Egy betűkből és számokból alkotott számsorban szerepel, amely az autógumi oldalán található domborított formában. Általában ez egy három karakterből álló érték mm-ben meghatározva. Ez oldalfaltól oldalfalig tartó nagyságot méri, amelybe beletartozik maga a futó felület összege is. Értelemszerűen ez az érték határozza meg hogy keskeny vagy széles maga a gumiabroncs. Szélesebb futófelületű autógumiknál nagyobb a tapadási felület jobban “fekszik” az úton.
Jelölése a szélességi mérték után található perjellel, elválasztva ugyan itt az autógumi oldalán szereplő számsorban. A gumi szélességének és magasságának aránya, amely érték százalékban van meghatározva. A perjellel való elválasztást a számsorban egyfajta osztásként is értelmezhetjük és az ez által kapott eredmény a magasság. Fontos tényező az autó irányíthatóságában.
Az autógumi belső átmérője nem más, mint maga az autógumi peremtől peremig való átlója, avagy maga a felni mérete (erre helyezik rá a gumiabroncsot). A radiál abroncs (R) jelölés után található ez a szám, amelyet hüvelykben, vagyis col-ban mérnek. Magától adódik, hogy ez az érték is egyenes arányban nő minél nagyobb az autó annál nagyobb a belső átmérő, azaz a felni is. További információkat találunk még a maximális terhelhetőségről ez az úgynevezett terhelési index, illetve, hogy mekkora a megengedett legnagyobb sebesség az adott autóguminál, avagy a sebesség index. Ezek is nagyon fontos mutatók és meghatározó szerepük van az autógumi választásban.
Reméljük tudtunk segíteni a fenti információkkal, hogy mit is jelent a nyári gumi 185/65R15.Amikor 185 65 r15 nyári gumit vásárolnánk, a költségek kérdése megkerülhetetlen. Manapság mindenkinek lényeges lett, hogy a lehető legkedvezőbb árakat találja meg, és nincs ez másként az abroncsok tekintetében sem. Vitathatatlan tény, hogy négy új gumit venni nem mondható olcsónak, még akkor sem, ha alapvetően az alacsony kategóriába keresgélünk. A szakértők javaslata is az, hogy minimum kettesével cseréljük az abroncsot, de jobban járunk, ha mind a négy abroncs egyszerre kerül cserére. Spórolni persze nem könnyű, de nem is mondható lehetetlennek.
Szerencsére ez egy meglehetősen kedvelt méret, számos autóra jó lehet, kis és kompakt városi autókra, családi kocsikra vagy szadánokra is, ezért a termékkínálat meglehetősen széles, vagyis könnyen megtalálhatjuk azokat az abroncsokat, melyek a költségkeretünkön belül vannak, és jó minőséget is képviselnek. De mi a fontosabb: a minőség és az ár jó kapcsolata vagy a kedvező, akciós árak? Erre a kérdésre keressük most a választ.
Érdekes kérdés persze, hogy mit nézzünk inkább: az árakat vagy az ár-érték arányt. A kedvező árak sokaknak fontosak, ezért inkább az akciókat figyelik, ami egyáltalán nem baj, viszont érdemes az árak összehasonlításakor azt is figyelni, hogy épp milyen minőséget képvisel egy adott gumi. A budget kategóriás gumiknak ugyan rossza a hírük, sokan silánynak is tartják őket, viszont ez nem minden esetben igaz, képviselhetnek minőséget, de csak a megfelelő vezetési stílus mellé ajánlott ilyet választani.
A jó ár-érték arány kérdése is megkerülhetetlen. A példa kedvéért, határozzunk meg egy 100.000 Ft-os költségkeretet, tehát 4 db abroncsra maximum 25.000 Ft-os darabárat számolunk. Amikor nézzük ezen az áron a nyári gumikat, akkor persze sokan csak azt nézik, hogy az egyik 20.000 Ft, a másik 22.000 Ft, na akkor az olcsóbbat választjuk. Érdemesebb viszont ilyenkor a minőséget is nézni. Ha jobb minőséget képvisel az egyik abroncs a teszteredmények alapján, esetleg már nem alacsony, hanem középkategóriás, akkor érdemes inkább azt választani.
A jó ár-érték arányt lényegében bármelyik abroncskategóriára rá lehetne húzni, legyen szó prémium, közép, és alacsony szegmensről, hiszen mindenhol találhatunk olyan abroncsot, amely esetében a minőség és a kedvező ár is képviselteti magát. Persze nézhetjük, ezt úgy is, hogy a legmagasabb minőséget kapjuk a legalacsonyabb árért, illetve hogy a legkedvezőbb hasonló árú abroncsok között mely mintázat képviseli a legmagasabb minőséget.
Természetesen általánosságban is nézhetjük ezt a kérdést, ebben a tekintetében pedig a középkategóriás abroncsok képviselik a legjobb ár-érték arányt. Ez a szegmens azok számára lehet jó választás, akik hajlandóak minimális kompromisszumra, minőségi abroncsot szeretnének, de nem akarnak érte prémium árat fizetni. Nekik a biztonság és a minőség ugyanolyan fontos, mint a jó árak. Ebben a tekintetben a GT Radial FE2, a Giti GitiSynergy E1, a BFGoodrich Advantage, a Kléber Dynaxer HP3, a Fulda EcoControl, a Kumho Ecowing ES01 KH27, a Point-S Summer S vagy a Firestone RoadHawk lehet jó választás.
Az alacsony kategóriás abroncsokat szoktuk jellemzően olcsó guminak nevezni, melyek ugyan nem lehetnek jók mindenkinek, de a megfelelő stílus mellett tökéletes választást jelenthetnek. Amennyiben csak heti pár alkalommal közlekedünk, akkor is leginkább a városban, akkor egy olcsó gumi is jó választás lesz a számunkra, felesleges prémium vagy akár középkategóriás abroncsra költeni.
Ebben az esetben a spórolást maximálisan szem előtt tarthatjuk, és választhatunk egy olyan abroncsot, mint a Taurus HP, a Debica Presto UHP 2, a Sava Intensa HP 2, a Barum Bravuris 5 HM, a Laufenn G Fit EQ+ LK41, a ROYAL BLACK ROYALMILE, a SEBRING ROAD PERFORMANCE RIKEN Road Performance, a MATADOR MP47 Hectorra 3, vagy a KORMORAN ROAD PERFORMANCE. Ezek az abroncsok a kategóriájukban jó minőséget képviselnek, viszont az áraik a legolcsóbbnak számítanak.
Spórolni viszont nemcsak úgy lehet, hogy olcsó vagy jó ár-érték arányú abroncsot választunk. Ezek mondhatni rövid távú befektetések, hiszen most, a jelenben fogunk kedvezőbb árakat fizetni. Viszont az abroncsokat más szempont alapján is nézhetjük. Egyrészt egyáltalán nem mindegy, hogy egy abroncs milyen élettartammal bír. A hosszú élettartam azt jelenti számunkra, hogy ritkábban lesz szükségünk új téli abroncsra, ez pedig hosszú távon költségtakarékosságot is jelenthet.
A másik aspektus, amit szintén érdemes figyelembe venni, az az üzemanyag-hatékonyság. Talán nagy titkot nem árulunk el azzal, hogy az alacsony gördülési ellenállás kedvező üzemanyag-fogyasztást jelenthet, és egy A EU minősítésű abronccsal akár több tanknyi benzint is megspórolhatunk. Természetesen a hosszú élettartam és az üzemanyag-hatékonyságra vonatkozó A minősítést a prémium abroncsokat jellemzi, melyek 185 65 r15 nyári gumi méretben a Vredestein Sportrac 5, Continental EcoContact 6 vagy a Michelin E Primacy.