Süti beállítások

ADAC 2016 téli gumi teszt a 185/65 R15-ös méretkategóriában

2024/01/30
Téli gumi tesztek
Az ADAC 2016 munkatársai minden évben több méretben is tesztelik az akt...
Az ADAC 2016 munkatársai minden évben több méretben is tesztelik az aktuális szezon téli gumi kollekciójának arra érdemes darabjait, így a sportosabb abroncsok mellett a kisebb és kompakt személyautókra szánt 185/65 R15-ös méretű T sebességindexű darabokat is letesztelték.
A német autóklub megbízhatónak tekinthető tesztjéből kiderült, hogy a különféle márkák közül a középkategória egységesen jól szerepelt, de két olyan termék is piacra került az idén, amelyek különösen jó teljesítményt nyújtottak a nagy átlaghoz mérten.
 
Ennek megfelelően a 15 letesztelt modell közül két gumiabroncs határozottan „jó” minősítéssel lett gazdagabb az ADAC részéről, és míg 11 termék a „kielégítő” kategóriában lett elhelyezve, addig két téli gumi a „gyenge” megjelölést kapta a németek részéről.
 

Goodyear és Michelin téli gumik az élen

 
Az ADAC 2016-os téli gumi tesztjén a 185/65 R15-ös méretkategóriában a Goodyear UltraGrip 9 és a Michelin Alpin A4 kapták a legjobb minősítést, ezáltal kijelenthető, hogy a két modell kiemelkedően kiegyensúlyozott eredményekkel tudott kecsegtetni, és mindehhez minimális gyengeség társult. A legjobb pontszámot egyébiránt a Goodyear abroncsa kapta, amit elsődlegesen annak köszönhetett a termék, hogy minden tekintetben képes volt felvenni a kesztyűt a Michelinnel, de több tekintetben is jobbnak bizonyult nála, különös tekintettel a gazdaságosság kapcsán, hiszen az abroncs üzemanyag-fogyasztása kiemelten jóra sikerült.
 
A Michelin egyedül a kopásállóság kapcsán bizonyult csak kicsivel jobbnak a Goodyear termékénél, de minden másban alulmúlta azt.
 
A tesztek során a középkategóriához sorolt abroncsok szinte mindegyike a kielégítő jelzőt kapta a szakértőktől, noha természetesen ezen belül is el lehet különíteni három csoportot.
 
Az elsőbe határozottan a Nokian WR D4 és a Pirelli Cinturato téli gumik tartoznak, amelyek összességében alig-alig maradtak el az élvonaltól, így nagyon minimális gyengeségekkel rendelkeznek. A második csoportot hat gumiabroncs alkotja, amelyekről szintén kijelenthető, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt garantálnak, ugyanakkor gyengeségeik egy kicsit már jobban éreztetik hatásukat.
 
Ide sorolható a Vredestein Snowtrac 5, amely nedves, havas és száraz útfelületen egyaránt felmutatott néhány gyengeséget, és míg az Esa-Tecar Super Grip 9 a vizes és a havas felületeken szerepelt elég gyengén, addig a Hankook i*cept RS2 W452 a havas úton már nem is kapta meg a jó minősítést.
 
Szintén ide sorolható még a Bridgestone Blizzak LM001, amely havon igencsak gyengécske teljesítményt mutatott, de a Dunlop Winter Response 2 sem remekelt ezen a téren, noha kiemelkedő száraz tapadása összességében jó pontszámot hozott, míg a Nexen Winguard Snow’G WH2 nagyjából a Bridgestone termékével szerepelt egy szinten. A középkategória harmadik csoportjába egyébiránt az Uniroyal MS plus 77, a Barum Polaris 3 és a Viking SnowTech II kerültek, amelyeket már csak egy hajszál választott el a gyenge besorolástól.
 

Firestone és Kleber a sereghajtók

 
FirestoneAz ADAC 2016-os téli gumi tesztjén a 185/65 R15-ös kategóriában két abroncs is gyenge jelzővel lett illetve, így a Firestone Winterhawk 3 és a Kleber Krisalp HP2 sem hozták az elvárható szintet a vizes útfelületeken, noha egy főként városban használt kisautóra még így is ideális választásnak bizonyulhatnak.
 
Érdekesség, hogy a teszt során egyik tesztelt gumiabroncs sem mutatott jelentős eltérést a kopás tekintetében, ezen a téren kizárólag a Michelin téli gumija tűnt ki a tömegből.