GITI GITISPORT S1 275/40R19 105Y NYÁRI gumi
0 vélemény
- Méret: 275/40R19
- Idény: Nyári gumi
- Márka: GITI
- Mintázat: GITISPORT S1
- Cikkszám: GIT100A3050
- Terhelés index (LI): 105
- Sebesség index (SI): Y
-
65 892 Ft
Paraméterek
Leírás
Márka
Szállítás
Sportos és biztonságos: GITI GitiSport S1 nyári gumi
A GITI GitiSport S1 nyári gumi egy személyautók számára kifejlesztett abroncs a szingapúri középkategóriás Gititől. A Giti kiváló ár/érték arányú abroncsokat gyárt, a gumikat német mérnökök fejlesztik, az anyacég pedig Szingapúrban van. A GITI a világ tíz legnagyobb abroncsgyártója között van, kínálatukban megtalálhatók személyautók, SUV-k kisteher- és teherautók, buszok számára gyártott abroncsok is. A gyártás Kínában, Indonéziában és az Amerikai Egyesült Államokban zajlik.
A GITI GitiSport S1 nyári gumi kifejezetten jó választás akkor, ha valaki sportos nyári abroncsot keres. Az ultra nagy teljesítményű abroncsok között igen hamar népszerűvé vált ez az abroncs, aminek azóta már megjelentek a következő generációs fejlesztései is. Ha ellátogatunk egy webáruházba, akár több tucat abroncsot is találhatunk az általunk keresett méretben. Fontos, hogy legyen egy szempontrendszer, ami szerint majd kiválasztjuk a nekünk megfelelőt. A sportos abroncsoknál például fontos, hogy nagy sebességnél is jól irányíthatók, kormányozhatók legyenek, hogy kanyarokban is stabilitást nyújtsanak, emellett pedig gyorsan és hatékonyan vezessék ki a vizet a gumi felületéről. Ilyen szempontokat vizsgálnak egyébként a különböző tesztek is, mint amilyen az ADAC, a német autós szervezet tesztje is. A GITI GitiSport S1 nyári gumival kapcsolatban egyéb vélemények is elérhetők, webshopok fórumaiban például.
Stabilitás és biztonság
Ezt kínálja a GITI GitiSport S1 nyári gumi, ami versenypályákról költözött a közutakra. Mint ilyen abroncs, nagy sebességnél is biztonságos, rövid féktávolsággal rendelkezik, és nagyon jól tapad. Mind a nedves, mind a száraz úton, erről innovatív futófelületi keveréke gondoskodik. Pontosan, precízen kormányozható, ehhez hozzájárul az abroncs kiegyensúlyozott merevsége. Az alacsony gördülési ellenállásnak több pozitív hozadéka is van, egyrészt az alacsony zajszint, másrészt pedig a kedvező üzemanyag-fogyasztás. Ebben mind jeleskedik a GITI GitiSport S1 nyári gumi.
Mit mutat a GITI GitiSport S1 nyári gumi abroncscímkéje?
2021 májusa óta egységes uniós abroncscímke szerepel minden abroncson, legyen szó akár nyári, téli vagy négyévszakos gumiról. Ezen három adatot látunk, egyrészt egy A-tól E-ig terjedő skálán azt, hogy milyen az abroncs nedves úton való fékezhetősége és az üzemanyag-hatékonysága, egy harmadik adat pedig a zajszintet mutatja meg decibelben és egy A-tól C-ig terjedő skálán is. Mindhárom esetben az A a legjobb minősítés, és a GITI GitiSport S1 nyári gumi ezt kapta meg a nedves úton való fékezés tekintetében. Üzemanyag-fogyasztását nézve a B osztályba került, a zajszintje pedig az alacsony 70 decibel.
Ez az abroncs 2018-ban jelent meg, és igen hamar népszerűvé vált az ultra nagy teljesítményű abroncsok között. Nem véletlen, hisz mind a száraz, mind a nedves úton való kezelhetőségét nézve jó választás, ezen kívül kényelmes vezetési élményt nyújt, a vásárlók közel 90 százaléka voksolt arra, hogy újra megvenné a GITI GitiSport S1 nyári gumit.
A Giti Tire egy szingapúri székhelyű gumiabroncs-gyártó cég, amely nyolc gyártólétesítménnyel, több mint 32 000 alkalmazottal világszerte, és több mint 130 ország piacán forgalmaz gumiabroncsot. 2022-től a Giti a világ 10. számú gumiabroncsgyártó vállalata a bevételek alapján.
A Giti Tire gyökerei 1951-ig nyúlnak vissza, az indonéziai kerékpárabroncs és belső tömlőgyártástól kezdve, majd később személy- és haszongépjárművekhez gyártott gumiabroncsokat. A vállalat 1993-ban vegyes vállalatot hozott létre az Anhui Tire Factory-val, egy független harmadik féllel, amely gumiabroncsok gyártásával foglalkozik. 1998-ban a Giti saját értékesítési és elosztó központokat hozott létre különböző helyeken, és két évvel később Fujianban fejezte be gyártólétesítményeit az új személygépkocsi-abroncsok gyártásának kiszolgálására. Azóta a vállalat tovább terjeszkedett nemzetközi szinten, irodákat és elosztóközpontokat nyitott szerte a világon.
2014 júniusában a vállalat bejelentette, hogy 560 millió USD értékű gyártóüzemet épít fel az Egyesült Államokban, Dél-Karolinában. Ez az első Ázsián kívüli gyára, amely 2017 októberében nyílt meg.
2016 februárjában a Walmart USA Gitit választotta az év autóipari beszállítójának.
A Giti Tire büszke arra, hogy tagja a GPSNR vezető globális szervezetnek (Global Platform for Sustainable Natural Rubber - Globális Platform a Fenntartható Természetes Gumiért), amely a tisztességes, méltányos és környezetbarát értékteremtési lánc fenntartása mellett kötelezte el magát a gumigyártás területén. Mivel a gumiabroncsok közvetlen hatást gyakorolnak a környezetre, a gumigyártás, a beszerzés és az ellátás folyamatára való összpontosítás nagyon fontos a társadalmi hatások csökkentése és az iparág pozitív egyensúlyának megteremtése érdekében.
Profil | 275 |
Arány | 40 |
Átmérő (coll) | 19 |
Terhelés index (LI) | 105 |
Sebesség index (SI) | Y |
Erősített oldalfal | XL |
Defekttűrő | Nem |
Idény | Nyári gumi |
Felhasználás | Személyautó |
Gyártói kód | 100A3050 |
Fogyasztás | C |
Fékezés | A |
Zaj | B (70) |
Súly index: 105
Több szempontot is figyelembe kell vennünk új gumi vásárlása során. A terhelési index (súly index) például megmutatja azt, hogy az adott gumiabroncs milyen maximális terhelhetőséggel bír. Ezt az abroncsokra vonatkozó, kilogrammban meghatározott értéket pedig egy táblázatból tudjuk kiolvasni. Az abroncs terhelési indexének értelmezésekor fontos tudni, hogy a megadott érték csak maximális guminyomással érvényes, az alacsony nyomás ugyanis negatívan hat a gumiabroncs terhelhetőségére.
Ha a gumiabroncs oldalfalán az LI 105 jelölést látjuk feltüntetve, akkor megtudhatjuk az adott gumiról, hogy maximum 925 kg terhelést tud elviselni. Fontos tudni, hogy ez az érték csak egy kerékre vonatkozik, tehát ha a teljes terhelhetőségre vagyunk kíváncsiak, akkor ezt az értéket kell a kerekek számával beszorozni. Egy négykerekű jármű esetében ez a súlyhatár összesen 3700 kg lesz.
Sebesség index : Y
A gumik oldalfalán minden fontos információ fel van tüntetve, melyre oda kell figyelnünk akkor, ha az abroncsunkat le szeretnénk cserélni. A sebességindex mutatja meg azt, hogy a gumiabroncsot milyen maximális sebességgel tudjuk hatékonyan, és biztonságosan használni. Az „Y” -jelölés a sebességindex esetében már valóban a nagyobb teljesítményű sportautókhoz, illetve a nagyteljesítményű gépjárművekre kifejlesztett abroncsok oldalfalán szokott megjelenni, ezek a járművek ugyanis rendkívül magas sebességgel képesek menni. A sebességindexnél az „Y” -jelölés azt jelenti, hogy az adott gumiabroncs probléma nélkül használható akár 300km/órás maximális gyorsasággal használható.
Az autó gyártója minden esetben meghatározza azt, hogy az adott jármű milyen sebesség indexel rendelkező gumiabronccsal indulhat útnak, ettől a gyári ajánlástól pedig nem érdemes eltérni, ugyanis az már balesetveszélyes lehet.
Erősített oldalfal: XL
Az XL abroncsjelölés az „Extra Load” kifejezésből ered, és azokat a gumiabroncsokat jelölik így a gyártók, melyek a hagyományos gumikhoz viszonyítva megnövelt terhelhetőséggel rendelkeznek. Az XL-es gumiabroncsok olyan erősített oldalfallal lettek ellátva, melyek a biztonságos közlekedés mellett a gépjármű terhelhetőségét is növelni tudja menet közben.
Autóvezetőként akkor lehet érdemes XL-es gumiban gondolkoznunk, ha valóban igény van a nagyobb teherbírásra, de annak mindenképpen utána kell járnunk, hogy az autónk bírni fogja-e ezt a megnövelt teherbírást.
Ezekről a gumiabroncsokról tudnunk kell, hogy tartósabbak, erősebbek, és masszívabbak, mint hagyományos társaik, sőt a legtöbb esetben jóval hosszabb élettartammal is rendelkeznek. Még szélsőséges viszonyok között, nagy sebesség mellett is megnövelt tapadást tudnak biztosítani számunkra, illetve jobb lesz a kocsi kezelhetősége is. Ezeket a különleges gumiabroncsokat általában SUV-okhoz, nehéz járművekhez, illetve teherautókhoz, és kisteherautókhoz szokták ajánlani, de jó megoldás lehet még az olyan gépjárművek esetén is, melyek rendszeresen szállítanak nehéz rakományt.
Üzemanyag takarékosság: C
A kötelező EU-besoroláson az üzemanyag hatékonyságról szóló adatokat mindig a gördülési ellenállástól függően határozzák meg. Így az üzemanyag nem csak gazdasági, hanem környezetvédelmi kérdésnek is számít, hiszen a gördülési ellenállás amellett, hogy hatással van arra, hogy a gépjárművünk mennyi üzemanyagot fogyaszt, azt is befolyásolja, hogy mekkora terhet gyakorol a környezetünkre (ebbe beleszámít az is, hogy milyen a CO2 kibocsájtása). Ha a gumiabroncs üzemanyag takarékossági jelölése „C”, akkor az annyit tesz, hogy az adott gumi mérsékelt üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Ez a jelölés az üzemanyag-hatékonyság középső tartományába tartozik, vagyis valamivel több üzemanyagot fogyaszt a kocsink egy ilyen jelölésű gumival, mint egy „A”, vagy esetleg egy „B” jelölésű abronccsal.
Fékezés (Nedves úton való tapadás): A
Fontos tényező új gumiabroncs vásárlása során az, hogy az adott abroncs milyen tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. Az abroncs nedves úton való tapadása pedig lényegében az EU besorolásnak az egyik alapja, és a nedves felületeken mérhető féktávolságot mutatja be.
Azok a gumiabroncsok, melyek viszonylag kis gördülési ellenállással és magas üzemanyag hatékonysággal rendelkeznek általában nem teljesítenek annyira jól a nedves útviszonyok között. Éppen ezért az abroncsgyártóktól az EU megköveteli azt, hogy az EU-s abroncsjelölésen feltüntessék többek között a nedves úton való tapadási tulajdonságokat is. Az „A” -jelölés ebben az esetben a legjobb értékelést, a legrövidebb féktávolságot jelenti nedves úton, ez pedig remek tapadást, és rövid féktávolságot garantál.
Külső gördülési zaj: B (70)
Új gumiabroncs vásárlása során érdemes figyelembe vennünk azt is, hogy a kiválasztott abroncsnak milyen a zajszintje. Ezt pedig a szakemberek minden esetben decibelben határozzák meg. A „B” -jelölés bátran nevezhető egy közepes erősségű zajszintnek, amely még nem jelent túlságosan nagy kárt a környezetünkre. Ebben az esetben egy olyan gumiról van szó, mely a megszabott európai (72 decibel) határértéknél legfeljebb 3 decibellel lehet alacsonyabb. Így az adott gumiabroncs külső gördülési szintje olyan 70 és 72 decibel között helyezkedik el.
Az EU-s abroncsjelölésről szerencsére nagyon könnyen leolvashatjuk azt, hogy az adott guminak milyen a gördülési szintje, ugyanis ezt mindig hullámokkal jelölik nekünk.
A „B” -jelölés 2 hullám ként van feltüntetve az EU-s címkén.
A megrendelt terméket a telefonos visszaigazolástól számított legalább 2 munkanapon belül az ország egész területére kiszállítjuk. A szállítás költsége gumiabroncsonként az ország teljes területére: 1 db gumiabroncs esetén 2 900 Ft, 2 db esetén 1 500 Ft, 3 db-tól 1 190 Ft per gumiabroncs. Utánvétes fizetés esetén az utánvétkezelési költség 990 Ft / rendelés.
Önnek személyes átvételre is van lehetősége Törökbálinton, a raktárunkban, vagy Budakeszin és Budaörsön található szervizeinkben. Szerelést is tudunk Önnek ajánlani két szervizünkben. Ehhez szükséges időpont-egyeztetésért kérjük, hívja a +36309005354-es telefont!
Raktárunk és szervizeink címei
Cím:
Károly király utca 145. E épület
2040 Budaörs
GPS koordináták:
47.449003 (földrajzi szélesség) / 18.960306 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Szőlőskert utca 1/B (a Shell benzinkút mögött)
2092 Budakeszi
GPS koordináták:
47.501767 (földrajzi szélesség) / 18.918525 (földrajzi hosszúság)
Cím:
Raktárvárosi út 1, Depo 3/A
2045 Törökbálint
GPS koordináták:
47.4430015 (földrajzi szélesség) / 18.9351497 (földrajzi hosszúság)