Süti beállítások

A Michelin Alpin A4 jött, látott, győzött. Michelin téli gumi teszt

2024/01/30
Téli gumi tesztek
Nyílt titok ...
Nyílt titok ma már, hogy a prémium márkák és a „futottak még” kategória között hatalmas különbség van a piacon. Viszont az is látható, hogy a legjobbak szinte centire ugyanazt a teljesítményt hozzák, mint társaik, azaz nüanszokon múlik egy-egy tesztelsőség.

A Michelin állandó szereplő a teszteken.

 

A tesztek élbolyának stabil szereplője a Michelin, méghozzá az Alpin A4-gyel. Ez a 2010-ben piacra dobott konstrukció még ma is sorra szállítja a francia gyártónak az elismeréseket, no meg persze a megrendeléseket. 

A több mint 100 éves múltra visszatekintő gumigyár többéves fejlesztési időszak után állt elő az Alpin A4-essel és nyugodtan kijelenthetjük, hogy felforgatták a piacot. A szakma, de ami még fontosabb, hogy a vásárlók is pillanatok alatt megkedvelték a gumikeveréket.

Bármikor fellapozunk egy internetes oldalt, ahol az Alpin A4-ről felhasználói vélemények születnek, csupa 10-es osztályzattal, vagy éppen öt csillaggal fogunk találkozni. Reményeik szerint a 2014-es évben bemutatott Alpin 5 is örgbíti a hírnevet majd.

 

Tesztelések kereszttüzében
 

Nem egy és nem kettő igazán neves autómagazin, szakértői csoport teszteli folyamatosan a legújabb fejlesztéseket, ezért annak idején a Michelin Alpin A4 is nagyító alá került. Többek között az Auto Express, az ADAC, az EVO, az AMS és az Auto Bild is véleményt alkotott róla.

 

Az Autoexpress szerint egy minden téren kiválóan teljesítő gumikeverékről beszélhetünk


A briteknél évek óta stabil tesztrésztvevő az Alpin A4-es és nem is akármilyen eredménnyel zárulnak ezek az évente egyszer megejtett téli gumi tesztek. Habár egy több éves fejlesztésről beszélünk, az mindent elárul róla, hogy évről-évre tartja a negyedik pozícióját. Idén sem volt ez másképp, a patinás magazin szigorú kritériumai most sem okoztak gondot neki.

Pedig minden esztendőben jelennek meg új ötletek, új fejlesztések a piacon, de az Alpin A4 pozíciója beton biztosnak tűnik. 
Ha már megemlítettük a szigorú tesztelőket, érdemes szót ejtenünk arról, hogy pontosan mit is vizsgálnak.

A végső sorrend egy bonyolult súlyozási rendszer alapján születik meg, ennek a részleteibe nem mennék most bele. Ellenben azt érdemes szem előtt tartani, hogy milyen részfeladatokban kell helytállniuk az abroncsoknak.

Ezek pedig: fékezés havon, tapadás, körpálya havon, abroncsok kezelhetősége, Slushplaning (latyakra való felúszás), egyenes vonalú aquaplaning (vízen való felúszás), kanyarban aquaplaning, nedves úton kezelhetőség, fékteszt vizes felületen, száraz fékteszt, kezelhetőség száraz burkolaton, menetzaj és végül a gördülési ellenállás. Az Alpin A4 az eredmények alapján a száraz körülmények királya.

Mind vezethetőség, mind fékezés során parádésan teljesít a francia gyár modellje. Sajnos nedves felületen ugyanez már nem mondható el róla. Alapvetően stabil és jól kormányozható marad az autó, viszont a kanyarban nagyon csúnyán fel tud úszni az autó (aquaplaning).

Amennyiben a teszre egy nagy egészként tekintünk, akkor az összes részfeladat során kiválóan teljesített Michelin Alpin A4. A teszt eredményénél azonban fontosabb az emberek vélekedése és az Interneten található fórumokból egyöntetűen átjön, hogy mindenki nagyon elégedett, és kedveli is ezt a közel 4 éves konstrukciót.
 

A német tesztelők is elégedetten csettintettek

 

Az Alpin A4-es több nagyon kemény teszten is megállta a helyét. Az egyik az ADAC próbatétele volt, amelynek keretein belül sok tucat téli gumi garnitúrával versenyzett és mindig az élbolyba tudott kerülni. Sőt 2012-ben és 2013-ban is több kategóriában megszerezte az első pozíciót.

Az ADAC emberei idén szeptemberben újra elvonultak pár napra egy téli gumi teszt erejéig. Az Alpin A4 végül az összesített listán az előkelő harmadik pozíciót szerezte meg.

Az ADAC mellett az Auto Bild autómagazin is többször tesztelte a modellt és hiába  az 50 szereplős minta, az Alpin A4 ismét a legjobbak között maradt, amely a hatodik pozícióra volt elegendő.
 

A prémium márkák bűvöletében

 

A Michelin mellett a Goodyear és a Continental fejlesztései azok, amelyek folyamatosan ott vannak a legjobbak között. Ők azok, akik állandó jelleggel felosztják maguk között az első pozíciókat. Egyedül a Nokian, a Pirelli és a Bridgestone tudott néhányszor közéjük férkőzni.

Ebből is látszik, hogy bár legalább 50 téli gumi márkát jegyez a világ, ebből mindössze 5-6 olyan, amelyre azt lehet mondani, hogy valódi minőség, teljesítmény és tudás van mögötte.