Süti beállítások

A Michelin gumik és a környezettudatos gazdaság

2024/01/30
Iparági hírek
A népszerű Michelin mottója a biztosabb és fenntartható mobilit&aacu...
A népszerű Michelin mottója a biztosabb és fenntartható mobilitás, céljuk, hogy a gumiabroncsokkal kiváló futásteljesítményt tegyenek lehetővé az autóvezetőknek, valamint kiemelkedő teljesítményt biztosítsanak a közlekedés során. A cég „kevesebbel többet” filozófiája alapján minimális nyersanyag és kevesebb energia mellett jobb teljesítményt érhetnek el - a hatékonyságot pedig garantálják az autógumi teljes élettartama alatt.

Environmental Product Declaration fogalma

 
A Környezetvédelmi Terméknyilatkozatot (EPD) a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO14025) határozza meg azt a rendelkezést, amely „számszerűsíti a termék életciklusára vonatkozó környezeti információkat, hogy lehetővé tegye az azonos funkciót ellátó termékek összehasonlítását”. Az EPD módszertana az életciklus-értékelési (LCA) eszközön alapszik, amely az ISO 14040-es sorozatot követi. Az EPD-k elsősorban a vállalkozások közötti együttműködések megkönnyítésére szolgálnak.  A vállalatok fenntarthatósági céljaik javítása és az ügyfelek iránti környezetvédelmi elkötelezettségük bizonyítása érdekében EPD-ket vezettek be.
A Michelin cégközpont a franciaországi Clermont-Ferrand-ban található, a Michelin 170 országban rendelkezik kereskedelmi kirendeltséggel, több mint 127 000 főt foglalkoztat, és 69 termelőegységet működtet világszerte. 2019-ben pedig majd 200 millió gumiabroncsot gyártott.
 
A fenntarthatóság jegyében a Michelin-csoport elsődleges célja gumiabroncsainak energiahatékonyabbá tétele, miközben folyamatosan javítja egyéb teljesítményeiket, különös tekintettel a biztonságra, a zajra és a tartósságra. A gumiabroncsok gördülési ellenállásának minimalizálása hozzájárul a közlekedés során keletkező CO2-kibocsátás csökkentéséhez.
Ugyanakkor a gumiabroncs tartósságának növelése a nyersanyagok hatékonyabb felhasználását is lehetővé teszi, és a megtett távolságok során elhasználja a gyártáshoz felhasznált energiát.
A Michelin a Gumiabroncsipari Projekten (TIP) keresztül más vezető gumiabroncs-gyártókkal is együttműködik a termékkategória-szabályok kidolgozásán. Ezek az előírások az ISO 14025 szabványnak megfelelő iparági specifikus irányelveket fogalmaznak meg, amelyeket a gyártók a környezetvédelmi terméknyilatkozatok (EPD) alapján határoznak meg termékeik a környezetet érintő hatásairól.
 

Kevesebb gumiabroncscsere – kevesebb hulladék!

 
Az újrahasznosítás érdekében az a cél, hogy kevesebb szemét keletkezzen. Az üzemanyagfogyasztás pedig alacsony legyen. Ennek következtében csak Európában 6,6 millió tonnával kevesebb CO2 kibocsátás jön létre éves szinten.
 
„A körforgásos gazdaság célja, hogy mindenki számára értéket teremtsen, miközben a lehető legkevesebb természeti erőforrást használja fel annak megőrzése érdekében, minden iparágban és minden fázisban (termelés, gyártás, felhasználás stb.).” - fogalmaz Florent Menegaux, a Michelin-csoport vezérigazgatója. „A Michelin mindig is a fenntartható mobilitást szem előtt tartva tervezte termékeit és szolgáltatásait. Ez a mi küldetésünk!” – teszi hozzá.
 

„Ökotudatos” jövő?

 
A globális felmelegedés 2 Celsius fokra korlátozásának elérése 2050-re 50 (!)% -kal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a 2010-es évhez képest.
 
Ennek elérése érdekében a Michelin és partnerei minden olyan technikai megoldást véghezvisz, amelyek hatékonyabbá tehetik az abroncsgyártást a megújuló energiaforrások felhasználásával. Az energiahatékonyság növelését célzó technikai megoldásoknak körülbelül 2/3-át kell kitenni, míg a fennmaradó 1/3-a az energiapiacok azon képességétől függ, hogy milyen mértékben kínálnak magas szén-dioxid-mentes energiát. A szükséges beruházások megvalósíthatósága függ azoktól a gazdasági ösztönzőktől is, amelyek alkalmazása mellett a világ különböző részein a kormányok rendelkeznek.
 
A cégnek – a viszonteladókon és kereskedőkön keresztül – fontos a vásárlói visszajelzés. BIZALOM: abroncscsere csak, ha tényleg szükséges
HŰSÉG: az elégedett vásárló visszajön (abroncs és szolgáltatás). A gépjárművezetők 36%-a – 2019-es Kantar felmérése alapján - megbízhatóbbnak tartja az abroncskereskedőt, ha a gumiabroncs értékesítése során a magas élettartamra és a hosszantartó teljesítményre helyezi a hangsúlyt.