KLEBER KRISALP HP3 205/40R17 84V TÉLI gumi
0 vélemény
- Méret: 205/40R17
- Idény: Téli gumi
- Márka: KLEBER
- Mintázat: KRISALP HP3
- Cikkszám: KLE967254
- Terhelés index (LI): 84
- Sebesség index (SI): V
-
41 515 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Kleber Krisalp HP3, a középkategória kiválósága
A Kleber Krisalp HP3 egy középkategóriás téli gumi, melyet a Michelin-csoport tagja, a francia Kleber gyárt. A Kleber története még 1910-ben kezdődött, ekkor nem csak abroncsokat, hanem ékszíjakat, tömítéseket, gumialkatrészeket is gyártottak. A céget 1980-ban vásárolta meg a Michelin, aminek neve garancia a minőségre.
A Kleber azok számára ajánlja abroncsait, akik nem szeretnének lemondani a minőségről, de nem szeretnének ezért magas árat fizetni. A Kleber Krisalp HP3 is egy ilyen abroncs, ami rendre kiválóan szerepel a téli gumi teszteken, mint kopásállóságban, mind megbízhatóságban, tapadásban megállja a helyét a mezőnyben.
Kleber Krisalp HP3, a kis- és középkategóriás autóknak
A tél legyőzésére tervezték, elődjéhez képest a jeges és havas úton is jobban teljesít és kiemelkedik versenytársai közül a nedves tapadás tekintetében is. Ezek pedig mind szükségesek ahhoz, hogy egy téli abroncsot nyugodt szívvel felszereltessünk az autónkra.
Egy téli guminak a tél valamennyi körülménye között meg kell állnia a helyét. A jó téli gumi nem veszíti el rugalmasságát a nagy hidegben sem, nem válik merevvé. Ugyanúgy tapad hóban, mint jégen, vagy esős, nedves úton. A Kleber Krisalp HP3 egy ilyen abroncs. És hogy mindezt minek köszönheti?
Újítások és teljesítmény
Futókeverékének összetétele is a jobb tapadáshoz járul hozzá, új funkcionális elasztométereket tartalmaz. Ennek köszönhetően egy méterrel lett rövidebb a féktáv az elődjéhez képest, ami bizony nagyon nagy távolság. Egy méteren emberéletek is múlhatnak. Nem csak a jégen való tapadása kiváló, hanem a hóban is jól tapad.
Vízszintes lamelláit úgy alakították ki, hogy jól kapaszkodjon a hóban, ezért megkapta a 3PMSF és az M+S jelölést, így hóban is nyugodtan használható. A nedves tapadása is kiemelkedő, egy osztályozást javult is elődjéhez képeset.
Rövidebb fékút a nedves úton
A fékútja ebben az esetben 2,2 méterrel rövidebb, ami igazán meggyőző változás. Mindezt szintén mintázatának köszönheti, ami forgásirányos, V alakú és csúszda-blokkjai segítségével könnyebben vezeti el a vizet. Így minimalizálva a vízen felúszás, azaz az aquaplaning kockázatát, így elkerülve, hogy irányíthatatlanná váljon a jármű.
A tél számos kihívást tartogat az úton lévőknek, egy ilyen téli gumival pedig, mint amilyen a Kleber Krisalp HP3 biztonságban lehetünk. Hisz a téli útviszonyok mindegyikén megállja a helyét, a nagy hidegben ugyanúgy, mint enyhe időben, ezért is jó választás a Kleber Krisalp HP3.
KLEBER gumiabroncs gyártó
1911-ben megépítik a
KLEBER Francia gumigyártó cég gyárát Colombes-ban , ahol az első
abroncs 1911. december 8-án készül el. A társaságot hivatalosan 1910.
július 13-án alapították. A folyamatos fejlesztéseknek és jobb
technológiáknak köszönhetően egyre jobb minőségű gumiabroncsok kerültek
ki a gyárból. A KLEBER-t a tökéletesebb munkára való törekvés vitte
előbbre. FLANC BLANC abroncs és FLANC NOIR abroncs 1935-ben. Az első
abroncs, mely eleganciájáról volt híres, a Chambord és a Versailles
típusú autókra került, amit egy elegáns hölggyel reklámoztak. A második
termék egy terepjáró abroncs volt, a reklámplakátokon egy tuareggel
együtt szerepelt. Ez volt az első alkalom, hogy kutya jelent meg a
reklámokban. A FLANC BLANC abroncshoz egy agár, a FLANC NOIR-hoz pedig
egy farkaskutya kapcsolódott. 1945-ben a háború végén a társaság
székhelyét Párizsba, a Kléber sugárútra helyezi át. Ettől kezdve a cég a
KLEBER-COLOMBES nevet viseli. A névváltoztatással egyidejűleg a
társaság logója is megváltozik. 1947-ben elkészül az első kisteherautó
hógumi: "OURS BLANC". Ezt az abroncsot az eredetiség jellemzi
elnevezésének és az oldalfalon látható ábrának köszönhetően. A logo egy
hófödte hegycsúcsok felé igyekvő jegesmedvét ábrázol. Leállítása komoly
problémát jelentett, egyebek között a "Le Petit" sajtgyár számára,
amely a teljes gépkocsi parkját ezzel az eredetileg havas utakra
tervezett gumiabronccsal szerette volna felszerelni. 1950 tavaszán
Maurice Herzog a KLEBER alkalmazottja június 3-án a francia
Himalája-expedíció élén meghódította a 8078 méter magas Annapurnát
társával, Lachenallal, ahol kitűzték a francia lobogót, a Club Alpin és a
KLEBER-COLOMBES zászlaját. 1951-ben a KLEBER az első beépített
tömlővel gyártott abroncs piacra dobásával forradalmasítja a gumiipart. A
Társaság ezzel a technológiával, jóval előrébb tart, mint a többi
gumiabroncsgyártó.1968-tól a márkanév KLEBER. A Társaság 1962-es
névváltoztatását követően, a márkanév egyszerűbbé válik, a termékek
ezentúl a KLEBER nevet viselik. 1971-been a BOXER a KLEBER márka
kabalájává válik. E kutya jellemzése tökéletesen illik a KLEBER
abroncsra is: masszív, erős, rugalmas, mozgékony, gyors, aktív, előkelő,
elegáns, könnyen irányítható, kezelhető, engedelmes, hűséges. A KLEBER
mindig is kiváló partnerkapcsolatokat ápolt a nagy gépjármű
konstruktőrökkel. Amikor a Renault piacra dobta első városi kisautóját, a
KLEBER volt az első az abroncsgyártók között, akit jóváhagytak. A
DYNAXER termékskála (iránytartó felépítéssel) bevezetésére kerül sor
1999-ben, majd a VIAXER termékskálája 2000-ben, ezt követi a 2004-es
Dynaxer HP2 termékskála piacra dobása . Hogy nedves aszfalton még
nagyobb biztonságot nyújtson , a KLEBER megalkotta a DYNAXER HP2
esőabroncsot. Előnyei: kiváló fékhatás és magatartás még nagyobb
vízrétegen is, továbbá rendkívül jó úttartás száraz talajon. 2006-ban a
KLEBER TRANSPRO piacra dobása, ami nyári gumiabroncs az összes
kishaszon gépjárművekhez, majd 2008-ban a KLEBER KRISALP HP 2 piacra
dobása a téli személyabroncs piacon. A kleber a Michelin csoport tagja,
mely tükrözi a gumiabroncsgyártásban és forgalmazásban való
elhelyezkedésüket is mind minőség mind megbízhatóság terén.
Alul
a Kleber által gyártott gumi minták felsorolását láthatja. Rákattintva
választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok készülnek,
amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon:
30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu
Profil | 205 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 17 |
Terhelés index (LI) | 84 |
Sebesség index (SI) | V |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 967254 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | B |
Zaj | A (69) |
Peremvédelem | FR |
Súly index: 84
A gumiabroncs vásárlása során több dolgot is szem előtt kell tartanunk, hogy hatékony, és biztonságos lehessen a közlekedésünk. Az abroncs oldalfaláról leolvashatjuk a terhelési indexet (súly indexet) mely megmutatja azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terhelést képes baleset, és károsodás nélkül elviselni. A gumik LI értékének értelmezésekor fontos tudni, hogy az adott érték csak megfelelő guminyomással lehet érvényes. Ha az adott abroncsunk LI értéke 84, akkor ebből megtudhatjuk, hogy a legmagasabb terhelés 500 kg lehet, ez azonban csak egy kerékre érvényes. Ha meg szeretnénk tudni, hogy a négykerekű autónk milyen maximális terhelhetőséggel rendelkezik, akkor ezt az értéket kell megszoroznunk néggyel.
Sebesség index : V
A sebességindex (SI) egy osztályozás, mely felsorolja azt, hogy melyik gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható hatékonyan, és biztonságosan. Minden sebességindexet más és más betűvel jelölték meg a gyártók, ezt pedig megtalálhatjuk a (többi fontos információ mellett) a gumiabroncsok oldalfalán feltüntetve. Ez a jelölés tehát azt mutatja meg, hogy az abronccsal 240km/h maximálisa sebességgel lehet közlekedni, a gumi ennyit fog tudni gond nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben már a felső-közép kategóriás, illetve a prémium kategóriás gumik között szokott megjelenni, leggyakrabban a nyári abroncsok esetében. Ez a sebességindex már leginkább azokhoz a gépjárművekhez és sportkocsikhoz való gumikor jelenik meg, melyek valóban képesek nagy sebességgel haladni az utakon. Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy ez a jelölés valóban „csak” a sebességindexet mutatja meg, az új abroncsunk megvásárlása során azonban figyelembe kell vennünk a pontos méretet, a terhelési indexet, sőt akár a zajszintet is.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): B
Az EU-s abroncsjelölésen a gumiabroncs gyártóknak kötelező többek között feltüntetniük azt is, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokat tud biztosítani az autóvezetők számára nedves útviszonyok között. A nedves tapadási jellemzőknek pedig egy új gumiabroncs kiválasztása során fontos szempont kell, hogy legyen. Ha nedves úton való vezetésről van szó, akkor a „B” -jelölés még kedvezőnek nevezhető, ez viszonylag rövid féktávolságot jelent, ez pedig a biztonságos, és balesetmentes közlekedést tudja biztosítani még csapadékos időjárási viszonyok között is.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)