ROYAL BLACK ROYAL WINTER 275/40R20 106H TÉLI gumi
0 vélemény
- Méret: 275/40R20
- Idény: Téli gumi
- Márka: ROYAL BLACK
- Mintázat: ROYAL WINTER
- Cikkszám: ROYRK507H1
- Terhelés index (LI): 106
- Sebesség index (SI): H
-
42 126 Ft
Paraméterek
Leírás
Szállítás
Royal Black Royal Winter téli abronccsal biztonságban az utakon
A Royal Black Royal Winter egy megbízható téli gumi, amit Kínában gyártanak. A Royal Black számára fontos a jó minőség és a kedvező ár, e kettő együtt teszi ezeket az abroncsokat egyre népszerűbbé szerte a világban. A téli gumik piacán is egyre népszerűbbek, hisz abroncsaik magas kopásállóságúak és biztosítják a vezetés élményét télen is.
Egy téli guminak nagyon sok mindennek meg kell felelnie, hisz a tél számos kihívást tartogat az úton lévőknek. Gondoljunk csak a hatalmas havazásokra, az olvadó, majd megfagyó hóra, az esőre, a latyakra. Egy téli guminak ezeken a szélsőséges útfelületeken is meg kell állnia a helyét, ezen kívül pedig még a hőmérsékleti ingadozások közepette is jól kell tapadnia. Legyen akár extrém hideg.
Royal Black Royal Winter téli gumival a havas utakon
A futófelületi mintázatát úgy alakították ki, hogy egyaránt jól tapadjon a havas, a jeges és a nedves, száraz úton is. A jó fékezhetőség szintén alapkövetelmény, hisz télen a csökkent látási viszonyok mellett bizony gyakrabban van szükség hirtelen fékezésre, irányváltoztatásra, manőverezésre. A Royal Black Royal Winter pedig mindezekben a helyzetekben is stabilan tartja az autót.
Négy tenyérnyi felület – egy adott pillanatban ennyin múlik a biztonság. És hiába jó az autónk, jó állapotú és nagy teljesítményű, ha nem megfelelő téli gumival szereljük fel, vagy épp télen is nyári gumival autózunk, akkor bizony nem csak saját magunkat tesszük ki veszélynek, hanem másokat is. A téli gumik fontosságát nem győzik a szakemberek hangsúlyozni. Plusz hét fok alatt a nyári abroncsok veszítenek rugalmasságukból, nem tapadnak olyan jól. És ugyan a legnagyobb sorok az első nagyobb havazás után alakulnak ki a gumiszerelő műhelyeknél, ennek nem kellene így lennie.
Mintázat és gumikeverék – a télre tervezve
A Royal Black Royal Winter téli abroncsot úgy alakították ki, hogy kiválóan tapadjon a jeges és a havas úton is. A futófelület lamelláinak új, innovatív kialakítása hozzájárul ahhoz, hogy a gumi a maximális mértékben érintkezzen az útfelülettel. A középső bordáit úgy alakították ki, hogy rendelkezzen üres részekkel, ezek tovább javítják a tapadást és nem utolsó sorban csökkentik a menetzajt.
Széles körkörös és oldalsó barázdái pedig a víz és a latyak hatékony kivezetéséért felelnek, így elkerülve, vagy legalábbis minimalizálva a vízen való felúszás kockázatát. A Royal Black Royal Winter jó választás azoknak, akik szem előtt tartják a kedvező árat, de nem mondanak le a jó minőségről.
Profil | 275 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 20 |
Terhelés index (LI) | 106 |
Sebesség index (SI) | H |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Téli gumi |
Felhasználás | 4x4 |
Gyártói kód | RK507H1 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | D |
Zaj | C (73) |
Súly index: 106
A terhelési index (más néven súly index) kisebb méretű autók esetében is fontos tényező akkor, ha gumiabroncs vásárlása előtt állunk, de ha egy nagyobb gépjárműről van szó, akkor ezt a jelölést mindenképpen szem előtt kell tartanunk, ugyanis ez mutatja meg azt, hogy az adott gumi mekkora maximális terhelhetőséget képes elviselni. Ezt az értéket az abroncsgyártók gyakran LI rövidítéssel szokták jelölni, ez pedig az angol Loading index kifejezésből ered. Minél nagyobb az autó, és minél nehezebb, annál nagyobb terhelési indexel rendelkező abroncsra lesz szüksége. A súly indexnél a 106 LI értékkel gyakran találkozhatunk terepjárók, és teherautók abroncsain. Az LI 106 érték annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs egyenként el tud viselni 950 kg terhelést.
Sebesség index : H
A gumiabroncsok oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve annak érdekében, hogy mindenki tisztába legyen az adott abroncs tulajdonságaival. Ennek köszönhetően innen tudjuk többek között a sebességindexet is leolvasni, amelyet a gyártók mindig egy betűjelöléssel határoznak meg. A sebességindex (rövidítve: SI) megmutatja, hogy a gumiabroncs mennyire terhelhető, milyen maximálisa sebességgel használható biztonságosan. A „H” -jelölés azt mutatja meg, hogy a gumi legfeljebb 210km/órás sebességet tud probléma nélkül elviselni. Ez a jelölés a legtöbb esetben ideális választás lehet közepes sebességű gépjárművek esetében, de a gyártó ajánlásait, illetve a vezetési körülményeket minden esetben szem előtt kell tartanunk gumiabroncs vásárlása során.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): D
Az új EU-s abroncsjelölésen a gyártónak kötelezően fel kell sorolni az adott gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait. Mivel az üzemanyag-hatékonyságra igen nagy hangsúlyt fektettek az elmúlt évek során, alacsonyabb lett a gumiabroncsok gördülési ellenállása, ez azonban nem mindig kedvező a nedves tapadás tekintetében. Ha azonban a biztonságos közlekedés a célunk, akkor ez a kérdés rendkívül lényeges lehet akkor, ha új gumiabroncsot kell vásárolnunk. Szakértők szerint az „A”, illetve a „B” -jelölés nevezhető a legbiztonságosabbnak, ezt pedig vegyük figyelembe, ha nehezen tudjuk eldönteni azt, hogy milyen gumi mellett tegyük le a voksunkat.
A „D” -jelöléssel rendelkező gumiabroncs ugyanis akár már 20, vagy akár 25%-kal megnövekedett féktávolságot tud produkálni, ha azt egy „A” jelölésű gumihoz szeretnénk viszonyítani.
Külső gördülési zaj: C (73)
Ha új gumiabroncsot szeretnénk venni az autónkra, fontos tényező lehet az adott gumi zajszintje, mely lehet külső és belső is. Mindkét esetben a gyártók decibelben határozzák meg a zajszintet, a külső gördülési zaj pedig lényegében az, amit az autó kerekei felöl hallunk menet közben.
A gumiabroncs EU-s abroncsjelölésén mindig hullámokkal van meghatározva az, hogy az adott gumi milyen magas gördülési zajjal látta meg a napvilágot. Azok az abroncsok, melyek hangosabbak, nagyobb terhelést gyakorolnak használat során a környezetünkre. Ezek pedig nevezhetőek a „C” -jelöléssel ellátott gumiknak.
A „C” -jelölést az EU-s abroncsjelölésen már 3 hullámmal tüntetik fel, ez pedig azt jelenti, hogy a gumi gördülési zaja már meghaladja a 72 decibeles európai határértéket, tehát egy magas hangjellemzőkkel bíró gumiról beszélünk. A külső gördülési zaj tekintetében a „C” -jelölés 73- és 77 decibel közötti zajszintet jelent.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)