Pirelli nyárigumi teszt
2024/01/30
Nyári gumi tesztek
Amikor az autósok elkezdenek a nagy teljes&...
Amikor az autósok elkezdenek a nagy teljesítményű nyári gumikról beszélni, a Pirelli P Zero prémium abroncs mindig szóba kerül, ahogy most mi is alaposan kitárgyaljuk a Pirelli nyárigumi teszt keretében.
Ennek az abroncsnak az első változatát már több, mint 20 éve fejlesztette ki a nagynevű cég, és szinte azonnal legendássá vált az akkori sport kupék, prémium szedánok használóinak körében. És az abroncs azóta sem veszít népszerűségéből. Miért? Mert a Pirelli folyamatosan fejlesztette, mindig hozzátéve a legújabb technológiai fejlesztéseket, folyamatosan javította a futófelület anyagösszetételét és az abroncs lenyűgöző dizájnját.
A futófelület összetétel ezúttal is frissítésen esett át, az új nano kompozit anyagok még jobb útfogást tesznek lehetővé, és jelentősen javult a nagy sebességű stabilitás és a kormányzási reakciók átvitele is. A vegyületek öntéssel kerülnek az aszimmetrikus futófelületbe, amely egyszerre vonzó és agresszív.
A futófelületet három hosszanti barázda és egyedi ’S’ lamellák osztják meg, melyek együttesen csökkentik le az abroncs aquaplaning veszélyét az extrém nedves időben, és nagy stabilitást biztosítanak a vezető számára a rossz időjárás során. Az ’S’ lamellák másik funkciója hogy segítenek kiküszöbölni a közúti zajt, és ezzel csendesebbé és kényelmesebbé teszik az utazást, amint az a Pirelli nyárigumi teszt során is kiderült.
A futófelület stabilitásának alapja két speciális acélöv, melyekre a poliészter és aramid szálak feszülnek rá spirálisan megtekerve nagyon szorosan. Az eredmény egy sokkal stabilabb és erősebb gumiabroncs, mely a nagy sebességek mellett is megőrzi kiváló irányíthatóságát. A Pirelli P Zero nyárigumit olyan csúcsminőségű autókra szerelik fel első abroncsként, mint a Mercedes S-osztályú AMG-k, Ferrari 599 GTB, Audi Quattro R8 és mások.
Előnyök:
A futófelület élettartama lehetne valamivel jobb.
Összességében a Pirelli nyárigumi teszt sem mondhat mást, mint amit előttünk is már sokan megállapítottak és megerősítettek, hogy ez az abroncs méltán szerezte meg hírnevét, útfogása egészen kivételes, a tapadási teljesítmények lenyűgözőek, a vezetés élménye önmagáért beszél. Mindzekért cserébe egészen apró kellemetlenség az, hogy a gumiabroncs futófelülete hamarabb kopik el. Egyébként is ezt a sportos abroncsot csúcsteljesítményű járművekre szerelik csak fel, amikkel hajlamosak a vezetők nem ritkán nagyobb igénybevételű manővereket végrehajtani, és ezek egyike sem a gumi kíméléséről neves.
A Pirelli nyárigumi teszt azt is megerősítette, hogy a P Zero zárt versenypályás körülmények extrém igénybevételű sportos vezetési stílusa esetén is teljes biztonsággal megállja a helyét, a vezetők számára rendkívül kivételes perceket okozva.
forrás: http://www.caranddriver.com/
Ennek az abroncsnak az első változatát már több, mint 20 éve fejlesztette ki a nagynevű cég, és szinte azonnal legendássá vált az akkori sport kupék, prémium szedánok használóinak körében. És az abroncs azóta sem veszít népszerűségéből. Miért? Mert a Pirelli folyamatosan fejlesztette, mindig hozzátéve a legújabb technológiai fejlesztéseket, folyamatosan javította a futófelület anyagösszetételét és az abroncs lenyűgöző dizájnját.
A Pirelli P Zero technológia jellemzői
A futófelület összetétel ezúttal is frissítésen esett át, az új nano kompozit anyagok még jobb útfogást tesznek lehetővé, és jelentősen javult a nagy sebességű stabilitás és a kormányzási reakciók átvitele is. A vegyületek öntéssel kerülnek az aszimmetrikus futófelületbe, amely egyszerre vonzó és agresszív.
A futófelületet három hosszanti barázda és egyedi ’S’ lamellák osztják meg, melyek együttesen csökkentik le az abroncs aquaplaning veszélyét az extrém nedves időben, és nagy stabilitást biztosítanak a vezető számára a rossz időjárás során. Az ’S’ lamellák másik funkciója hogy segítenek kiküszöbölni a közúti zajt, és ezzel csendesebbé és kényelmesebbé teszik az utazást, amint az a Pirelli nyárigumi teszt során is kiderült.
A futófelület stabilitásának alapja két speciális acélöv, melyekre a poliészter és aramid szálak feszülnek rá spirálisan megtekerve nagyon szorosan. Az eredmény egy sokkal stabilabb és erősebb gumiabroncs, mely a nagy sebességek mellett is megőrzi kiváló irányíthatóságát. A Pirelli P Zero nyárigumit olyan csúcsminőségű autókra szerelik fel első abroncsként, mint a Mercedes S-osztályú AMG-k, Ferrari 599 GTB, Audi Quattro R8 és mások.
A Pirelli nyárigumi teszt legfontosabb megállapításai
Előnyök:
- Kivételesen jó tapadási jellemzők száraz és nedves időben egyaránt.
- A kormányzási reakciók kiválóak.
- Rendkívül alacsony a gördülési zaj.
- A vezetési komfort magasan az átlag feletti.
A futófelület élettartama lehetne valamivel jobb.
Összességében a Pirelli nyárigumi teszt sem mondhat mást, mint amit előttünk is már sokan megállapítottak és megerősítettek, hogy ez az abroncs méltán szerezte meg hírnevét, útfogása egészen kivételes, a tapadási teljesítmények lenyűgözőek, a vezetés élménye önmagáért beszél. Mindzekért cserébe egészen apró kellemetlenség az, hogy a gumiabroncs futófelülete hamarabb kopik el. Egyébként is ezt a sportos abroncsot csúcsteljesítményű járművekre szerelik csak fel, amikkel hajlamosak a vezetők nem ritkán nagyobb igénybevételű manővereket végrehajtani, és ezek egyike sem a gumi kíméléséről neves.
A Pirelli nyárigumi teszt azt is megerősítette, hogy a P Zero zárt versenypályás körülmények extrém igénybevételű sportos vezetési stílusa esetén is teljes biztonsággal megállja a helyét, a vezetők számára rendkívül kivételes perceket okozva.
forrás: http://www.caranddriver.com/