Süti beállítások

Olcsóbb vagy drágább 175/70 R13 téli gumi legyen?

2024/01/30
Téli gumi tesztek
A 13”-os abroncsok elsősorban a kisebb városi autók gyári mére...
A 13”-os abroncsok elsősorban a kisebb városi autók gyári méretei, így van ez tehát a 175/70 R13 téli gumi mintázatainál is. A legtöbb ebben a méretben gyártott abroncs igen olcsónak számít, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy ezek rossz minőségűek lennének. A legtöbb méretre jellemző, hogy a középkategóriás járművek számára készítenek olcsóbb és drágább mintákat is ugyanabban a méretben, tehát találhatunk budget kategóriás, de középkategóriás és prémium márkás mintázatokat is erre a méretre.

A régebbi kisautókra egyébként pedig megfelelőnek bizonyulnak a budget kategóriásak is. Személyautókra itt az Infinity, Kormoran, Kingstar, Sebring, Debica, Taurus, Nexen, Apollo, Barim, Kumho, Falken; a kissé komolyabbak közül a Toyo, Vredestein és a Yokohama, a prémium kategóriában pedig a Bridgestone, a Continental és a Dunlop. Ismerkedjünk meg néhány mintával a 175/70 R13 téli gumi méretből.

Mit tud a legolcsóbb 175/70 R13 téli gumi minta?

Természetesen nem lehet azt mondani, hogy minden abroncskereskedésben ugyanannyiba kerülnek ezek a gumik, de azért van egy alap ár, amelyben megegyeznek, amely az összehasonlításnál lehet a laikusok segítségére. Nem mindig az ár az, ami teljes mértékben meghatározza, hogy mennyire jó egy abroncsminta, hiszen a budget kategóriás, nagyon olcsó termékek között is találhatunk kiemelkedő minőségű, jó teljesítményű mintázatot.

Mivel az abroncs választásnál sok mindent figyelembe kell venni, így tulajdonképpen egyéni az, hogy kinek mire van szüksége, melyik tulajdonságot veszi inkább figyelembe, amelyben jól kell, hogy teljesítsen az abroncs. A lényeg mindig az, hogy biztonságos legyen az autó, amelyhez nagyban hozzásegít az abroncs mintázata és az, hogy jó méretet válasszunk.

Az egyik legolcsóbb 175/70 R13 téli gumi méretű abroncs a Riken ALLSTAR STUD, ami a T82-es autókra való. Ez a Michelin márka alatt van gyártva, ami már kissé felcsigázza a kedélyeket, hiszen a Michelin már a prémium kategóriához tartozik, tehát attól, hogy olcsó ez az abroncs, még minőséges lehet. A vizes és a havas útfelületeken is jó tapadást biztosít, ezt jelzi az E jelölés, kedvező a zajszintje is a 70 dB-lel, illetve még egy kis üzemanyag-hatékonyságra is képes, hiszen ott is E jelölést érdemelt ki.

Az Infinity INF-049 Winter Hero talán már ismertebb mintának bizonyul, ez is még a legolcsóbbak közül való, szintén a T82-es autók abroncsa. A szilika tartalmú aszimmetrikus futófelület biztosítja a jó tapadást a nedves talajon (E jelölés), könnyen elvezetik a vizet a széles barázdák, és kiváló az aquaplaning elleni védelem is.

Kissé komolyabb eredményeket mutat már fel, és árban is magasabb a Falken EuroWi HS-439, amely sokkal jobb tapadást mutatott a nedves talajon a tesztek során (C jelölés) – ezt a multiszögletű lamellákkal sikerült elérni, amelyek kontrollálják a futófelületet a téli havas és jeges, állandóan nedves talajon. A vízen futásnak is képes ellenállni, erről a négy elvezető barázda gondoskodik, amely a kereszt barázdákkal nyomja ki a vizet az abroncs alól. Kissé drágább is ez az abroncs, de még nem számottevő a különbség.


A drágább valóban jobb?

175/70 R13 téli gumiAki nem elégszik meg a jó ár-érték aránnyal, és a teljesen biztosra menne, annak bemutatjuk a legjobban teljesítő prémium márkás 175/70 R13 téli gumi mintát, amely igaz, hogy nem a prémium márka teteje, de mégis nagyon jó eredményeket mutatott fel a teszteken.

Ez az abroncs nem más, mint a Dunlop SP Winter Response, amely kiváló kontrollt és kezelhetőséget ad a vezető kezébe. A jó tapadást bizonyítja a teszteken kapott C jelölés, üzemanyag-hatékonyságot E jelöléssel díjazták, és kiemelkedik a nagyon alacsony 67 dB-es zajszinttel.