Süti beállítások

Sportautók 2019-es nyári gumik tesztje az AutoBild-től

2024/01/30
Nyári gumi tesztek
A német AutoBild egy újabb nyári gumi teszt eredményeit jelentette me...
A német AutoBild egy újabb nyári gumi teszt eredményeit jelentette meg, melyben sportautó nyári gumik teljesítményeit vizsgálták meg a 245 45 R18-as méretben. 
A BMW 5-ös sorozatából lett kiválasztva a tesztautó, amin tizenegy különböző gumimárka legismertebb típusát vettek górcső alá.
 

A „Példás” értékelést kapott nyári gumik

 
Első helyen a Pirelli P Zero PZ4 nyári gumi végzett, mely a legjobb eredményeket hozta a száraz és nedves fékteszteken és a nedves kezelhetőségi vizsgálatokon is. A száraz kezelhetőségi méréseken került második helyre, de mindösszesen csak 0,2 km/h-val maradt el az elsőtől. Nyilvánvaló hibák nélküli nyári guminak határozták meg a tesztelők, bár az üzemanyag fogyasztása, zajszintje, és komfortja átlagos.
Második helyen a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi végzett, nedves teljesítményei csak csekély mértékben maradtak el az elsőtől, de a száraz féktávja ebben a mezőnyben átlagos volt. Zajos, kevéssé üzemanyag takarékos abroncs.
Harmadik helyen a Continental Premium Contact 6 futott be, nedves kezelhetősége és fékteljesítménye a teszt harmadik legjobb eredménye, mint ahogy a száraz kezelhetősége is, a száraz fékútja viszont hatodik. Viszonylag üzemanyag takarékos, de a teszt legzajosabb futófelülete. Komfortja átlagos.
Negyedik helyen a sportautó fanok favoritja, a Michelin Pilot Sport 4 nyári gumi végzett, jó nedves féktáv, jó nedves kezelhetőség jellemzi, száraz kezelhetősége még átlag feletti, de a száraz fékteszten 1,5 méterrel maradt el az elsőtől. Rendkívül jó az aquaplanig ellenállása, zajszint, üzemanyag takarékosság átlagos.
Pontjai alapján szintén negyedik lett a Vredestein Ultrac Vorti nyári gumi, melynek száraz teljesítményei egészen jók, a nedves tapadása viszont éppen csak jobb az átlagtól. Nem üzemanyag takarékos, de kiváló aquaplaning ellenállású nyári abroncs.
 

Egy „Jó” értékelést kapott nyári gumi volt

 
A hatodik helyen befutó Hankook Ventus S1 evo2 nyári gumi már csak „Jó” értékelést kapott, átlagos nedves teljesítményű, de már átlag alatti száraz tapadású abroncs. Zajszintje és aquaplaning ellenállása remek, de kevéssé üzemanyag takarékos.
 

A „Kielégítő” teljesítményű nyári abroncsok

 
A hetedik, már csak „Kielégítő” értékelésű nyári gumi a Nokian PowerProof lett, száraz féktávja átlagos, minden más tapadási teljesítménye átlag alatti. Zajos és gyenge aquaplaning ellenállású.
A nyolcadik a Bridgestone Turanza T005 lett, száraz féktávja ugyan jó, száraz és nedves kezelhetősége, nedves féktávja meglehetősen gyenge. Zajos, de üzemanyag takarékos abroncs, gyenge aquaplaning eredménnyel.
Szintén nyolcadik a Maxxis Premitra HP5 nyári gumi, rövid száraz féktávja ellenére a több tapadási jellemzője gyenge, a teszt legkevésbé zajos abroncsa, kissé alul-kormányzott viselkedés.
Ugyancsak nyolcadik holtversenyben a Toyo Proxes Sport, a teszt leggyengébb nedves teljesítményeit hozta, hosszú száraz fékúttal. Nem üzemanyag takarékos, nem komfortos.
A tizenegyedik lett a Fulda SportControl 2, a nedves féktávja viszonylag elfogadható, a többi tapadási teljesítménye gyenge. Üzemanyag takarékos, aquaplaning teljesítménye viszont gyenge.