Süti beállítások

Nem talált legyőzőre a Continental ContiWinterContact TS 850 az ADAC tesztjén

2024/01/30
Téli gumi tesztek
Az ADAC nem hagyta idén sem cserben az aut&...
Az ADAC nem hagyta idén sem cserben az autósokat. Már szeptember végén górcső alá vette a téli gumi piacot, amely egy többnapos tesztben csúcsosodott ki. 
A végeredmény elgondolkodtató. A harminchatból mindössze 8 abroncs kapott jó értékelést, vagyis „ajánlott” plecsnit.

Az ADAC nem éppen a legnyugodtabb korszakát éli. Az 1903-ban alapított német autóklub mindennapjait botrányok övezik 2014-ben. A 18 millió taggal büszkélkedő szervezet, amely nem csak Németország, hanem Európa legnagyobb autóklubja is egyben, komoly bajba került az év első negyedében.

A Sárga Angyal díjnak komoly presztízs értéke van, és ezzel kapcsolatban bizonyosodott be, hogy az ADAC bűvészkedett a számokkal, igaz ez a végeredményt nem befolyásolta. Ám, amikor egy szervezetről kiderül, hogy egyszer csalt, rögtön felmerül a kérdés az emberben, hogy akkor mi van azzal a sok száz teszttel, amelyeket az ADAC lebonyolított? Nos, szerencsére úgy tűnik, hogy semmi. Az ADAC tesztjei az elsődleges belső vizsgálat alapján sosem ferdítettek.

Eközben az autóklub életét az adóhatóság is megkeseríti. Úgy tűnik, hogy az ADAC pénzügyei sincsenek teljesen rendben, mert 2007 után a biztosítások utáni adóvonzatot egyszerűen „elfelejtették” befizetni az államkasszába, és az elmaradás nyolc év alatt fél millió euróra duzzadt.

A téli gumi teszt azért nem maradt el


A botrányoktól függetlenül még mindig sok millióan bíznak az ADAC szakértőiben. Ezt jelzi az is, hogy a szervezetet megrázó, botrányos hírek ellenére, mindössze 300,000 tag lépett ki belőle. Ezt pedig annak köszönheti az autóklub, hogy szakmailag kikezdhetetlen.
Az idei tesztet a Warentest munkatársaival együtt bonyolították le a tesztpályákon.

A többnapos vizsgálat után a 175/65 R14, a 195/65 R15 és a négy évszakos garnitúrák között hirdettek győztest. A 2014-es nagy téli gumi tesztre összesen 32 téli és 4 négy évszakos abroncsot neveztek be.

A végső győztesnek nagyon komoly kritériumoknak kellett megfelelnie


Az ADAC tesztjei hagyományosan nagyon szigorúak és komplexek. A mostani téli gumi tesztnél is több mint egy tucat feltételt vettek figyelembe, különböző súlyozással.

A téli gumik viselkedését száraz, nedves, havas és jeges körülmények között is vizsgálták. Ezek közül a nedves burkolaton mutatott teljesítmény nyomott a legtöbbet (30%), a jegesen a legkevesebbet (10%) a latba. Ezen felül a zajkomfortot, kopásjellemzőket és az üzemanyag fogyasztásra gyakorolt hatást is vizsgálták.

Amit mindenképp érdemes megemlíteni az ADAC és úgy általában az összes német tesztről, hogy minél jobb egy termék, annál kevesebb pontszámot kap. Náluk az ötös a legrosszabb, és az egyes az elképzelhető legjobb eredmény.

A végső győztes: Continental ContiWinterContact TS 850
 
Igen-igen. Német teszten, - amelynek a szervezője botrányba keveredett - német győzelem született. Ám nem ezért nyert a Continental ContiWinterContact TS 850 a 14 colosak kategóriájában. Hanem mert ennyire jó, és ezt a szakma is egyöntetűen elismeri.

A németek gumikeveréke olyan szinten állva hagyta nedves körülmények között a mezőnyt, hogy most, azoknak a fejlesztőmérnökei nyugtalanul forognak az ágyukban éjszakánként. Még az is belefért a győzelembe, hogy a Continental téli gumija hangosabb az átlagnál.
 
A második helyen a Dunlop Dunlop SP Winter Response 2 végzett, amely az alacsony gördülési ellenállával tűnt ki. A harmadik, még dobogót érő helyen az Alpin A4 végzett. Rajtuk kívül még a Firestone Winterhawk 3 kapott „ajánlott” plecsnit.
 
A 15 colosok között sem volt kérdés az első hely sorsa, de itt a második pozícióban már a brit Bridgestone Blizzak − LM 001 zárt. A kategóriában még a Dunlop SP Winter Sport 4D, valamint a Semperit Speed-Grip kapott jó értékelést.
 
Amit viszont a négy évszakos abroncsok kaptak azt nem teszik zsebre. Nincs rá jobb szó, leszerepeltek egytől-egyik. Mivel muszáj volt győztest hirdetni, végül a Falken EuroAll Season AS200 hozták ki győztesnek, de a modell egyébként gyenge értékelést kapott. Ám még nála is rosszabbul szerepelt a Vredestein Quatrac Lite. A Kumho Solus HA31 és a Uniroyal AllSeasonExpert pedig a „minősíthetetlen” jelzőt érdemelte ki magának.
 
Ez az eredmény is hűen tükrözi a négy évszakos gumik minőségét, használhatóságát. Ezek a keverékek melegben és hidegben sem képesek jól működni. Még az elfogadható jelzőt sem használhatjuk rájuk. Ezért az ADAC mindenkit arra bíztat, hogy ha sokat használja valaki az autót télen, és nyáron is, akkor mindenképp szerezzen be téli és nyári garnitúrát.