Süti beállítások

Bemutatunk néhány 165/70 R13 téli gumi mintát

2024/01/30
Téli gumi tesztek
A 165/70 R13 téli gumi főleg a városi használatra alkalmas...
A 165/70 R13 téli gumi főleg a városi használatra alkalmas autók gumiabroncsa, amelyek nem annyira drágák, sőt, inkább az olcsóbb kategóriásakat szokták ajánlani a szakértők, hiszen azok is jó minőségűek, és teljesíteni tudják azokat az elvárásokat, amelyeket ezek a járművek állítanak elébük. Kiemelünk pár mintát a 165/70 R13 téli gumi méretek közül, amely segíthet abban, hogy hogyan is induljon meg a vásárlás.

A legolcsóbb 165/70 R13 téli gumi

A legolcsóbb, de mégsem a legrosszabb a Riken Snowtime B2, amelyet Európában a Michelin gyárt. Igen, az a Michelin, amely gyárból a legjobb prémium kategóriás mintázatok is kikerülnek. Talán ez adja a Snowtime B2-nek azt a minőséget, amely nem az árban mutatkozik meg. Szinte olyan, mintha egy kicsit rosszabb Michelint vásárolna sokkal olcsóbbért. Ez az abroncs elég csendes futást biztosít a kocsinak, hiszen csak 68 dB-es a zajszintje, közepesnek mondható viszont az „E” jelölés mind az üzemanyag-hatékonyság, mind a nedves úton való féktáv tekintetében. Fontos információ, hogy a Riken Snowtime B2 már megtalálható XL változatban is, ami azt jelenti, hogy egy erősített oldalfalú gumiról van szó, tehát képes nagyobb terheket is vinni – árban pedig még mindig alacsony.

Érdemes azt is megemlíteni – még mielőtt azt mondaná, hogy Ön talált ettől is olcsóbb abroncsot –, hogy a jelenlegi összehasonlítások mutatják azt, hogy ez a legolcsóbb termék, de természetesen ezek mindig változnak és érdemes a különféle akciókat is figyelemmel kísérni, hiszen lehet, hogy olcsóbbért tud találni akár középkategóriás abroncsmintát is a 165/70 R13 téli gumi méretben – a kérdés, hogy szükség van-e Önnek sokkal jobb minőségre?


Középkategóriás kedvencünk a Hankook Winter I*cept evo2 W320 XL

165/70 R13 téli gumiNem hiába nagy kedvence ez az abroncs mindenkinek, hiszen egy felső középkategóriás mintáról van szó, amely kiválóan elvezeti a vizet, tehát jól tapad bármilyen nedves és latyakos talajon. A téli gumiknál ez az egyik legfontosabb tulajdonság, hogy képesek legyenek a nedves útnak jól megfelelni, de ne legyen sokkal nagyobb a fogyasztás a száraz talajon sem.

Közepes tekintetben egy üzemanyag-hatékony abroncsról is van szó – bár igaz, hogy csak „E” jelölést ért el, mégis érezhető a fogyasztáson, ha ezt használjuk. Az alacsony zajszint kényelmessé és komfortossá teszi a vezetést és az utazást is. A középkategóriás 165/70 R13 téli gumi méretű Hankook Winter I*cept evo2 W320 XL természetesen erősített oldalfalú is, ami nagyobb teherbírást jelent. Természetesen a középkategóriás termék azért már középkategóriás árra is utal, bár a Hankook minőséghez képest még mindig nem egy nagyon drága abroncsról van szó.


Forradalmi újdonság a Michelin CrossClimate XL- téli vagy nyári gumi?

Az igaz, hogy azt mondtuk, hogy ez a méret elsősorban a városi kisautókra alkalmas, a hétköznapi használatra, amely nem is vár el nagyon jó tulajdonságokat a mintáktól, azért mégis találhatunk elvétve olyan prémium kategóriás termékeket, amelyek teljesítményén kissé eláll a szavunk. Az összehasonlítás kedvéért most egy új abroncsot néztünk ki, méghozzá a Michelin gyárából, amely kiváló tulajdonságokkal rendelkezik – na és árban sem kevés.

A Michelin CrossClimate XL egy erősített oldalfalú gumi, tehát nagyobb terhet bír el, inkább nagyobb családi autókra és nagy testű SUV-okra ajánlják – itt már talán megéri ki is adni annyi pénzt, mint amennyibe ez kerül. Igaz, hogy itt egy nyári gumiról van szó, de a szakemberek szerint kiválóan alkalmazható a téli utakra is, ahol szintén „A” jelölést érdemelt ki a teszteken. Száraz és vizes felületen is rendkívül jó a tapadása ennek az abroncsnak, és a futófelület keveréke tehet arról, hogy szinte minden időjárási viszonyok között alkalmazható a méret. A hatékonyság a havas területeken is igaz, így akár lehetne ez az abroncs Michelin CrossClimate XL165/70 R13 téli gumi is.