Süti beállítások

A 2023 Auto Bild négyévszakos abroncsteszt eredményeiről

2024/01/30
Négyévszakos gumi tesztek
Az elmúlt években a né...

Az elmúlt években a négyévszakos abroncsok egyre népszerűbbek, és a nemzetközi abroncstesztek tanúsága alapján egyre jobb teljesítményre képesek. Persze még mindig sokan vannak, akik a négyévszakos gumikat silánynak gondolják. Ez valahol érthető is, hiszen egy kompromisszumos megoldásról van szó, és régen, az első all season abroncsok közel sem teljesítettek olyan jól, mint mostani társaik. Az elmúlt években azonban a gyártók nagy figyelmet fordítottak a négyévszakos abroncsokra is, ez pedig az Auto Bild idei négyévszakos teszteredményein is meglátszik.

 

Az idei évben az Auto Bild négyévszakos gumiteszten a 225/45R17 méretű mintázatok kerültek terítékre, és az előzetes fordulóból a 35 mintázat közül csak 16 jutott tovább. A 16 abroncsot aztán tovább vizsgálták a különböző teszteken, mígnem kialakult az idei végeredmény, amely egyértelműen a prémium abroncsok magas minőségét mutatja.

 

Milyen szempontok szerint vizsgálták a négyévszakos abroncsokat?

 

Az Auto Bild meglehetősen alapos munkát végez, ha a négyévszakos abroncsok minőségének és teljesítményének megállapításáról van szó. Először egy fékezési teszten vizsgálják a z összes mintázatot, majd az eredmények alapján csak azokat vizsgálják tovább, amelyek megfelelő teljesítményt nyújtanak az előzetes fordulóban. Az idei évben 16 mintázat jutott tovább, melyeket újfent vizsgálnak nedves és száraz körülmények között, majd havas útfelületen is.

 

Emellett a gumikat költség szempontból is figyelik, mely során nemcsak a vételár dönt, hanem a gördülési ellenállás és a futásteljesítmény is.  A gazdaságosság szempontjából ezek is lényeges adatok, hiszen a gördülési ellenállás az üzemanyag fogyasztásra van hatással, a futásteljesítmény pedig az élettartamra. Érdekesség, hogy ebben a tekintetben a drága prémium gumik jobban teljesítettek, mint olcsó társaik. A végeredmény pedig a tesztek összesítése alapján születik meg, lássuk, idén mely mintázatok teljesítettek példásan, és melyek értek el csak feltételesen ajánlott minősítést.

 

Négyévszakos gumik, melyek Példamutató minősítést kaptak

 

A legjobb abroncsok idén is példás minősítést kaptak, 2023-ban ezt öt mintázatnak sikerült megszereznie. Talán senkinek sem okoz meglepetést, hogy az idei tesztgyőztes a Michelin CrossClimate 2, mely már több méretben is bizonyított az elmúlt években. A tesztelők véleménye szerint kivételesen jól teljesít az abroncs havas és jeges körülmények között, de száraz útfelületeken is dinamikus vezetési élményt várhatunk tőle. A futásteljesítménye is nagyon jó, egyetlen negatívumot emeltek ki a tesztelők, az pedig a magas ár.

 

Hozzá hasonlóan példás minősítést kapott a Continental AllSeason Contact 2, a Bridgestone Turanza 6, és a Vredestein Quatrac, és a Pirelli Cinturato All Season SF2 is.

 

Három abroncs kapott Jó minősítést

 

Az Auto Bild teszten három abroncs kapott Jó minősítést, amely annak a bizonyítéka, hogy a középkategóriás abroncsok is érhetnek el jó teljesítményt ebben a szegmensben. A Kleber Quadraxer és a Hankook Kinergy 4S2 remek teljesítményt nyújtott, de a prémium kategóriás Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 is megérdemelte a Jó minősítést. Mindhárom abroncs esetében elmondható, hogy meggyőzően biztonságos menettulajdonságokkal bírnak, és egész évben jó teljesítményt várhatunk tőlük.

 

Kleber esetében e remek havas és száraz útfelületi teljesítményt emelték ki a tesztelők, illetve a kivételes aquaplaning tulajdonságot. A Hankook Kinergy 4S2 megkapta a „Eco-Meister” díjat, de a kivételes havas útfelületi teljesítményét és a remek kormányozhatóságát is dicsérték a tesztelők. A Goodyear Vector 4Seasons Gen-3-t egy rendkívül biztonságos abroncsnak találták, méltán érdemelte meg a 6. helyet a rangsorban. Ezeket az abroncsokat is bátran vegyük számításba, ha idén négyévszakos abroncsot szeretnénk vásárolni.

 

Mintázatok, melyek Kielégítőnek bizonyultak

 

A legtöbb abroncs azonban csak kielégítő eredményt ért el, a BF Goodrich Advantage All Season, a Kumho Solus 4S HA32 +, a Dunlop Sport All Season, a Nexen N’Blue 4 2GEN, a Firestone Multiseason 2 és a Toyo Celsius AS2 megfelelőnek bizonyult, de ezeknél az abroncsoknál már több negatívum, gyengébb teljesítmény volt megfigyelhető. A legtöbb esetben a téli teljesítmény volt gyengébb, de akadt olyan abroncs is, amely bár alacsony áron érhető el, de futásteljesítményben meglehetősen gyenge teljesítményt ér el, mint például a Firestone Multiseason 2.

 

Két abroncs kapott feltételesen ajánlott minősítést

 

 A sor végén a Ceat 4 SeasonDrive + és a Falken EuroAll Season AS220 Pro kapott helyet, melyek mindketten meglehetősen gyenge teljesítményt nyújtottak, amellyel csak egy feltételesen ajánlott minősítést érthettek el. Mindkét abroncs meglehetősen gyengén muzsikált a havas körülmények között, ami azt jelenti, hogy téli gumiként nem igazán állják meg a helyüket.

 

De nedves körülmények között sem teljesítettek a legjobban, bár ebben a tekintetben a Falken mintázata jobb eredményt ért el, mint a Nexen vagy a Toyo modellje. Ezek az abroncsok, ahogyan a minősítésük is árulkodik róluk, csak feltételesen ajánlottak.