MATADOR NORDICCA VAN 195/65R16 104T TÉLI gumi
0 vélemény
- Méret: 195/65R16
- Idény: Téli gumi
- Márka: MATADOR
- Mintázat: NORDICCA VAN
- Cikkszám: MAT04281250000
- Terhelés index (LI): 104
- Sebesség index (SI): T
-
40 705 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Matador Nordicca Van, a kishaszongépjárművek számára kifejlesztett téli abroncs
A Matador Nordicca Van egy megbízható, magas kopásállóságú abroncs, melyet a kishaszongépjárművek számára fejlesztett ki a Matador. A márka története több mint száz évvel ezelőtt kezdődött Csehszlovákiában, ma a Matador már a Continental-csoport tagja. Ami garancia a minőségre. Hogy mit kínál a Matador a vásárlóknak?
Három fő értéket fogalmaztak meg önmaguk számára, az egyik a dinamizmus, ami azt jelenti, hogy modernek és aktívak, tele ambícióval. A másik a tapasztalat, ami bizony már több mint száztíz éves. A harmadik pedig a felkészültség. Sokféle terméket gyártanak minden szegmensnek és mindenféle időjárási körülmények közé. Nézzük most alaposabban a Matador Nordicca Van téli abroncsot!
A Matador Nordicca Van egy megbízható abroncs
Stabil, tartós és biztonságos, ezt kínálja röviden ez a téli gumi. Ezekre pedig nagy szükség van a téli időszakban, hisz szélsőséges időjárási és hőmérsékleti körülményeknek kell megfelelni. Ehhez pedig az szükséges, hogy a téli abroncs jól tapadjon nedves, száraz úton egyaránt és hogy megőrizze rugalmasságát a legkeményebb hidegben is.
A téli vezetés kihívásai mellett az is nagyon sokat számít, hogy a vezetés élménye megmaradjon, hisz a téli vezetésnek nem kell feltétlenül a stresszről szólnia. Persze sokkal jobban kell figyelni, a csökkent látási viszonyok között nyilván nagyobb koncentráció szükséges, de pontosan ezért fontos az is, hogy a vezetési élmény megmaradjon. Ebben pedig nagy szerepe van a téli abroncsnak.
Hóban és jégen is jól tapad
A Matador Nordicca Van mintázatának és anyagösszetételének köszönhetően jól tapad a különböző felületeken. Kapaszkodik a hóban és a jégen és nem csúszik meg a vízen sem. A lamellázata segítségével stabil az egyenes úton és a kanyarokban egyaránt. Ez pedig hozzájárul a még jobb vezetési élményhez, hisz ha egy autó kiszámítható a hirtelen irányváltoztatásokkor is, az sokat hozzátesz a biztonságos közlekedéshez.
Ez egy üzemanyaghatékony abroncs, hisz futófelületi anyagösszetételét úgy alakították ki, hogy alacsonyabb legyen a gördülési ellenállás, ezáltal kevesebb üzemanyag fogy, és csökken a CO2 kibocsátás, így még a környezetet is védjük. Emellett egy csendes abroncs, aminek szintén nagy jelentősége van akkor, ha az ember hosszú utakon autózik. Márpedig egy kishaszongépjárművel nem egy-két kilométert szoktak naponta menni. A Matador Nordicca Van magas kopásállósága szintén egy olyan pozitív tulajdonság, ami fontos lehet a téli abroncs kiválasztásakor.
A Matador autógumi gyártó története
A
Matador gyár története 1905. szeptember 7-re nyúlik vissza. Egy
befektetőkből és vállalkozókból álló csoport Pozsonyban megalapította a
Matador Rugggyanta és Balata Művek Rt.-t. A gumiipari termékek gyártása
80 dolgozóval indult meg. Pár év múlva a termelés első-sorban a vasúti
társaságokat és az élelmiszeripart szolgálta ki, illetve megindult a
szállítószalagok exportja. 1925-ben megkezdődött a gumiabroncsgyártás.
Nemsokára meg nyitották a brnói gyáregységet, majd a Matador egyesült
egy prágai gumigyárral, így már 1900 főt foglalkoztattak. A prágai
üzemben 1935-ben pusztító tűz jelentősen lecsökkentette a gyártás
kapacitást. Pozsonyban a második világháborúig szépen felfutott azonban
a gyártás, gumiabroncsokat, padlóburkolókat, forralótégelyeket,
gázmaszkokat gyártottak nagy mennyiségben. A háború alatt a teljes
eszközállományt elhordták a németek és a szovjet hadsereg, A Matador
sem kerülhette el sorsát, 1948-tól megkezdődött a gyár, és az időközben
kiépült értékesítési hálózatának államosítása. Két év múlva immáron
„Május elseje gumigyár” néven ismét kezdett felfutni a termelés. A
Bata, Rubena és Matador nevekből formált új Barum márka került a cég
palettájára. A '70-es években már több mint 1,5 millió gumiabroncsot,
2,5 millió belső gumit és 617 000 négyzetméter szállítószalagot
készített az akkor már 2 800 alkalmazott. Ekkor 70 országba adtak el
termékeket, és több gyárat létesítettek. A gyár Stefan Rosina nevéhez
fűződő modernizációja 1982-től indult meg, 1987-ben a kutatásfejlesztés
elősegítésére felállították a saját gumiipari kutatóintézetüket, majd
Csehszlovákia kettészakadása után megkezdődött a privatizációs folyamat,
aminek köszönhetően 1993-ra Matador néven alakulhatott újjá a cég. A
'90-es évek végén számos leányvállalattal bővítette tevékenységét a
Matador gyár, többek között Oroszországban, Kazahsztánban, Etiópiában és
Kínában. A gyártóüzem a mai Szlovákia területén, Puchovban található.
A német Continental AG 2007-ben szerzett 51 százalékos részesedést a
Matador vállalatban, majd 2010-ben átvette a cég egészét. Európában
nagyon elterjedt, legfőképpen megbízható kisteher gumiabroncsai,
szállítócégek kisteherautói számára. A puchovi gyárban évente 1,85
millió teherautó abroncsot állítanak elő.
Alul
a Matador által gyártott gumi minták felsorolását láthatja.
Rákattintva választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok
készülnek, amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 195 |
Arány | 65 |
Átmérő (coll) | 16 |
Terhelés index (LI) | 104 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | C |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Kisteherautó |
Gyártói kód | 04281250000 |
Fogyasztás | E |
Fékezés | C |
Zaj | B (72) |
Súly index: 104
Az abroncsgyártók a terhelési indexet gyakran az „LI” rövidítéssel is jelölik, ez valóban az angol Loading Index kifejezésből jött. Ez egy fontos mechanikai tulajdonság, melyet mindenképpen tudnunk kell akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk az autónkra. A gumi oldalfalán megtalálható LI szám az adott abroncs megadott maximális terhelését mutatja meg. A pontos értéket pedig egy táblázatból tudjuk leolvasni.
Ha a gumi oldalfalán az LI érték 104, akkor tudhatjuk, hogy ez a gumiabroncs egy nagyobb teherbírással rendelkező autóra való. Ideális választás lehet teherautók, és furgonok kerekeire. Az LI 104 érték azt jelenti, hogy az abroncs maximális terhelhetősége kerekenként 900 kg. Fontos tudni azonban a súly index értelmezésével kapcsolatban, hogy az adott érték mindig csak a maximális guminyomással érvényes, ugyanis minél alacsony guminyomása, annál alacsonyabb lesz annak a teherbírása is.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Üzemanyag takarékosság: E
Egy gumiabroncs üzemanyag-takarékossága befolyásolhatja azt, hogy melyik abroncs mellett tesszük le végül a voksunkat. Fontos tudni, hogy ha egy abroncs üzemanyag hatékonysága „E” -jelöléssel rendelkezik, akkor az valójában annyit jelent, hogy az adott guminak igen alacsony az üzemanyag-takarékossága.
Az üzemanyag-hatékonysági jelölést az EU-s abroncsjelölésen tüntetik fel az abroncsgyártó cégek, innen pedig le tudjuk olvasni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen fontosabb tulajdonságokkal rendelkezik. Az „E” -jelölés ebben az esetben a leggyengébb osztályzatot jelenti, ha az üzemanyag takarékosságról van szó. Ez pedig lényegében annyit jelent, hogy ez a gumi jóval több üzemanyagot fog elfogyasztani, mint egy „A”, vagy „B”, vagy akár egy „C” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (72)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)