HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

Mit jelent a defekttűrő rendszer a téli guminál Bridgestone gumik esetében?

Mit jelent a defekttűrő rendszer a téli guminál Bridgestone gumik esetében?
2022. október 25.


 

A defekttűrő rendszer a téli gumik esetében már sok abroncsmárka esetén nem lehet ismeretlen. Főleg a prémium márkák biztosítanak a vásárlóiknak ilyen abroncsokat, mint a Michelin, a Goodyear, és persze a Bridgestone. A Bridgestone defekttűrő gumik meglehetősen nagy népszerűségnek örvendenek. Kezdetben csak a prémium autókra kerültek fel első szerelésként, de ma már egyre többen választják az autójukra ezt a típust, még akkor is, ha első szerelésként nem ilyen került fel rájuk.

 

Ennek többek között az is az oka, hogy az autósok egyre inkább a biztonságra törekednek, ami nemcsak az autó felszereltségében, de az abroncsválasztásban is megmutatkozik. De mit is jelent a defekttűrő rendszer, illetve milyen előnyökkel és hátrányokkal jár a használata?

 

Mit tudnak a Bridgestone defekttűrő téli gumik?

 

A defekttűrő technológia lényege, hogy az ilyen abroncsok defekt esetén lényegében nem eresztenek le, így akár 70-80 kilométert is meg tudunk tenni defektes gumival, amíg mondjuk, haza nem érünk vagy épp a szakszervizhez. Ezeket az abroncsokat önhordó oldalfalú gumiknak is szokták nevezni, mert az oldalfalaik kemények, nagyfokú merevséggel rendelkeznek. Nagy sebességnél sem kell aggódnunk a nyomásvesztés miatt defekt esetén. Ez főleg akkor fordul elő, ha az autópályán kapunk defektet, ilyenkor az autó a nyomásvesztés hatására irányíthatatlanná válhat, vagy nagy sebességgel, váratlanul kitérhet oldalra. Ám ez a defekttűrő abroncsok esetén nem fenyeget minket.

 

A defekttűrő abroncsokat általában prémium autókra szokták első szerelésként feltenni, mint a BMW, a Mercedes vagy az Audi, különösen akkor, ha alapvetően az autóba nem kerül pótkerék, csak defektjavító szett, illetve az autó TPMS rendszerrel rendelkezik. Amennyiben az autó nem rendelkezik TPMS rendszerrel, akkor nem, hogy nem javasolják, de kifejezetten tiltják a defekttűrő abroncs használata, mert az abroncs sérüléseit nem vesszük így észre, ez pedig balesetveszélyes lehet. Amennyiben van TPMS rendszer az autónkban, a defekttűrő gumi jó választás lehet.

 

A defekttűrő abroncsok sem tudnak az idők végezetéig közlekedni sérülten, a Bridgestone téli abroncsok esetén 70-80 kilométer tehető meg biztonságosan. Ha nincs TPMS rendszerünk, nem vesszük észre a bajt, és ugyanazt kockáztatjuk, mintha nem lenne defekttűrő az abroncsunk. A megtett távolság mellett a Bridgestone a defektes abroncs utazási sebességét is meghatározza, ez általában maximum 80 km/h, vagyis ennél gyorsabban nem szabad a sérült abronccsal közlekedni. A defekttűrő rendszer lényege, hogy az autó irányíthatósága defekt estén is megmaradjon, és ne kelljen azonnal, az út szélén bajlódni a kerékcserével.

 

Mi a defekttűrő rendszerek előnye?

 

A defekttűrő abroncs nagyon hasznos lehet, hiszen egy plusz biztonsági szintet ad arra az esetre, ha megsérülne az abroncs, ami manapság meglehetősen gyakran megesik, ismerve a magyar utakat. Nagy előny, hogy sérülés, defekt esetén nem kell azonnal megállni, és abroncsot cserélni, hanem van időnk eljutni az első szervizbe, esetleg haza. A 80 kilométeres táv megtétele defektes abronccsal nem kevés, bőven elég ahhoz, hogy segítséget találhassunk, vagy biztonságosan letegyük az autót.

 

A Bridgestone defekttűrő rendszere garantálja, hogy nem kell tartanunk a durrdefekttől, sem attól, hogy az autó az abroncs sérülése miatt irányíthatatlanná válik. Ez a rendszer csökkenti gumihibákból adódó a balesetek számát. Amennyiben prémium autónk van, illetve olyan személygépkocsink vagy terepjárónk, mely rendelkezik TPMS rendszerrel, akkor mindenképp érdemes elgondolkodni azon, hogy defekttűrő abroncsot válasszunk az autónkra.

 

Vannak hátrányai ennek a technológiának?

 

Természetesen vannak hátrányai is a defekttűrő abroncsoknak, ahogyan minden másnak is, hiszen semmi sem tökéletes. Az egyik nagy hátrány, hogy ezek az abroncsok hozzávetőleg 30 %-kal drágábbak, mint hagyományos társaik. Ez pedig nem kevés, különösen annak a fényében, hogy egy prémium abroncs akár 70-100 ezer forint is lehet. Amit szintén nem árt tudni ezeknek az abroncsoknak az esetében, hogy javítani nem lehet őket, csak cserélni. Ha tehát defektet kapunk, akkor bár biztonságban vagyunk, de számolni kell az új abroncs költségeivel.

 

Úgyszintén lényeges, ami már említésre is került, hogy csak TPMS rendszerrel ellátott autók esetén szabad alkalmazni, mert ellenkező esetben meglehetősen balesetveszélyes lehet. Azt sem árt tudni, hogy ha defekttűrő abroncsot választunk, akkor mind a négy abroncsnak annak kell lennie, nem lehet más típusú mondjuk az első kettő, mint a hátsó kettő.

 

Mely Bridgstone gumik rendelkeznek defekttűrő rendszerrel?

 

A Bridgestone téli gumik közül több is megvásárolható defekttűrő rendszerrel, mint a Bridgestone DriveGuard Winter, Bridgestone Blizzak LM001 Evo vagy a Bridgestone Blizzak LM005. Téli gumik esetén kifejezetten fontos, hogy biztonságos vezetési élményre törekedjünk, ezt pedig a defekttűrő rendszer a Bridgestone téli guminál megadhatja nekünk.

További hírek

Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
NE MARADJ LE SEMMIRŐL!
Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként újdonságainkról: abroncs tesztek, gyártói ajánlások, aktuális kedvezmények.