Süti beállítások

Continental SportContact 6 nyári gumi teszt: jó választás a sportautódra?

2024/01/30
Nyári gumi tesztek
A Continental legújabb ultra nagy teljesítményű nyári gumija, a Spor...
A Continental legújabb ultra nagy teljesítményű nyári gumija, a SportContact 6 a gyártó szerint a Porsche 911, a Audi R8, vagy a Civic Type R sportkocsikra is kiválóan alkalmazható, és a ContiSportContact 5P nyári gumit váltja le.
Az új abronccsal jelentős javulásokat értek el a kormányzási precizitás, a nagy sebességű stabilitás és a száraz kezelhetőségi teljesítmények terén. Az előző Continental 5P nyári gumit több kritika is érte többnyire a gyengébb teljesítményei miatt, így a sport autós közönség kíváncsian várta az új SportContact 6 sport gumiabroncs megjelenését.
Az első tesztet a Nürburgring-i versenypályán végezték, ahol is a Civic Type R sportkocsival azonnal körrekord döntéssel debütált.
 

Miben javult a SportContact 6 nyári gumi?

 
Az Aralon 350 nevű innovatív erősítőanyag 10% -kal javítja a SportContact 6 nagy sebességű stabilitását az előző generációs ContiSportContact 5P nyári gumihoz képest, valamint a gyártó azt állítja, hogy a kormányzási pontosság 14% -kal nőtt.
Mindezeken túlmenően a száraz kezelési teljesítmény 11% -kal jobb, köszönhetően a nagy vállblokkokból és az új reteszelőelemekből álló új futófelületi mintázatnak, valamint a BlackChilli gumikeverék technológiának, ami lehetővé teszi a sport gumiabroncsnak, hogy az út egyenetlenségeihez még jobban alkalmazkodjék, flexibilis mikro-rugalmasságának következtében mind a száraz, mind a nedves teljesítmények mindegyike még jobb, még hatékonyabb legyen.
Természetesen a számok nem mindenkit győznek meg, de talán a tesztek után a szakemberek, illetve profi járművezetők által elmondottak igen.
 

Mit bizonyítottak a tesztek?

 
A független tesztek egyikén a kiváló Volkswagen Golf R sport változatot minden teszt sofőr jól ismerte, és a régebbi generációs ContiSportContact 5P nyári gumival is számtalanszor használták versenypályás körülmények között is, így az összehasonlításhoz tökéletes választás volt.
Már az elején egyértelmű volt a tesztelők számára, hogy az új SportContact 6 nyári gumi lényegesen jobb nagy sebességű stabilitást mutat, ami főként a nagy oldalirányú erőkkel rendelkező gyors kanyarodások során volt feltűnő.
Az apróbb és a nagyobb fékezések során szintén érezhető volt az abroncs masszív szerkezete, az oldalfalak jóval kevésbé deformálódtak a legnagyobb erőhatások alatt, a rendkívül dinamikus kanyarbejárati fékezések tökéletesen következetesek és kontrollálhatóak voltak.
 

További próbák más típusú sportkocsikkal

 
További teszteket folytattak Audi RS3, Mercedes-AMG A45, és a Porsche Cayman GTS sport modellekkel, ezek a további próbák megerősítették a Golf R-el már megállapított eredményeket; különösen lenyűgöző volt a gumiabroncs túlmelegedésnek való ellenállása.
Majd eleredt az eső, így először a nedves teljesítményeket, majd az aquaplaning teljesítményeket is megvizsgálhatták a többnyire profi versenyzőkből álló tesztelők.
Itt is érzékelhetők voltak az alapvető teljesítménybeli javulások, ha nem is olyan nagy mérvűek, mind a száraz tapadási jellemzők esetében.