Süti beállítások

Minden, amit tudni kell a 165/70 R13 téli gumi mintákról

2024/01/30
Hasznos információk
Mint ahogyan a legtöbb 13”-os gumi, úgy a 165/70 R13 téli gumi
Mint ahogyan a legtöbb 13”-os gumi, úgy a 165/70 R13 téli gumi is a kisebb városi autókra alkalmas. Ebben a méretben is inkább olcsóbb gumikat gyártanak, ami azonban nem jelenti azt, hogy ezek nem lennének elég minőségesek. Mivel ezek az abroncsok inkább a régebbi kisautókra valóak, így inkább elterjedtebb, hogy nem a nagyon drága, prémium kategóriás abroncsok közül válogatnak, hanem megfelelnek ezek az olcsóbb, ám minőségében megfelelő termékek is.

Szinte azt mondhatnánk, hogy a legtöbb autógumigyárnál találhatunk 165/70 R13 téli gumi abroncs méretet, hiszen a Riken, Nankang, a Sava, az Infinity, a Nexen, a Firestone, a Hankook, a Bridgestone, a Dunlop, a Pirelli, a Matador, a Toyo, a Nokian, a Vredestein, a Goodyear, a Yokohama, a Michelin és a Continental is gyárt ebben a méretben – és ez még messze nem volt az összes…

A budget kategóriás 165/70 R13 téli gumi

A Riken abroncsokat a Michelin gyártja Európában, ebben a méretben már elég olcsón lehet téli gumihoz hozzájutni, ugyanakkor a Michelin márka már jelzi a jó ár-érték arányt. A Riken Snowtime B2 abroncs elég jó tapadással bír, E jelzést kapott a teszteken, egy budget kategóriás abroncsra jellemző F az üzemanyag hatékonyság, ugyanakkor kiemelkedik a 69 dB-es alacsony zajszinttel.

A budget kategóriából talán az Inifnity-t ismerik a legtöbben, a 165/70 R13 téli gumi méretben az Infinity INF-049 Winter Hero minta kapható, szintén jó ár-érték arányban. A nedves úton való tapadás itt is E kategóriába sorolódik, de ezzel a mintával már egy kis üzemanyagot is megspórolhatunk, hiszen az is E kategóriás lett. A zajszint azonban magasabb, itt 71 dB az érték. Az európai utakra, a középkategóriás autókra ez megfelelőnek és elégnek is bizonyul.


A jobb minőségű középkategória jellemzői

165/70 R13 téli gumiA Nexen Euro-Win 700 hasonló eredményeket produkál a teszteken, mint az Infinity, szintén elterjedt minta ebben a méretben. A gazdaságos, E jelölésű gumiabroncs azonban már 73 dB-es zajszinttel működik.
A Firestone Winterhawk minta 165/70 R13 téli gumi mérete már jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint az előzőek, hiszen a C jelölés a nedves úton való fékezéskor már igen előnyösnek bizonyul, pedig árban még mindig nincs nagy különbség.

Sajnos azonban még itt sem több az üzemanyag-hatékonyság, mert arra még mindig csak F jelölést kapott, de a zajszint tekintetében elfogadható a 71 dB-es érték. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a biztonság még mindig fontosabb, mint az üzemanyag-hatékonyság, amely ennél az abroncsnál már érzékelhető.

A Hankook abroncsok között is vannak azért különbségek ebben a méretben, hiszen a H730 Optimo 4S sokkal jobb eredményeket tud felmutatni, mint a Winter i*cept RS442, amely csak E kategóriába sorolódik a biztonság és az üzemanya-hatékonyság terén is. A H730 Optimo természetesen pár ezer forinttal drágább is, de C a jelölése a nedves úton való tapadás tekintetében.


Prémium kategória – de melyiket válasszuk?

A cikk elején arról beszéltünk, hogy a 165/70 R13 téli gumi méret inkább a középkategóriás, régebbi autókra jellemző, de természetesen ettől függetlenül találhatunk azért prémium kategóriás termékeket is. Itt van például a Nokian, a Vredenstein, a Bridgestone, a Pirelli, a Dunlop, a Michelin és a Continental is gyárt ebben a méretben néhány mintát.

Ezek nyilván már valamennyivel drágábbak, de jobb eredményeket is mutatnak – bár ilyenkor mindig az a kérdés, hogy megéri-e, fontos-e ilyen minőséges abroncsot vásárolni a középkategóriás autóra. Ezeknek nyilván jobb a tapadásuk, valamennyi üzemanyag spórolás is elérhető, és lassabban is kopnak, de valójában mennyire jutnak felszínre ezek a tulajdonságok a középkategóriás, olcsóbb autóknál?