Süti beállítások

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os méretű „versenyen” a Goodyear EfficientGrip Performance 2 lett a győztes

2024/01/30
Nyári gumi tesztek
Sokan azt mondanák, hogy ez nem meglepő, ráadásul a német aut...

Sokan azt mondanák, hogy ez nem meglepő, ráadásul a német autóklub (az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 méretben) 50 éves jubileumát is új szintre emelte a tesztgyőztes Goodyear brand. Magán a vizsgálaton 50 nyárigumi vett részt és az oly sokszor emlegetett fenntarthatóság került a középpontba, amelyet a „környezetvédelmi egyensúly” új kategóriával bővítettek ki. Olvasson tovább, hogy képben legyen a legfontosabb eredményekkel és megismerje, hogy milyen fejlődés várható a gumiabroncs iparágban.

 

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 bajnokai

 

A vezető prémium-termékek, többek közt a Goodyear, a Continental, a Michelin és a Bridgestone voltak az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os mezőnyének sikeres nyertesei. Finnországot Nokian Tyres míg Japánt a Falken gumik képviselték, mellettük a koreai Kumho, Hankook és Nexen abroncsgyártók nyári gumijai tartoztak még ebbe a sikercsapatba. Ahogy fentebb már említettük az élre a Goodyear EfficientGrip Performance 2-ese és a Continental PremiumContact 6-osa került, melyek a biztonságos vezetés nélkülözhetetlen gumiabroncsai.

 

Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16 mezőny „főszereplője” a Goodyear EfficientGrip Performance 2 

 

A környezeti egyensúly eredményei:

Ennél az új szempontnál a Goodyear EfficientGrip Performance 2-es nyári gumi a kopási teszteken átlagfeletti futás produktivitást ért el. Ez a kiváló munkabírás az alacsony abroncstömegnek és a kevés üzemanyag-fogyasztásnak tulajdonítható. A zajkibocsátási értékelést tekintve a Goodyear „kielégítő” eredményt produkált.

 

A gumiabroncsipar új innovációi

 

Ahogy az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os mezőnyénél is tapasztalható volt változnak az elvárások. A gumiabroncsoknak hosszabb élettartamúnak kell lenniük, növelniük kell a hatótávot és magasabb szinten kell teljesíteniük – és mindezt még megerőltetőbb körülmények között is (például az elektromos járművek nyomatéka és tömege).

 

A gumiabroncsgyártók azonban nem csak olyan termékeket vezetnek be, amelyek megfelelnek a teljesítményelvárásoknak, hanem mindezt fenntarthatóbban teszik. Szinte minden nagyobb gumiabroncsgyártó egy 100 százalékban fenntartható anyagból készült gumiabroncsra törekszik legkésőbb 2050-ig.

 

Ez a fejlődés és változás a természetes gumival kezdődik. Legyen szó szójababolajról vagy rizshéjhamu szilícium-dioxidról, az abroncsgyártók a szén-dioxidsemlegesség felé haladnak a hatékonyabb működés, az ellátási láncok és természetesen az anyagok révén.

 

A Michelin és a Continental a műanyaghulladékot gumiabroncs-anyaggá alakítják, és mindketten sikereket értek el ebben belsőleg és partnerségeken keresztül. De a körkörösség is számít. Az abroncsgyártók tehát azon dolgoznak, hogy a ma gyártott gumiabroncsok holnap a megoldások részei lehessenek. Az együttműködések és innovációk révén az abroncsgyártók és beszállítóik keresik a módot arra, hogy az elhasználódott gumiabroncsokat új mobilitást biztosítsanak.

 

Több adat + erősebb kapcsolatok = biztonság, megtakarítás

Mivel a gumiabroncsok  a jármű egyetlen kapcsolata az úttesttel a, így azok vizsgálatával a gyártók képet kapnak rólunk, mint vezetőkről és az utakról, amelyeken haladunk. A kulcs az, hogy ezeket a felismeréseket kihasználjuk jobb termékek fejlesztése, a biztonság előmozdítása és a megfelelő karbantartás biztosítása érdekében.

 

Ezt a helyet jól ismeri a Continental. Az abroncsgyártó a ContiSense sikerére épített, hogy segítsen létrehozni felügyeleti megoldásokat a flottakezeléshez. A németországi hannoveri székhelyű vállalat azonban az autonóm járművek fejlesztését is célul tűzte ki, és az összekapcsolt abroncsok minden bizonnyal kiemelt szerepet játszanak ebben a törekvésben.

 

A Bridgestone és a Goodyear – a Goodyear Ventures-on keresztül – szintén részt vesz a fejlesztésben. Nemcsak folytatják az összekapcsolt gumiabroncs- és flottafigyelő technológiák fejlesztését, hanem befektetnek is.  Ez a csatlakoztathatóság nem csak a személygépjárművekre vonatkozik. A Bridgestone az Intellitire valós idejű gumiabroncs-figyelő szolgáltatását hirdette építőipari ügyfelei számára. A Michelin is nagy lehetőségeket lát abban, hogy az abroncsok által kínált ismereteket kiaknázza, különösen, ami a biztonságot illeti. Itt jön a képbe a RoadBotics. A Michelin júliusban vásárolta meg a pittsburgh-i technológiát, amely lehetővé teszi az infrastruktúra feltérképezését és minősítését, elsősorban okostelefonok segítségével. A Michelin szerint ez segít az önkormányzatoknak és kormányoknak jobban azonosítani a nem biztonságos vagy meghibásodott útkereszteződéseket és utakat.

 

Ezen túlmenően ezek az adatok segítik az abroncsgyártót abban, hogy előre haladjon küldetésében, hogy biztonságosabb mobilitási célokat hozzon létre.

 

Ha összeségében nézzük, akkor az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os eredményeknek igenis van létjogosultsága, azon túlmenően, hogy a teszteredményeket megfigyelve eldönthetjük melyik autógumi lesz számunkra a megfelelő, mérlegelhetjük még azt is, hogy nem biztos, hogy a tesztgyőztes Goodyear gumi mellett kell letenni a voksunkat. Az online autógumishopok kínálata igen széles és változó, az is lehet, hogy egy középkategóriás abroncs is jó lesz nekünk, hasonló paraméterekkel. Az ADAC nyári gumi teszt 205/55R16-os nagyon jó kiindulópont arra, hogy mit célszerű elkerülni a vásárláskor.