TAURUS 701 225/45R19 96W NYÁRI gumi
0 vélemény
- Méret: 225/45R19
- Idény: Nyári gumi
- Márka: TAURUS
- Mintázat: 701
- Cikkszám: TAU978951
- Terhelés index (LI): 96
- Sebesség index (SI): W
-
41 006 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Taurus 701 nyári gumi
A gazdaságos kategória egyik kiválósága, a Taurus 701 nyári gumi egy SUV és 4X4-es járművek részére optimalizált, teljesítményorientált abroncs. Fejlett, költséghatékony funkciókkal, illetve roppant kedvező árcédulával büszkélkedhet.
Ha Taurus 701 nyári gumi, akkor lenyűgöző alkalmazkodóképesség
A magas fokú lamella-sűrűséggel tervezett modell barátságos koncepciója: a biztonság és a tartósság. Aszimmetrikus futófelületi-mintázatának 4 csatornás kialakítása ideális vízelvezetési tulajdonságokkal rendelkezik.
Ezért a Taurus 701-et megfelelő vízenfutással szembeni ellenállás jellemzi.
Képességei ideális módon igazodnak a változékony, nyárias időjárási körülményekhez. Megfelelő kormányzási pontosságot és menetteljesítményt, továbbá alacsony gördülési ellenállást kínál.
Taurus 701 nyári gumi: precizitás, szakismeret, kvalitás - egyenesen a gazdaságos kategóriából!
Az európai piac igényeire koncentráló márka termékei, a bevezetésük óta egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek kiváló tulajdonságaiknak és az utakon nyújtott kielégítő teljesítményüknek köszönhetően.
A Taurus 701 nyári gumi tehát - akárcsak társai - egyedülállóan kedvező, mégis kielégítő megoldást szolgáltat a szezon kihívásaival szemben.
Taurus téli és nyári gumiabroncs minták
Az első, és mai napig a legismertebb magyar gumiabroncs gyártó története valamikor 1882-ben indul útjára, akkor még különböző gumi termékek gyártásával foglalkoznak, majd 1912-ben piacra dobják az első gumiabroncsukat Tauril Pneumatik elnevezéssel. A tulajdonképpeni Taurus márkanévvel a cég 1913 óta rendelkezik, és ekkor már nemcsak hazánk határain belül, hanem a környező országokban is forgalmazzák megbecsült minőségű termékeiket. A I. világháború befejeztét követően leányvállalatok létesítésében kezdenek, miközben egyre magasabb szintre fejlesztik termékeiket. 1920-ban a Taurus saját szabadalmon alapuló gumiabroncs gyártásába kezd, a két világháború közötti időben a gyártó a Dunlop tulajdonában van egy ideig, majd a II- világháború után 1949-ben államosítják, és Ruggyantaárugyár néven folytatja termelését.
1963-ban különböző célú átszervezések és összevonások után Országos Gumiipari Vállalat néven gyártanak tovább kerékpár-, személyautó-, teherautó-, autóbusz-, és motorkerékpár gumiabroncsokat. 1973-ban visszatérnek a Taurus márkanév használatához, ami nagyívű fejlesztésekkel egy időben történik, és a cég ezzel célja egyértelműen az export mind nagyobb arányú növelése volt. Ekkor már három budapesti, és egy vidéki gyárban zajlik a termelés.
A rendszerváltás után a gyár helyzete az ellehetetlenülés szélére sodródik, a gumiabroncs gyártáson kívül el kell adnia minden gyártói részegységét, majd a Michelin vásárolja meg a céget 1996-ban, igaz a márkanév használata nélkül. 2013-ban viszont a Michelin úgy dönt, újra gyártás indul Taurus márkanév alatt.
A Taurus abroncsok az Autobild teszteken
A Taurus gumik 2017-ben és
2018-ban méretettek meg az Autobild autógumi teszten. Csak téli gumik
kategóriájában indult a márka. A nyári gumik mezőnyében 2016-ban véleményezték
ezen a teszten utoljára. Némiképp háttérbe is szorult a világszínvonalú márkák
mellett. A Taurus HP 401 a száraz és nedves utakon mért féktáv vizsgálatánál az
átlagértékhez közel teljesített. Összességében a tabella alsó felében szerepel,
de az alacsony költségű autógumik között így is előkelő helyen.
A téli gumik mezőnyében a Taurus
Winter 601 abroncs 2017-ben a havas utakon bizonyult jónak, a mért féktáv az
átlag feletti kategóriába esett, nedves utakon inkább az átlaghosszhoz
közel. Ez az eredmény a 2018-as évben is
hasonló volt. A Taurus Winter 601-t inkább ajánlják havas és száraz utakon. Egy
autógumi tesztekkel foglalkozó gyűjtőportál véleményezői szerint a Taurus
Winter 601-es az összesen 595 megvizsgált abroncs között a 170., ami nézve a
világmárkák színvonalát nagyon jó eredmény.
Felhasználói vélemények a legismertebb magyar márkáról
A Taurus gumijairól a
felhasználói vélemények alapján elmondható, hogy nagyon jó ár-érték arány
jellemezi. A budget kategóriás személygépjárművekre tervezett téli gumik
esetében a megfelelő vízelvezetést emelték ki, ami a precízen kialakított
mintázatnak köszönhető, illetve a havas útfelületen is elismerték a minőségét.
Emellett kiváló a tapadási és fékezési minőség is. A száraz utakon is jól
teljesít, illetve a vélemények jó üzemanyag fogyasztásról és alacsony
zajszintről számoltak be.
A Taurus nyári és négyévszakos gumikat is forgalmaz nem csak személygépkocsik, de off-roadok számára is. A High Performance 401 abroncs a vásárlói vélemények alapján elég előkelő helyet foglal el az olcsó autógumik piacán. Kompakt és alsó-középkategóriás autókra ajánlják elsősorban jó ár-érték aránya miatt. Ebben a kategóriában a nedves útfelületeken kimagaslóan teljesít. Jó kopásállóság, kicsi gördülési ellenállás és kiváló fékezési teljesítmény jellemzi.
Profil | 225 |
Arány | 45 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 96 |
Sebesség index (SI) | W |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | SUV |
Gyártói kód | 978951 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | C |
Zaj | B (71) |
Súly index: 96
Minden esetben az autógyártó határozza meg azt, hogy milyen méretű, és sebesség index-el rendelkező gumiabronccsal kell felszerelni az adott gépjárművet. Ettől pedig új gumi vásárlásakor nem is érdemes eltérni. A súly index (lerövidítve LI) egy olyan numerikus jelzés, mely az abroncs maximális terhelhetőségére utal. Ez az érték minden esetben kerekenként értendő, így az adott gépjármű teljes teherbírásához ezt az értéket kell annyival beszorozni, ahány kereke van az autónak. Az LI 96 annyit jelent, hogy az adott gumiabroncs 710 kg súlyhatárig terhelhető probléma és károsodás nélkül. Egy négykerekű jármű esetében a teljes terhelhetőség már 2840 kg lesz.
Sebesség index : W
A biztonságos közlekedés, illetve a gumi optimális működése érdekében egyaránt fontos, hogy szem előtt tartsuk az SI (sebesség index) jelölést, ezt pedig a legtöbb esetben az autógyártók is meg szokták határozni. A sebességindex mindig a maximális sebességet határozza meg, amin az adott gumiabroncs nem csak hatékonyan, de biztonságosan is használható. A sebességindex a gumi tapadási, és úttartási tulajdonságaira is hatást gyakorol, éppen emiatt a gyári ajánlástól nem érdemes eltérni. Ha az abroncs oldalfalán a „W” -jelölést látjuk, akkor azt tudhatjuk, hogy az adott gumiabroncsot legfeljebb 270km/h sebességgel használhatjuk. Ezeket az abroncsokat a gyártók már kifejezetten autópályákra, magas sebességekhez fejlesztette ki. Így elmondható, hogy a „W” -jelölésű gumik leginkább azokra a gumira valók, melyek képesek a nagyobb sebességre.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): C
Az EU-s abroncsjelölésen a gyártóknak kötelessége feltüntetni azt, hogy az adott gumiabroncs milyen tapadással rendelkezik a nedves útviszonyok között. A nedves tapadási tényezőket abroncsvásárláskor mindenképpen figyelembe kell vennünk, főleg akkor, ha fontos számunkra a biztonságos, és stabil közlekedés. A kedvező nedves tapadást a gumi a teljes fékerő alkalmazásával tudja biztosítani, rövidebb féktávolság formájában. Ezeket a jelzőket pedig az EU-besorolás több kategóriába sorolja. Az EU címke a gumiabroncs nedves úton való tapadására vonatkozó információi a nedves úton való fékezésre utalnak. A „C”-jelölés ebben az esetben azt jelenti hogy az adott gumiabroncs átlagos fékezési teljesítménnyel rendelkezik nedves útviszonyok között. Ez az „A” -jelöléssel rendelkező abroncsokhoz viszonyítva akár 15%-kal is nagyobb féktávolságot jelenthet az autóvezetők számára.
Külső gördülési zaj: B (71)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)