Süti beállítások

225/50R17 Nyári gumi

137 találat

Kiemelt ajánlat

GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 225/50R17 98V NYÁRI gumi
B
A
70
GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 225/50R17 98V NYÁRI gumi
Erősített oldalfal: XL
53 601 Ft
GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 225/50R17 98Y NYÁRI gumi
B
A
70
GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 225/50R17 98Y NYÁRI gumi
Erősített oldalfal: XL
53 703 Ft
POINT S SUMMER S 225/50R17 98Y NYÁRI gumi
C
B
72
POINT S SUMMER S 225/50R17 98Y NYÁRI gumi
Erősített oldalfal: XL
31 926 Ft

225/50R17 Nyári gumi


Ön egy 225 szélességű, 50 oldalfal magasságú, 17 átmérővel rendelkező Nyári gumit keres?
Válogasson az Ön autójához leginkább megfelelő 225/50r17 Nyári gumik között. Ha nem tudja eldönteni, mely autógumi lenne a leginkább megfelelő a számára, akkor kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat most: , vagy böngéssze át a következő gyártók által elérhető Nyári gumikat, amik 225/50r17 méretűek.


Ezt jelenti a 225/50R17 Nyári gumi méret

Nyári gumi szélességről

Egy betűkből és számokból alkotott számsorban szerepel, amely az autógumi oldalán található domborított formában. Általában ez egy három karakterből álló érték mm-ben meghatározva. Ez oldalfaltól oldalfalig tartó nagyságot méri, amelybe beletartozik maga a futó felület összege is. Értelemszerűen ez az érték határozza meg hogy keskeny vagy széles maga a gumiabroncs. Szélesebb futófelületű autógumiknál nagyobb a tapadási felület jobban “fekszik” az úton.

Nyári gumi gumi magasságról

Jelölése a szélességi mérték után található perjellel, elválasztva ugyan itt az autógumi oldalán szereplő számsorban. A gumi szélességének és magasságának aránya, amely érték százalékban van meghatározva. A perjellel való elválasztást a számsorban egyfajta osztásként is értelmezhetjük és az ez által kapott eredmény a magasság. Fontos tényező az autó irányíthatóságában.

Nyári gumi belső átmérőjéről

Az autógumi belső átmérője nem más, mint maga az autógumi peremtől peremig való átlója, avagy maga a felni mérete (erre helyezik rá a gumiabroncsot). A radiál abroncs (R) jelölés után található ez a szám, amelyet hüvelykben, vagyis col-ban mérnek. Magától adódik, hogy ez az érték is egyenes arányban nő minél nagyobb az autó annál nagyobb a belső átmérő, azaz a felni is. További információkat találunk még a maximális terhelhetőségről ez az úgynevezett terhelési index, illetve, hogy mekkora a megengedett legnagyobb sebesség az adott autóguminál, avagy a sebesség index. Ezek is nagyon fontos mutatók és meghatározó szerepük van az autógumi választásban.

Reméljük tudtunk segíteni a fenti információkkal, hogy mit is jelent a Nyári gumi 225/50R17.

Gyakran Ismételt Kérdések

A legjobb 225 50 r17 nyári gumi a nemzetközi abroncstesztek alapján

A 225 50 r17 nyári gumi méret számos autóra lehet megfelelő választás. 17 colos méret lévén családi autókra, szedánokra, de SUV-okra is jó lehet, közép és prémium autókra egyaránt. Ennek köszönhetően ebben a méretben nagyon sok mintázatot találhatunk, hiszen majdnem minden márka gyárt ebben a méretben nyári abroncsot. A széles kínálat persze nemhogy megkönnyíti, inkább megnehezíti a dolgunkat, amikor abroncsváltásra kerül a sor. A döntést természetesen számos tényező fogja befolyásolni az áraktól a vezetési stílusunkig.Mielőtt azonban felkeresnénk egy megbízható gumis webáruházat, hogy végigböngésszük az akciókat és a kínálatot, mindenképp érdemes előbb méretre szűrni, ugyanis bár a kínálat széles, nem minden mintázatból fogunk találni 225 50 r17 nyári gumi méretet. A méret mellett pedig még azt sem árt végiggondolni, hogy mekkora költségkerettel gazdálkodhatunk. Az abroncsok ára évről évre emelkedik, ráadásul nem egy, hanem négy abroncsra lesz szükség. A szakértők azt szokták javasolni, hogy minimum párban cseréljünk, egyesével soha.



Hogyan válasszunk új nyári gumit az autónkra?

Amennyiben a méret és a költségkeret megvan, akkor már csak azt kell meghatároznunk, hogy milyen szegmens lesz a legmegfelelőbb a számunkra. Attól, hogy keveset szeretnénk költeni, még nem biztos, hogy az olcsó gumik lesznek számunkra a legjobb választást. A vezetési stílusunk alapján fogjuk tudni meghozni a döntést, ha mindennap vezetünk, akkor mindenképp közép vagy felső kategóriás abroncsban érdemes gondolkodnunk, ha viszont csak ritkán, heti pár alkalommal, akkor is városban, akkor az alacsony kategóriás gumik is elegendőek lehetnek.A közép és prémium szegmens között leginkább az árak döntenek, bár a szakértők inkább azt szokták javasolni, hogy ha leginkább városba vezetünk, és csak néha megyünk a városon kívülre, akkor elég lehet a középkategóriás abroncs is, ám ha sokat ingázunk, gyakran vezetünk autópályán, akkor már a prémium abroncsok jelentenek jobb választást.A kategória meghatározása után viszont már a mintázatok alapos vizsgálata jön. Viszont a legtöbb ember nem szakértő, így nehezen igazodik el a sok pozitív reklámszöveg és leírás tengerében, hogy az adott abroncs valóban olyan jól teljesít-e, mint ahogy a márka ígéri. Egy vélemény ritkán objektív, a gumik tekintetében leginkább a nemzetközi abroncstesztek eredményei tekinthetőek annak.



Mennyire vegyük figyelembe az abroncstesztek eredményeit

Érdekes kérdés persze, hogy mennyire befolyásolja a döntésünket, hogy egy gumi hogyan teljesített az adott évi abroncsteszten. Nos, vannak olyan weboldalak, amelyek a teszteredmények fényében állítanak rangsort az egyes abroncsok között. Ilyenkor nem csak egyetlen teszteredményt vesznek figyelembe, ráadásul nem is csak egyetlen méretet, hanem az egymáshoz közel eső méreteket. Ez persze támpontnak nem rossz, viszont egy adott méret tekintetében nem biztos, hogy teljesen pontos információkat kapunk.Az a legjobb, ha az adott méretből, amit keresünk, van friss teszteredmény, 3-4 évnél nem régebbi. Erre viszonylag kicsi az esélyünk, szerencsére a 225 50 r17 nyári gumik esetében találhatunk. 



A 225 50 r17 nyári gumik abroncsteszt eredményeiről


A 225 50 r17 nyári gumik esetében a legfrissebb teszteredmény 2021-ben született, tehát viszonylag frissnek mondható. Az ADAC tesztelte ezt a méretet tavalyi évben, vagyis nemcsak a nedves és száraz tapadást vizsgálták, de egy átfogó teszt keretében a zaj, az üzemanyag-fogyasztás, a kopás és a viselet is kiértékelésre került. Természetesen nem minden tényező hatott ugyanolyan arányban az eredményre, a legnagyobb százalékban a nedves, illetve a száraz tapadás eredményét vették figyelembe.Természetesen tényezőnként is vizsgálhatnánk az eredményeket, ugyanakkora végső eredmény az, amit a legtöbben figyelnek. Az összesítés alapján, talán meglepetés lesz sokak számára, de a legjobbnak egy középkategóriás abroncs, a Falken Azenis FK510 bizonyult, mely különösen ajánlott minősítést is szerzett. Természetesen nem ő volt az egyetlen, amely ilyen jó minősítésben részesült. A középkategóriás abroncsok közül a Kumho ECSTA PS71 kapta meg még ezt a minősítést, a prémium abroncsok között pedig Continental PremiumContact 6 és a Bridgestone Turanza T005.Ajánlott minősítésnél rosszabbat egyetlen abroncs sem kapott a teszten. A pontos sorrend a következő:<br>1. Falken Azenis FK5102. Continental PremiumContact 63. Kumho ECSTA PS714. Bridgestone Turanza T0055. Michelin Primacy 46. Nexen N Fera Sport7. Pirelli CINTURATO P78. Dunlop SP Sport Maxx RT 29. Esa-Tecar Spirit Pro10. Semperit Speed-Life 311. Sava Intensa UHP 212. Kléber Dynaxer HP413. Laufenn S FIT EQ+ (LK01)14. Giti GitiPremium H115. Barum Bravuris 5 HM16. Viking Protech IIÉrdemes kiemelni a Sava Intensa UHP 2 és az Esa-Tecar Spirit Pro teljesítményét, hiszen ezek alacsony kategóriás abroncsok, mégis több középkategóriás abroncsot is maguk mögé utasítottak, így igazán megéri őket választani, ha jó ár-érték arányú alacsony kategóriás abroncsot keresünk. Természetesen a jó ár-érték arány szempontjából, a teszt alapján 225 50 r17 nyári gumi méretben a Falken Azenis FK510 a legjobb választás.