Amit a Michelin Crossclimate négyévszakos gumiról tudni érdemes
A CrossClimate számos méretben került forgalomba, a legkedveltebb méretek a Michelin Crossclimate 195/55 r16, a Michelin Crossclimate 205/60 r16 és a Michelin Crossclimate 215/65 r16, érdekesség, hogy a Michelin Crossclimate+ esetében a 175/65 r14 és a 205/55 r16 méretek a legkeresettebbek. A Crossclimate alapvető jellemzője, hogy minden időjárási körülményhez képes alkalmazkodni, így a nyári melegekhez, a téli fagyokhoz, de a havas-jeges és esős körülményekhez is. A remek menettulajdonságokat pedig hosszú futásteljesítménnyel sikerült a Michelin fejlesztőinek kombinálni.
Mit várhatunk a Michelin
Crossclimate négyévszakos abroncstól?
A Michelin Crissclimate még manapság is egy remek négyévszakos abroncs, ami megfelel a négyévszakos abroncsok elé állított elvárásainknak. De mit is várunk el egy négyévszakos abroncstól, illetve magától a Michelin Crossclimatetől? A négyévszakos abroncsok esetében alapvető vélemény a szakértőktől, hogy csak prémium kategóriás abroncsokban érdemes gondolkodni, mert a négy évszakos abroncs mindig kompromisszumos megoldás. A Michelin az egyik vezető prémium márka, mely a Crossclimate megalkotásakor törekedett arra, hogy a lehető legkevesebb kompromisszumra legyen szükség, és a lehető legtöbbet nyújtsa az abroncs.
Ennek eredményeként a Michelin CrossClimate bármilyen időjárási körülmény között maximális teljesítményt nyújt, és magába foglalja a legjobb tulajdonságait a nyári és a téli abroncsoknak egyaránt. Alapvetően elmondható, hogy száraz felületeken rövid féktávokat garantál, a havas teljesítményéről a Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, „három hegycsúcs hópehely”) tanúsítás árulkodik, a nedves útfelületi kezelhetőségéről pedig az „A’ minősítésű EU címke. Mindez köszönhető három Michelin technológia kombinációjának.
A Michelin Crossclimate
technikai jellemzőiről
Az egyik technológiai újítás az Innovatív gumikeverékek, amely lehetővé teszi, hogy a gumi rugalmas maradhasson melegben és hidegben egyaránt, emellett optimális tapadást is lehetővé tesz. Emellett újfajta keverék került a futófelület alá is, amely az üzemanyag takarékosságot hivatott biztosítani azáltal, hogy az üzemi felmelegedés csökkenti. A Michelin fejlesztőinek arra is sikerült megoldást találniuk, hogyan csökkentsék az elveszett energiamennyiséget. Az újgenerációs, szilika-alapú adalék segítségével a Michelin CrossClimate üzemanyag-fogyasztása csökkent más négyévszakos gumikhoz képest.
Újítás fedezhető fel a futófelületi mintázatban is. A futófelület egyedi, V-alakú mintázatot és újfajta, önzáró 3D lamellákat kapott. A mintázat változó ferde szögű, V-alakba rendeződő, mely optimális tapadást biztosít a havas-jeges felületeken. Hogy az oldalirányú erőket ellensúlyozni tudják, a gumiblokkok speciális szöget zárnak be futófelület középső részein, míg a hosszirányú erők ellensúlyozására nagyobb szögek kerültek a vállzóna blokkjaira. Ezt a mintázati kialakítást egészítik ki a 3D lamellák, melyek hullámos formája és különleges kialakítása lehetővé teszi, hogy megnövekedjen a az abroncs vonóereje havas felületeken.
A függőleges és oldalirányú lamellák is mind önzáróak, ami azt jelenti, hogy egymásra záródva képesek merevebbé tenni a futófelületet, ezzel stabilizálva a mintázatot. Ennek köszönhetően pontosabb és stabilabb lesz a kormányzás, illetve a menetteljesítmény száraz felületeken.
Amiről a nemzetközi
teszteredmények mesélnek
A Michelin CrossClimate teszt eredmények arról árulkodnak, hogy az abroncs igazán kivételes volt a megjelenése évében, de még jelenleg is megállja a helyét az all season abroncsok között, annak ellenére, hogy már kifutó szériának számít. Az első teszteredmények 2015-ben születtek, akkor az Autobild a 195/65 R15 méretkategóriában jó minősítéssel jutalmazta. Az Autobild a következő években folyamatosan tesztelte a különböző méretkategóriákban, 2016-ban a 205/55 R16 méretben, 2017-ban a 205/55 R16 és a 185/65 R15 méretekben, és minden esetben első helyet, illetve példás minősítést kapott.
Az elmúlt években az ADAC tesztelői is vizsgálták a Michelin Crossclimate abroncsokat, először 2016-ban, amikor a 205/55 R16 méretű abroncsok között első helyet és példás minősítést szerzett. Az utolsó teszteredmény a Michelin Crossclimate tekintetében 2020-ban született, akkor az ADAC és az Autobild is vizsgálta, és mindkét esetben példás minősítést szerezhetett.