VREDESTEIN QUATRAC 5 165/70R14 81T NÉGYÉVSZAKOS gumi
0 vélemény
- Méret: 165/70R14
- Idény: Négyévszakos
- Márka: VREDESTEIN
- Mintázat: QUATRAC 5
- Cikkszám: VREAP16570014TQT5A00
- Terhelés index (LI): 81
- Sebesség index (SI): T
-
22 695 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Kátyúgarancia
Szállítás
Amit a Vredestein Quatrac 5 négyévszakos gumiról tudni érdemes
A Vredestein Quatrac 5 négyévszakos gumi az Apollo Tyres Vredestein márkájának egyik legsikeresebb négyévszakos abroncsra, melyről a nemzetközi teszteredmények és a vásárlói vélemények is meggyőzhetnek minket. Az abroncsot kifejezetten úgy tervezték meg, hogy mindennapi használatra alkalmas legyen az év minden egyes napján, függetlenül az időjárási körülményektől.
A hazai kínálatnak már régóta állandó szereplője, egyen szó webáruházakról, kereskedésekről, vagy szakszervizekről. Méret tekintetében is széles termékpalettával találkozhatunk, ugyanis 13", 14", 15", 16", 17", 18" hüvelykes méretben egyaránt találunk Vredestein Quatrac 5 abroncsokat.
A Vredestein Quatrac 5 négyévszakos gumi főbb tulajdonságai
Az Apollo Vredestein középkategóriás márkájának legsikeresebb négyévszakos gumiabroncsa a Quatrac széria, melyek közül a Quatrac 5 volt az első. Ezt az abroncsot úgy tervezték meg, hogy egész évben,minden körülmények között optimális biztonságot nyújthasson. A Vredestein Quatrac 5 gumi aszimmetrikus futófelületi mintázatot kapott, melynek külső részén elhelyezkedő merevebb vállblokkok kiváló kezelhetőséget és kimagasló kormányzási pontosságot érnek el. Emellett megfelelő oldalirányú tapadást biztosít, hogy az abroncs száraz és nedves utakon egyaránt optimális tapadást érhessen el.
A belső oldalon kifinomult lamella-hálózatot találunk, mely a havas és hideg útfelületeken ér el kitűnő tapadást. Az alacsony gördülési ellenállás alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást is eredményez. A "három hegycsúcs és hópehely" szimbólum azt jelzi, hogy az abroncs téli abroncsként is megállja a helyét, és havas útfelületeken is jól teljesít. Az új keveréknek köszönhetően a Vredestein Quatrac 5 négyévszakos gumi tartósabb lett, ugyanis magasabb futásteljesítményt ér el, mint elődjei.
A Vredestein Quatrac 5 abroncs nemzetközi abroncsteszt eredményei
A Vredestein Quatrac 5 négyévszakos gumi már meglehetősen régóta megtalálható a Vredestein márka kínálatában, és számos nemzetközi teszten bizonyíthatott. Az első eredmények még 2015-ben születtek, az Auto Express a 205/55 R16 méretkategóriában találta példásnak a minőségét, az Autobld tesztelői pedig két méretkategóriában is vizsgálták. A 215/65 R16 méretben példás, míg a 195/65 R15 méretű abroncsok között JÓ minősítést szerezhetett. A következő év is bővelkedik teszteredményekből.
Az Auto Express 225/45 R17 méretben találta ajánlottnak, a Magazin Gute Fahrt a 205/55 R16 méretben pedig jónak. Az ADAC tesztelői is vizsgálták 2016-ban, ők is ajánlottnak minősítették. Az AutoMotorSport Univerzális gumiabroncs teszten a 215/60 R17 méretkategóriában a legjobb havas és nedves eredményt érte el, és a legjobb zajeredményt is, ezzel pedig egy negyedik hely és példás minősítést járt. Az utolsó teszteredmény a Vredestein Quatrac 5 négyévszakos gumival kapcsolatban 2018-ban született, akkor az ADAC tesztelői találták ajánlottnak a 175/65 R14 méretkategóriában. Jól látszik tehát, hogy a Vredestein Quatrac 5 négyévszakos guminak helye van a prémium abroncsok között is.
Vredestein autógumi gyártó
A holland Vredestein gumigyártó, közepes méretű független gumigyár. A Vredestein termékei csúcskategóriás gyártóberendezéseken készülnek Hollandiában. A tökéletesen felszerelt gyárban egy helyen történik minden gyártási folyamat. 1908. november 6-án Emile Louis Constant Schiff lett a tulajdonosa a delfti Nederlandse Guttapercha Maatschappij vállalatnak, az Apollo Vredestein elődjének. 1909-ben a vállalat Loosduinenbe költözött, és új neve NV Rubberfabriek Vredestein lett. 1934. szeptember 13-án a loosduineni gyár nagy része leégett. Azonnal megkezdődött az újjáépítés, és még ugyanebben az évben megnyitották Doetinchemben a kerékpárgumigyárat is. 1946-ban Enschedében megalapították az NV Nederlandsch-Amerikaansche Autobanden-fabriek Vredestein vállalatot, az amerikai B.F. Goodrich éppen csak 20% fölötti tulajdonrészével. Egy évvel később letették az enschedei gyár alapkövét. 1962-ben egyesült a raaltei N.V. Rubberfabrieken Hevea vállalattal. 1971-ben a vállalat tulajdonjoga teljesen a B.F. Goodrich kezébe került, és a Vredestein termékeit rövidesen 125 különböző országban kezdték értékesíteni. A globalizáció hatására az 1970-es évektől a Vredestein márkanevet egyre inkább csak a személygépkocsik, mezőgazdasági, ipari és kétkerekű járművek gumiabroncsainál használták. Ezekben az években az olajválság hatására számos vállalati fúzió történt a gumiabroncsgyártásban. 1976-ban a holland állam átvette a Vredestein részvényeinek 49%-át, két százalékot pedig a Stichting tot Voortzetting van Vredestein (Alapítvány a Vredestein továbbműködtetéséért) szerzett meg. A fennmaradó 49% a B.F. Goodrich tulajdonában maradt, de később az alapítvány jelképes összegért ezt is átvette. Az 1990-es évek elején három holland befektető megvásárolta a vállalatot az államtól, stratégiai tervben részletesen kidolgozták, hol kell tartania 10 év múlva a Vredesteinnek . E fejleményeket követően az 1990-es évek végén egyedi együttműködést alakítottak ki Giorgetto Giugiaro olasz tervezővel. Giugiaro, akit a világ autós újságírói 1999-ben az évszázad gépkocsitervezőjének választottak ,többek között a Maserati 3200 GT és az Alfa Romeo Brera tervezéséről ismert. A Vredestein számára ez az együttműködés a márkakezelés teljesen új lépését jelentette, hiszen kiváló minőségű gumiabroncsait immár egy olasz mestertervező aláírása fémjelezte. 2009-ben az indiai Apollo Tyres Ltd. megvásárolta a Vredesteint, és a vállalat neve Apollo Vredestein BV lett. A gyártás túlnyomó része továbbra is Enschedében folyik, és az utóbbi évek nagy befektetéseivel tovább növelték a gyártókapacitást Hollandiában. Enschedében évente több mint hatmillió nyári, téli és négy évszakos gumiabroncs készül, és az indiai gyártás mellett itt is jelentős mennyiségű minőségi mezőgazdasági gumiabroncsot állítanak elő, tovább javult a Vredestein helyzete az ázsiai és közel-keleti piacokon is.Napjainkban Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is jelen vannak a piacon. A holland Vredestein gumigyártó, közepes méretű független gumigyár. A Vredestein termékei csúcskategóriás gyártóberendezéseken készülnek Hollandiában. A tökéletesen felszerelt gyárban egy helyen történik minden gyártási folyamat.
Alul a Vredestein által gyártott gumi minták felsorolását láthatja. Rákattintva választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok készülnek, amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek. A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket, vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170 Email: info@autogumiakcio.hu
A Point-S hálózat nyújtotta abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia az esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.
A gyártói garancián túlmenően a Point-S Gumiszerviz Hálózat tagjai biztosítják ezt a vásárlóiknak a kátyúgarancia ikonnal jelölt abroncsokra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes: olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
- Rongálás
- Szög beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
- Egyéb defektek
- Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
- Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások
Javíthatatlan sérülés esetén a gumiabroncsot a Point-S tagszervizben térítésmentesen kicseréljük , az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével.
Profil | 165 |
Arány | 70 |
Átmérő (coll) | 14 |
Terhelés index (LI) | 81 |
Sebesség index (SI) | T |
Erősített oldalfal | Nincs |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Négyévszakos |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | AP16570014TQT5A00 |
Fogyasztás | D |
Fékezés | C |
Zaj | A (69) |
Súly index: 81
A sebességindex, és a terhelési index/ súlyindex egyaránt fontos mutató, melyet érdemes a gumiabroncs megvásárlása során figyelembe venni. A terhelési index, más néven Loading Index (LI) megjelöli, hogy mekkora guminként a legmagasabb terhelés. Ez a szám pedig a legtöbb esetben kilogrammban van meghatározva. Ezt az értéket minden esetben kerekenként kell értenünk, így tehát egy négykerekű jármű esetében a teljes terhelhetőség úgy számítható ki könnyedén, hogy az LI értékét néggyel megszorozzuk.
Ha az LI érté 81, akkor az azt jelenti, hogy a maximális terhelési súly ennél a guminál 462 kg. Ha ezt megszorozzuk néggyel, akkor láthatjuk, hogy egy négykerekű autó esetében ezekkel a gumikkal a jármű teljes terhelhetősége 1848 kg lesz. A gumiabroncsok súlyindexének értelmezése során fontos tudnunk, hogy a megadott érték csak megfelelő guminyomással lesz érvényes.
Sebesség index : T
A sebesség index és a terhelési index a legtöbb esetben együtt alkotják meg a gumi legfontosabb tulajdonságait, ezért mindkettőt figyelembe kell venni akkor, ha új abroncsot kell vásárolnunk. A sebesség index megmutatja az autóvezető számára azt, hogy a gumiabroncs milyen maximális sebességgel használható biztonságosan. Fontos, hogy a gumi mindig megfeleljen a gyártó által meghatározott előírásoknak, ugyanis az ők mindig meghatározzák azt is, hogy mekkora sebesség indexel rendelkező gumiabroncs lesz tökéletes az adott autóra.
A „T” -sebességindex a legtöbb esetben a kisteherautók, illetve a közepes sebességű személygépjárművek abroncsain szokott megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy a gumival legfeljebb 190km/h gyorsasággal tudunk hatékonyan, és biztonságosan haladni az úttesten.
Bár igaz, hogy hazánkban a sebességkorlátozás ennél jóval alacsonyabb, ám az autógyártók legtöbbször ezt az értéket szokták javasolni akkor, ha egy személygépjárműről beszélünk. Ez a sebességindex a téli gumiabroncsok esetében igen gyakori, de előfordulhat a nyári, és a négyévszakos társaik esetében is.
Üzemanyag takarékosság: D
Több szempontot is figyelembe kell vennünk akkor, ha a számunkra legtökéletesebb gumiabroncsot szeretnénk megvásárolni. A gumiabroncs legfontosabb tulajdonságait pedig leolvashatjuk az EU-besorolásról, melyet napjainkban már minden abroncsgyártó cég számára kötelező feltüntetni.
Az optimális gumiabroncs kiválasztása során fontos tényező az üzemanyag hatékonysága is. Az autó üzemanyag fogyasztását a gördülési ellenállás is meg tudja határozni, ez pedig akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépjármű fogyasztását. A „D” -jelölés ezúttal egy nem túl kedvező fogyasztást jelent, mely valójában magas fogyasztásért, illetve a magas környezeti hatásért is felelős. Az üzemanyag takarékosság „D”-jelölése a gumiabroncsot már egy alacsonyabb kategóriába sorolja, főleg akkor, ha az üzemanyag-megtakarítás az egyik fő szempont. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy az autó hosszú távon magasabb üzemeltetési költségekkel tartható csak fenn.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: A (69)
Az új EU-s abroncsjelölés segítségével megtudhatjuk többek között azt is, hogy az adott abroncs mennyire hangos menet közben. Ezt pedig külső és belső zajszintben határozzák meg a szakemberek. Ennek figyelembevételének a célja egyértelműen a zajszennyezés számontartása.
A külső zaj lényegében az, amit vezetés közben a gumiabroncsok adnak ki magukból. Az Eu-s címkén ezt mindig hullámokkal jelölik. Az „A” -jelölés a legalacsonyabb külső zajszintet mutatja meg, tehát ezek a gumiabroncsok azok, melyek menet közben a legkedvezőbb hatást tudják gyakorolni a környezetünkre. Ezt az abroncsjelölésen egy hullámmal tüntetik fel. Az abroncsok gördülési zaját minden esetben decibelben határozzák meg. Ezeknél az abroncsoknál a zajszint jóval az európai határérték (72 decibel) alatt marad, így ezeknek a gumiknak 67-69 decibel között van a zajszintje.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)