biztonságát.
Az oldalon 80 ezer gumiabronccsal, és 300 ezer elégedettnek titulált ügyféllel büszkélkedő cég mutatkozik be, ahol minden gumiabroncsra jellemző eljárásképpen, nyomás alatt tesztelik a példányokat. Ezzel a teszttel azonban nem tekinthető befejezettnek a vizsgálat procedúrája, hiszen egy külső szakemberrel is átnézetik az általuk már megvizsgált típusokat.
Az ügyfél-orientált üzleti elve mutatkozik meg abban, hogy nem ódzkodnak figyelmet szentelni arra sem, hogy a visszatérítési szabályt is működtessék. Ez elvileg azt jelenti, hogy minden olyan esetben, amikor a beszerzett használt gumi vonatkozásában elégedetlenségek merülnek fel az ügyfelek részéről, 30-45 napon belül visszacserélik a termékeket.
A megelégedés paraméterének jelenléte mind eladói-értékesítői, mind pedig vásárlói részről kulcsponti tényezőnek minősül. Egyik oldalról a cég prioritásainak fenntartása érdekében, másik oldalról pedig a lojalitás kedvéért.
A garanciavállalás a használt gumi összefüggésében egy újabb mérvadó lehet (ez esetben az oldalfal-repedések, sérülések kiküszöbölése is cél).
Talán nem elhanyagolható az a tény sem, hogy 2016-ban az Emark (egyebek mellett) elnyerte a Consumer Satisfaction Award (vagyis a fogyasztók elégedettségét demonstráló) díjat, a U.s. Department of Tranportation (Közlekedési Osztály) elismerését egyaránt.
 

Téli- és nyári használt gumi problematika

A Motor Authority (lásd: motorauthorithy.com) egy téli- és nyári gumi használati különbségeit latolgató írásában, Jason Fenske, az Engineering Explained gépészmérnök véleményét kérte ki.
Jason Fenske videóival talán már Ön is találkozott, hiszen egyfajta képviselője a szórakoztató tanulás tendenciájának. Érdeklődési köre a technológiai fejlődés autóipari aspektusa, és a mechanikai innovációk (amennyiben érdekli a téma, itt olvashat Jason Fenskéről és az általa átadott tudásanyagról: http://www.howdoesacarwork.com/p/about-me.html , valamint itt megtekintheti egy aránylag friss videóját is: https://www.youtube.com/watch?v=d2dFjum7O0Y ). Elmondása alapján, az egyik legfontosabb tényező, amelynek figyelembe vétele során nyáron a nyári gumi -, télen pedig a téli gumi használata mellett javasolt dönteni, az az úgynevezett üvegesedési hőmérséklet (vagyis a glass transition temperature).
Ennek köszönhetően a gumiabroncsban lévő molekulák kevésbé mozognak, így az abroncs nehezebbé válik.
Akár téli, akár nyári használt gumiról van szó, figyelembe kell venni azt is, hogy nem hiába fejlesztettek ki a szezonnak megfelelő, ahhoz igazodó gumiabroncs-típusokat, hiszen a példányokra jellemző gumiösszetételek különféle módon nyilvánulnak meg az évszakok időjárásai közepette.
Az előbb említett technika a nyári gumik esetében sokkal ragadósabbá teszi a gumiösszetételt, amitől feszesebb, keményebb lesz az oldalfal a könnyebb kezelhetőség előmozdítása érdekében.
A téli gumiabroncs felépítése „kásásabb”, több lamellával van ellátva, mélyebb futófelülettel rendelkezik.
 

Ha nem használt gumi, akkor nem a szezonnak megfelelő gumi használata – takarékosság?

Amennyiben olyan módon szeretne pénzt megtakarítani, hogy nem használt gumi beszerzést ütemez be, hanem e helyett az eljárás helyett úgy dönt, hogy egész évben a téli gumit fogja használni, akkor fontolja meg alaposan a következő ellenérvek alapján, hogy valóban ez minősül-e a legkedvezőbb megoldásnak a pénztárcakímélet érdekében:
  • a Les Schwab (lásd leschwab.com) álláspontja a spórlás ezen módjáról nem tartozik a pozitív nézetek soraiba
  • a téli gumiabroncsok ugyanis, rugalmasabb gumitömítéssel készülnek, amely mód segíti a jobb tapadás elérését havas és jeges útfelületeken
  • lágyabb anyagból készülnek
  • a nyáron, azaz a melegebb időszakokban használt téli gumival felszerelt jármű fenntartása többe kerülhet, mint egy szezonra szabott példánnyal ellátott változaté
  • a téli gumik nyáron nagyobb súrlódással fordulnak, mint a nyárra tervezett variánsok
  • sem a környezetnek nem kedvez a gördülési ellenállás okozta megnövekedett üzemanyag-fogyasztás (ebből fakadó magas szén-dioxid kibocsátás), sem a pénztárcájának
  • a gumiabroncsok hosszú élettartama érdekében használjunk szezonspecifikus példányokat
  • a féktávolság téli gumi esetében nedves és száraz körülmények között hosszabb ideig tarthat
  • a kopott futófelület-blokkokkal rendelkező téli gumiabroncsok nem biztosítanak megbízható tapadást jeges és havas felületeken
  • a tapadás szempontjából az optimális futófelületi mélység hiánya biztonsági kockázatot jelenthet.
Akár online shopokból, akár helyi boltokból, raktárakból szerezi be a gumiabroncsokat, fontolja meg, hogy melyik eljárás bizonyul a legkézenfekvőbbnek, és -megbízhatóbbnak a kényelem, a biztonság, a vezetési élmény, a gumiabroncs-élettartam, az üzemanyag-hatékonyság, és a takarékosság szempontjából.
Minden esetben döntő lehet a testreszabott, ésszerű, céltudatos döntés meghozatala.
Választhat használt gumi példányokat is a kocsija számára, vagy e helyett működtetheti az új szettvásárlás azon módját, ahol él a hármat fizet, négyet kap engedménye, amely ugyancsak egy olcsóbb megoldásnak mutatkozik.
Mai napi akciós gumink!
SAVA - Eskimo S3+ - téligumi adatlap
téligumi
195/60 R15
Súly index: 88
Sebesség index: T
Erősített: nem
Defekttűrő: nem
Ár:
29.305 Ft
Kedvezményes ár:
16.515 Ft (44 %)

Ossza meg ismerőseivel!




Hasznos információk képe
Kátyúgarancia képe
Autógumi kereső autótípus szerint
A autogumiakcio.hu oldalon kedvére válogathat az akciós téligumik és nyárigumik között. Válasszon az alább található gyártók téli-, és nyárigumi kínálatából!

Top 5 téligumi gyártó

Top 5 nyárigumi gyártó

Autógumi gyártók

Kövessen minket!
2013. autogumiakcio.hu - Minden jog fenntartva