Süti beállítások

Az AutoBild 2019-es nyári gumi tesztjének győztese a Michelin Pilot Sport 4

2024/01/30
Nyári gumi tesztek
Már az AutoBild tavalyi nyári gumi tesztjén is igen jól szerepelt a M...
Már az AutoBild tavalyi nyári gumi tesztjén is igen jól szerepelt a Michelin Pilot Sport 4, kiemelkedő teljesítményeinek köszönhetően pedig 2019-ben felállhatott a dobogó legfelső fokára.
A német autós szaklap 53 nyári gumi márkát vásárolt meg, majd azokat nedves és száraz fékteszteken megvizsgálva a leggyengébben teljesítő 33 abroncsot kihagyva már csak a 20 legjobbat bocsátotta a részletes, minden fontos jellemzőre kiterjedő tesztekre.
A cikk a Michelin Pilot Sport 4 nyári gumi tesztek eredményeinek ismertetésére koncentrál.
 

Száraz nyári gumi teszt

 
A féktesztből és kezelhetőségi vizsgálatokból álló száraz teszteken rögtön az első helyre került a Pilot Sport 4, a legrövidebb fékúttal (34,2m) fél métert vert a második helyezettre.
A kezelhetőség tekintetében második lett, mindössze 0,3km/h-val lemaradva az elsőtől.
 

Nedves vizsgálatok

 
A nedves fékteszteken a 29,6 méteres eredményével ötödik lett, csupán 0,9 méterrel lemaradva az első helyezettől.
A nedves kezelhetőségi vizsgálatokon a legnagyobb sebességet mérték vizes úton egy irányváltás során megcsúszás nélkül, a Michelin Pilot Sport 4 nyári gumi 76,5 km/h átlag sebességével első lett.
Az egyenes irányú aquaplaning (vízen-felúszás) teszteken magasan az első helyre került 99,7 km/h átlag sebességével.
 

A takarékosság/környezetvédelmi, zajszint és komfort vizsgálatok

 
Az üzemanyag takarékosságot a gördülési ellenállás mérésével végzik el, itt a Michelin átlag alatti eredményt ért csak el, így a 15. lett.
A zajszint méréseken 71,6 dB-es eredményével negyedik lett, mindössze 0,3 tizeddel elmaradva az elsőtől.
A komfortot a tesztelők szubjektív meglátásai alapján adott pontok számának összegzésével mérték meg, itt a Michelin Pilot Sport 4 nyári gumi újra az első helyet szerezte meg.
 

Futásteljesítmény/tartósság kategória

 
A tartósság vagy másképpen futásteljesítmény tekintetében a Michelin általában utcahosszal szokott győzni, most mégis 54 210km-es eredményével a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyári gumi elhalászta az első helyett, a Pilot Sport 4 pedig 51 090 km-el a második lett. A többség egyébként 40 ezer km alatt teljesített csak.
 

A nyári gumik ára

 
Ez némileg országról országra, boltról boltra változó összeg lehet, a német szaklap szerint a Goodyear volt a legdrágább és a második ebből a szempontból a Michelin abroncsa lett.
 

Az ár/érték arány kategória

 
A német autós szaklap erre elég egyszerű formulát használ, mivel csak annyit tesz, hogy a gumiabroncsok árát elosztja a megtehető 1000 kilométerek számával. Lényegesen tájékoztatóbb eredményt kapnánk, ha még ehhez a gördülési ellenállást is beleszámolnák, mivel minél alacsonyabb a gördülési ellenállás, annál kevesebb az üzemanyag felhasználás is, ami pénzmegtakarítást jelent a nyári gumi teljes élettartamára vonatkozólag.
Nos tehát az ár/érték kategóriában a Michelin Pilot Sport 4 pont középen helyezkedett el, a 20 vizsgált gumiabroncsból a 10. helyet szerezte meg.