Süti beállítások

Megérkezett az új ContiWinterContact TS 850!

2024/01/30
Gumiabroncs hírek
Új abroncs a kompakt és középkategóriás autók sz&a...
Új abroncs a kompakt és középkategóriás autók számára!  Nagyobb biztonság havon és jégen, vizes útfelületen jobb irányíthatóság, száraz útfelületen megnövelt precízitás, alacsony gördülési ellenállás és kimagasló élettartam
Idén tavasszal mutatták be Hanoverben a ContiWinterContact TS 850-t mely számos innovatív technikai újdonsággal rendelkezik; jobb a tapadása havas útfelületen az elődjénél. Rövidebb a fékút vizes felületen. A precíz az irányíthatóság a megnövelt futásteljesítménnyel párosul. Azért, hogy az abroncs még biztonságosabb legyen, a mérnökök sok újdonságot rejtettek el az abroncsban így az minden porcikájában új és egy egyedülálló teljes egységet alkot.

Az új mintázat a havon való tökéletes kapaszkodóképességet biztosítja. A TS 850-esnek futófelületének a tervezésekor annyi kicsi kapaszkodó éleket és blokkokat terveztek amennyi csak lehetséges volt. Az eredmény magáért beszél. Szinte ráragasztja az abroncsot a jeges és havas útfelületre. Induláskor és fékezéskor 10%-al megnő a ezeknek a kapaszkodó éleknek a száma. Ugyanez az érték kanyarodáskor 20%. A kicsit eltolt mintablokkok az abroncs szélein a jó tapadást valamint az abroncson a belső éles szögű blokkok pedig a jégen való irányíthatóságot biztosítják.

Ez a „munkamegosztás” a mintázatban szolgálja a hóban az előrehaladást és a jó tapadást. A megnövelt mintázati élek adják az abroncsnak azt a tulajdonságát, hogy a jeges útfelületen található rendkívül vékony felső részt megolvassza. Az eredmény a jobb kapaszkodóképesség. Az új lamella technológia a tervezésben a jobb tapadás érdekében Az abroncson új szinuszos mintázatú lamellák találhatóak, melyek egyre csökkenő mélységgel rendelkeznek.

A hosszanti élek merevsége a hosszú élettartamot biztosítják. Valamint, az abroncsközepén elhelyezkedő blokkokban beágyazott lamellák nagyobb felülettel érintkeznek a hóval és a jeges felülettel. A havas úton a lamellák és széleik szorosabban harapnak a hóba a még jobb tapadás életében. Eredménye, hogy az indulás és a fékezés könnyebb. A jeges úton a lamellák sokasága úgy viselkednek mint egy ablaktörlő.

A jég felső felületébe behatolnak és széleikkel jobb tapadást biztosítanak. A blokk alakú lamelláknak az abroncs széleken más a szerepük. A lamella belső élein megnő a terhelés ezért a kanyarodáskor játszanak fontos szerepet. A megnövelt merevségük biztonságot adnak kanyarodáskor. Jobban és precízebben átadják a vezető utasításait az útfelületnek. A lamellák tervezésekor arra is gondoltak, hogy a használat és a kopás során elkerülhetetlen mintázati blokkok merevségének a csökkenését ellensúlyozzák.

Áttervezett oldalfalak melyek a száraz úton való jobb tapadást biztosítják. TS 850 jobban irányítható legyen volt a cél mint az elődje, ezért az oldalfalat merevebbé kellett alakítani. Két úton volt ez lehetséges. Az oldalfal magasságának a csökkentése, így a lapos kontúr gyorsabb és precízebb az erőátvitel ad így a vezető utasításai gyorsabban áttevődnek az útfelületre. Ennek eredményeképpen bizonyos veszélyt elkerülendő manőverek esetében rövidebb és precízebb a reakció idő. Így a biztonság és ennek az érzete is megnövekszik. Az új oldalfal struktúra az alapja az alacsony gördülési ellenállásnak

Az a tévhit hogy a téli abroncsok magas gördülési ellenállással rendelkeznek még egyértelműen nem múlt el. A Continental mérnökei különös figyelmet fordítottal az oldalfal felépítésének. Az alkotóelemeket sikerült úgy módosítaniuk, hogy az abroncs deformálódása a gördüléskor minél kisebb legyen. Így a felesleges energia veszteség lecsökken.

Ugyanakkor egy olyan újfajta fekete karbon összetételt alkalmaznak az oldalfal építésekor, amely ellensúlyozza az oldalfal alkotórészek deformálódását. Ez vezetett arra, hogy a gördülési ellenállása 10%-al csökkent az elődhöz képest.