SEBRING ALL SEASON SUV 235/60R18 107V NÉGYÉVSZAKOS gumi
0 vélemény
- Méret: 235/60R18
- Idény: Négyévszakos
- Márka: SEBRING
- Mintázat: ALL SEASON SUV
- Cikkszám: SEB074274
- Terhelés index (LI): 107
- Sebesség index (SI): V
-
43 965 Ft
Paraméterek
Leírás
Szállítás
Városi terepjárók számára készült: Sebring All Season SUV négyévszakos gumi
Megbízható és tartós választás a Sebring All Season SUV négyévszakos gumi. A Sebring kedvező árú és jó minőségű abroncsokat kínál, Európában gyártott abroncsokat. Az alacsony ár részben a kiváló logisztikának köszönhető, részben pedig annak, hogy csak a leggyakoribb méretekben gyártanak abroncsokat.
Dinamikus növekedés
A Sebring All Season SUV négyévszakos gumit a városi terepjárók, SUV-k számára fejlesztették ki. Egyre több ilyen autó van az utakon, a hobbiterepjárók pedig méltán népszerűek. Mint ahogy a négyévszakos abroncsok népszerűsége is dinamikusan nő. Amikor több mint negyven évvel ezelőtt megjelentek ezek az abroncsok, sokan kétkedve fogadták a létezésüket. Ugyan hogy lehetne egyetlen abroncsban egyesíteni a nyári és a téli gumikat? Hisz teljesen ellentétesek egymással. Nyáron a sekélyebb mintázatra, a lágy keverékre van szükség, télen pedig mélyebb profilra, sűrű mintára és keményebb keverékre. A négyévszakos gumik eleinte inkább nyáron teljesítettek jól és télen kompromisszumot kellett kötni. Ma azonban már ez nincs így.
Példa erre az, hogy a négyévszakos abroncsok egyre jobban teljesítenek a teszteken. A teszt mellett a vásárlói vélemények is fontosak, amikor vásárlás előtt állunk és ellátogatunk egy webáruházba, érdemes ilyen szemmel is megnézni a kínálatot. Ami egyre csak bővül.
Kényelmes és biztonságos: Sebring All Season SUV négyévszakos gumi
Ha megnézzük a Sebring All Season SUV négyévszakos gumi címkéjét, akkor láthatjuk, hogy az üzemanyag-hatékonyság tekintetében az A-tól E-ig terjedő skálán a C-osztályzatot kapta, tehát a középmezőnyt erősíti. A nedves úton való tapadása pedig D-kategóriás. A zajszintje mérettől függően 68-70 decibel.
Ez azonban csak három adat, egy abroncs ettől sokkal több. Nézzük hát meg, hogy mit is tud a Sebring All Season SUV négyévszakos gumi. Egyrészt hivatalosan is megkapta a téli minősítést, tehát bátran el lehet vele indulni a havas utakon még olyan helyeken is, ahol kötelező a téli gumi használata. A szerkezete modern, ami lehetővé teszi a sokoldalú használatát. Egész évben biztonságos és kényelmes közlekedést tesz lehetővé, a szilika keverékének köszönhetően pedig kiegyensúlyozott a fékhatása vizes és száraz úton egyaránt.
Télen és nyáron ugyanúgy használható, jó tartást biztosít az autónak minden évszakban. Halk abroncs, ami szintén hozzájárul a kellemes vezetési élményhez. Mintázatát úgy alakították ki, hogy gyorsan és hatékonyan vezesse ki a vizet a gumi felületéről, így minimalizálva az aquaplaning kockázatát. A Sebring All Season SUV négyévszakos gumi megbízható és tartós választás, kényelmes és biztonságos télen is és nyáron is.
Ideális választás azoknak, akik szeretnének biztonságban autózni, nem szeretnének kompromisszumokat kötni, gumicserével és gumitárolással bajlódni. Akik számára fontos az is, hogy kényelmes, csendes és tartós abroncsot vásároljanak városi terepjárójuk számára. Mindezt nyújta a Sebring All Season SUV négyévszakos gumi.
Profil | 235 |
Arány | 60 |
Átmérő (coll) | 18 |
Terhelés index (LI) | 107 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 074274 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | D |
Zaj | A (68) |
Súly index: 107
A súly index/terhelési index (LI) egy olyan numerikus érték, mely megjelöli azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális súlyhatárt képes elviselni. Ez fontos tényező, főleg a nagyobb kaliberű gépjárművek esetében. A terhelési indexet gyakran LI rövidítéssel is jelölik, ez pedig az angol Load Index kifejezésből ered. A terhelési index a többi fontos információval együtt leolvasható a gumiabroncsok oldalfaláról. Az autógyártók mindig adnak javaslatokat azzal kapcsolatban, hogy milyen terhelési indexel rendelkező abroncsot kell az adott autóhoz vásárolni, ezt a gyári javaslatot pedig mindig szem előtt kell tartanunk gumivásárláskor.
Az LI 107 jelölés azt mutatja meg, hogy az adott abroncs maximális terhelési súlya 975 kg. A 106 LI értékkel rendelkező gumiabroncsokat legtöbbször a teherautók, illetve a terepjárók szokták használni.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): D
Az új EU-s abroncsjelölésen a gyártónak kötelezően fel kell sorolni az adott gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait. Mivel az üzemanyag-hatékonyságra igen nagy hangsúlyt fektettek az elmúlt évek során, alacsonyabb lett a gumiabroncsok gördülési ellenállása, ez azonban nem mindig kedvező a nedves tapadás tekintetében. Ha azonban a biztonságos közlekedés a célunk, akkor ez a kérdés rendkívül lényeges lehet akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. Szakértők szerint az „A”, illetve a „B” -jelölés nevezhető a legbiztonságosabbnak, ezt pedig vegyük figyelembe, ha nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy milyen gumi mellett tegyük le a voksunkat.
A „D” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs ugyanis akár már 20, vagy akár 25%-kal megnövekedett féktávolságot tud produkálni, ha azt egy „A” jelölésű gumihoz szeretnénk viszonyítani.
Külső gördülési zaj: A (68)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)