TOYO PROXES ST3 275/45R20 110V NYÁRI gumi
0 vélemény
- Méret: 275/45R20
- Idény: Nyári gumi
- Márka: TOYO
- Mintázat: PROXES ST3
- Cikkszám: TOY3511400
- Terhelés index (LI): 110
- Sebesség index (SI): V
-
76 632 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Télen, nyáron biztonságban: Toyo Proxes ST3 négyévszakos gumi
A Toyo Proxes ST3 négyévszakos gumi, amit városi terepjárók, pickupok, crossoverek, SUV-k számára fejlesztett ki a japán Toyo. Egy négyévszakos guminak nagyon sokféle kívánalomnak meg kell felelnie ahhoz, hogy biztonságot kínáljon.
Négyévszakosok követelményei
Így fontos, hogy úgy nyáron, mint télen jól tapadjon. A tapadásnak nagyon nagy szerepe van a biztonság szempontjából, hisz ezen múlik a fékezhetőség, a kezelhetőség. Fontos, hogy az abroncs télen se váljon túl merevvé, rugalmatlanná, mint ahogy az is, hogy nyáron, a nagy melegben is megfelelő legyen a tapadása. Ezen kívül az is nagyon fontos, hogy hóban, jeges, latyakos, vizes úton is megállja a helyét. Sokan keresik a választ arra a kérdésre, hogy lehetséges-e jó teljesítményű négyévszakos abroncsot gyártani, nincs-e ellentmondás ebben? Nos, ezek az abroncsok több mint negyven évvel ezelőtt jelentek meg, és azóta egyre több és egyre újabb és jobb minőségű négyévszakosok kerülnek a boltok polcaira.
Bizonyítják ezt a tesztek is, melyeken a négyévszakos gumik egyre jobb teljesítményt nyújtanak. Vásárlás előtt érdemes ezeket is átböngészni, mint ahogy megnézni azt is egy-egy webáruházban, hogy milyenek a vásárlói vélemények. Sokan megosztják ugyanis tapasztalataikat másokkal.
Minden évszakban: Toyo Proxes ST3 négyévszakos gumi
Nézzük is meg alaposabban, hogy mit is kínál ez az abroncs. A Toyo Proxes ST3 négyévszakos gumit a nagy teljesítményű crossoverek, pick-upok, SUV-k számára fejlesztettek ki. Olyanoknak ajánlott, akik számára fontos a sportos vezetési stílus. Ez az abroncs magabiztosan tapad és kiválóan kezelhető egész évben, a száraz és a nedves körülmények között, és még havas úton is jól teljesít.
Magas szilícium-dioxid keveréke gondoskodik arról, hogy egész évben megfelelő tapadást és rövid fékutat biztosítson. A futófelület közepén nyílhegyes kúpok találhatók, melyek növelik a blokkok merevségét, így az abroncsnak jobb lesz az egyenes vonalvezetése, nagy sebességnél is. Az irányított vállblokkok pedig a stabilitásról és a fokozott fékezési teljesítményről gondoskodnak. Az eltolt mintázat abban segít, hogy a csökkenjen a belső rezonancia, így az abroncs csendesebb lesz, ami szintén hozzájárul a még jobb vezetési élményhez.
A magas szilícium-dioxid tartalmú keverék a gördülési ellenállás csökkentésében is nagy szerepet játszik, csakúgy, mint a nedves úton való fékezhetőségben. A mintázatban lévő barázdák pedig gyorsan és hatékonyan szorítják ki a vizet a gumi felületéről, így minimalizálva az aquaplaning kockázatát. Többhullámú lamellahálózat gondoskodik továbbá arról, hogy az abroncs egyenletesen kopjon és hogy csúszós körülmények között is jól tapadjon. Így használható az abroncs télen és nyáron egyaránt biztonságban. Ehhez pedig még hozzájön a nagy keménységű gyöngybetét és a hézagmentes gyöngyszál, valamint a merev burkolat, melyek mind hozzájárulnak a Toyo Proxes ST3 négyévszakos gumi még jobb kezelhetőségéhez és a még alacsonyabb gördülési ellenállásához.
Toyo autógumi gyártó
A Toyo 1945-ben, Japánban alapított gumiabroncs gyártó, a legnagyobb gyártók között van világviszonylatban. A japán márkák közül elsőként 1966-ban képviseletet, majd gyártósort nyitott az Amerikai Egyesült Államokban. Az európai igényeket a Japán gyárakból elégítik ki. Az 1980-as évektől az amerikai autósport egyik meghatározó résztvevője. Gyárai Japánban, Távol-keleten, és az USA-ban vannak. Személygépkocsi , teherautó, és ipari abroncs a fő gyártási profilja a cégnek. Gumiabroncsaik csúcs színvonalat, megbízhatóságot és kiváló minőséget képviselnek. Kínálata a személygépkocsi gyártás palettájának méreteit és típusait fedi le, a legkisebb méretű gumiktól egészen a legnagyobb 4x4-es autógumi választékig. Napjainkban egyre több autógyártó alkalmazza első szerelésként (Audi, Toyota, Lexus, Nissan).
Alul
a Toyo által gyártott gumi minták felsorolását láthatja. Rákattintva
választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok készülnek,
amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 275 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 110 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | 3511400 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | D |
Zaj | C (73) |
Súly index: 110
A súly indexet alternatív módon bátran nevezhetjük terhelési indexnek is, lerövidítve pedig gyakran „LI” jelöléssel szoktak rá a szakemberek hivatkozni. Az LI érték az angol „Loading index” kifejezésből ered, és leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Különösen fontos lehet számunkra ez a szám akkor, ha új abroncsot kell vennünk az autónk kerekeire. Ez az érték egy kilogrammban értendő súlyhatár, mely megmutatja azt, hogy az adott autógumi milyen maximális terhelhetőséget képes elbírni.
Ha az abroncson az LI 101 jelölést látjuk, akkor az azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs maximum 1060 kg terhelést tud elviselni károsodás nélkül. Fontos tudni, hogy minél nagyobb a gépjármű, annál nagyobb terhelési indexel rendelkező abroncsra lesz szüksége.
Az LI 101 értékű gumiabroncsok általában a tehergépjárművek és a terepjárók számára lehet ideális választás.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): D
Az új EU-s abroncsjelölésen a gyártónak kötelezően fel kell sorolni az adott gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait. Mivel az üzemanyag-hatékonyságra igen nagy hangsúlyt fektettek az elmúlt évek során, alacsonyabb lett a gumiabroncsok gördülési ellenállása, ez azonban nem mindig kedvező a nedves tapadás tekintetében. Ha azonban a biztonságos közlekedés a célunk, akkor ez a kérdés rendkívül lényeges lehet akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. Szakértők szerint az „A”, illetve a „B” -jelölés nevezhető a legbiztonságosabbnak, ezt pedig vegyük figyelembe, ha nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy milyen gumi mellett tegyük le a voksunkat.
A „D” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs ugyanis akár már 20, vagy akár 25%-kal megnövekedett féktávolságot tud produkálni, ha azt egy „A” jelölésű gumihoz szeretnénk viszonyítani.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)