2021 szeptemberében a Continental bemutatta új zászlóshajóját, a SportContact 7 nyárigumit. Ahogy a név is sugallja, ez a hetedik generációs sportgumiabroncsa ennek a szériának. Mivel nyári gumiról van szó, a tesztekre még várni kell egy kicsit, de a teljesítmény és a technikai információk alapján minden sportos lelkünek és autó verseny kedvelőnek van oka jóra számítani. A Continental SportContact 7 az UUHP abroncsok kategóriájába tartozik - Ultra Ultra High Performance.
Egyenlőre 19-től 23-ig terjedő átmérőben gyártják, de a Continental már bejelentette, hogy jövőre más méretekre is kiterjeszti a gyártását.
A bemutatásában a Continental
hangsúlyozta, hogy a SportContact 7 valóban egy olyan sportgumi, ami minden
járműkategóriához paszzolhat. A fejlesztés
során a mérnökök figyelmet fordítottak arra is, hogy az elektromos járművek íránt
igen megnőt a kereslet, ezeknek nagyobb a tömegük és a gyorsulásuk, így az
abroncs másként kopik, mint a normál hajtású autóknál.
Az elmúlt 15 évben nem csak a járművek tömege növekedett(10%-kal), hanem motorizáltságuk is(közel 30%-kal). Ugyanakkor az autók CO2-kibocsátása 30%-kal csökkent. "Mivel az új abroncs minden eleme megnövelt XL-es teherbírással rendelkezik (Extra teherbírással) könnyedén használhatjuk őket nehezebb járművekre is" - mondta Enno Straten, a Continental EMEA gumicsere-stratégiájának, elemzésének és marketingjének vezetője.
„Az új SportContact 7 ezért az első olyan termék a nagy teljesítményű gumiabroncsok szegmensében, amelyet minden járműtípusra szabtak. Ennek érdekében új technológiákat is kidolgoztunk, amelyeket a gumiabroncsok méretétől függően alkalmazunk” – mondja Dr. Burkhard Wies, a Continental személy- és teherautó-abroncsainak cserefogyasztásával foglalkozó kutatási és fejlesztési részleg vezetője.
A SportContact 7 abroncs fő technológiai újítása az új aszimmetrikus adaptív futófelület. Ennek köszönhetően képes alkalmazkodni a száraz és nedves utakhoz, menettulajdonságai pedig nagyobb sebesség és terhelés mellett is biztonságos szinten maradnak.
Mivel a vezetési körülmények normál utakon pillanatok alatt megváltozhatnak, nagy előnyt jelent, ha autónkon olyan gumiabroncs van, amely tudja, hogyan kell reagálni a különböző változásokra. A SportContact 7 ezt innovatív kialakításának köszönheti. Menetközben a gumiabroncs mintázata a legmagasabb vízelvezetési ponton ér véget, így nedves úton kiváló tapadást biztosít fékezéskor, gyorsításkor és kanyarodáskor. Száraz felületen ívelt kanyarokban a futófelület mintázata a külső vállra "költözik", amelyet úgy terveztek, hogy a legnagyobb erőket továbbítsa a stabil kormányzás érdekében. A külső karban található új „reteszelő elemek” további stabilitást biztosítanak, ami csak korlátozott futófelületi mozgást tesz lehetővé, és így nagy menetstabilitást biztosít.
A Continental a keverési technológiáját chilinek nevezte el. Nos,
nem könnyű a megfelelő fajtát termeszteni, vagy aminek az éles íze elkápráztat,
de mégis meg akarod kóstolni újra és újra. Hiszünk abban, hogy a fejlődés a
Continentalnál is hasonló lesz.
A speciális lágy BlackChili keverék pontosan igazodik az abroncs nagyon merev, alacsony profilú felépítéséhez, és nemcsak nagyon jó menettulajdonságokat tesz lehetővé, hanem a megtett kilométerek számának jelentős növekedését is biztosítja. Ennek lehetővé tétele érdekében a Continental gumiabroncs-mérnökeinek és vegyészeinek különböző, egymással ellentétes célokat kellett egyensúlyba hozniuk, ami egy szokatlan keverési technológiát eredményezett, amely a futófelület mintázatával együtt lehetővé teszi a menettulajdonságok jelentős javulását.
A független oldalak, magazinok tesztjére még várnunk kell, de a SportContact 6-ot még össze tudjuk hasonlítani az új SportContact 7-tel. És ahogy a grafikonon is látszik néhány kategóriában, a SportContact 7 is 17%-kal jobb. És a futásteljesítmény az, ami fontos a mostani elektromos járműveknél.
Természetesen a Continental a SportContact 7 gyártása során sem feledkezett meg a gumiabroncsokhoz kifejlesztett jól bevált technológiákról.
A ContiSilent™ a Continental által kifejlesztett gumiabroncszajcsökkentő technológia. Úgy tervezték, hogy minden útfelületen csökkentse a belső zajt. A ContiSilent™ a jármű típusától, sebességétől és útfelületétől függően akár 9 dB-lel (A) is csökkenti a jármű belső zaját.
Az SSR rendszer a Continental által kifejezetten alacsony
keresztmetszetű abroncsokhoz kifejlesztett runflat technológia, így az
abroncsok továbbra is kompatibilisek minden szabványos felnivel. Az SSR elv egy
önhordó megerősített oldalfalon alapul. Defekt esetén ez megakadályozza, hogy a
felni és az úttest közötti oldalfal benyomódjon, és az abroncs lecsússzon a
felniről.
A ContiSeal™ a Continental által kifejlesztett technológia, amely a sérült gumiabroncs futófelületének lezárására szolgál. Ha idegen tárgyak, például szögek behatolnak, nem kell azonnal cserélni az abroncsokat az úton, és a lyukak tömítettek maradnak még akkor is, ha a kilyukadt tárgyat elengedik.
Mondhatjuk – ideje volt. A Continental nem
olyan gyártó, akinek le kellene maradnia a sportgumik fejlesztésében. A
SportContact 6 2015-ben jelent meg, így ideje volt, hogy a Continental egy
új fajta gumival rukkoljol elő és bővítse a SportContact szériát. Az új abroncs
remekül néz ki, és az új technológiák minden bizonnyal javítják az abroncs
menettulajdonságait és biztonságos vezetést biztosít. Fontos azonban, hogy a
SportContact 7-et számos járműhöz tervezték, a nehéz elektromostól a könnyű
kompaktokig. Az AUDI (RS sorozat), a sport BMW M sorozat, de a kompakt
modellek, például a Ford Focus III RS vagy a Mini Cooper S Clubman vezetői is
élvezhetik a vezetést velük. A Continental SportContact 7 soká jött, de gyorsan
landolt, és azonnal elfoglalta helyét az elit sportgumik között.
Forrás: Continental