Az ADAC téli gumi teszt idei eredményei szeptember 21-én kerültek nyilvánosságra, azóta pedig már több autós szaklap is foglalkozott a témával, és tette közzé a részletes eredményeket. Az idei eredmények nem okoztak különösebb meglepetést. A legjobbak között a prémium abroncsok kaptak helyet, de egy-két kivételtől eltekintve a közép és alsó kategóriás abroncsok is közepes eredménnyel zártak, de akadt a középmezőnyben prémium kategóriás abroncs is, bár ez az eddig években sem volt másként.
Mielőtt rátérnénk, hogy mely abroncsok teljesítettek a legjobban az idei ADAC téli abroncs teszten, mindenképp érdemes azért azt is szem előtt tartani, hogy az eredmények leginkább az adott méretkategóriára vonatkoznak, és a választásnál leginkább a vezetési stílusunkra jellemző szempontokat kell figyelembe venni, nem feltétlen csak a végeredményt, hiszen ennek fényében egy alsó kategóriás abroncs is jó választás lehet. Idén, ahogy mindig két méretben vizsgáltak 16 és 18 téli abroncsot.
A nagyteljesítményű abroncsok versenyében az élmezőny elég kiegyenlített volt, holtversenyben az első helyen két abroncs végzett ugyanazzal a pontszámmal, míg a második, illetve így a harmadik helyen lévő abroncs mindössze két tizeddel maradt le. A legmagasabb pontszámot elérő abroncsok a Dunlop Winter Sport 5 és a Michelin Alpin 6 voltak, nem sokkal lemaradva utánuk pedig a
Goodyear UltraGrip Performance + kapott helyet. Mind a három abroncs kiegyensúlyozott eredményt mutatott.
A teszt alapján mindhárom abroncs feltétel nélkül választható, de a legnagyobb prémium márkáktól nem is vártunk mást. Az idei évben az ADAC tesztet ez a három márka dominálta, ami majd a másik méretkategória eredményeiből is jól látszik. De ezen a teszten is mindhárom abroncs jól teljesített a nedves és száraz utak tesztjein, de a havas és jeges utakon is megállják a helyüket. A zaj, a fogyasztás és a kopás tekintetében is jó eredményeket értek el, így a prémium márkák közül a 225/50 R17 méretkategóriában ez tűnhet idén a legjobb választásnak az ADAC téli gumi teszt eredménye alapján.
A teszten természetesen nemcsak ez a három abroncs került megmérettetésre. A többi abroncs két kivétellel közepes eredménnyel zárt, így a választásnál a részeredményeket mindenképp érdemes alaposabban is szemügyre venni. A Kleber Krisalp HP3 a negyedik helyen végzett számos prémium márkát megelőzve, mint a Bridgestone Blizzak LM005 vagy a Continental WinterContact TS860. Számos alsó kategóriás abroncs nyújtott szintén jó teljesítményt, így ezek is jó választási lehetőséget kínálnak azok számára, akik alacsonyabb áron keresnek abroncsot.
A 225/50 R17 méretkategóriában a Maxxis Premitra Snow WP6, a Nokian Snowproof P vagy a Sava Eskimo HP2 is jó választás lehet. Két abroncs viszont meglehetősen gyengén teljesített az idei ADAC téli gumi teszten, mégpedig a Goodride Z-507 Zuper Snow és a Linglong Green-Max Winter UHP, melyek az ADAC értékelése alapján elégtelen eredményt szereztek, vagyis még feltételesen sem ajánlhatóak. Természetesen az nem jelenti azt, hogy más méretkategóriában ne nyújtanának ennél sokkal jobb teljesítményt.
A 195/65 R15 méretkategóriában az élen nagyon kiegyensúlyozott volt a mezőny, akárcsak a másik méretkategóriában. A Michelin Alpin 6 hozta ugyanazt a teljesítményt és minőséget, mint a másik méretben, a Vredestein Wintrac viszont itt egy fokkal jobban teljesített, mint a márka másik modellje. Mindkét eredmény viszont csak a második helyre volt elegendő, ugyanis a Dunlop Winter Response 2, és a Goodyear UltraGrip 9+ egyenletesen jó teljesítményével lett az első helyen az ADAC téli gumi teszt legjobbja. A Kumho Wintercraft WP51 kivételével, amely csak elégséges eredményt ért el, minden abroncs közepes minősítést szerezett. Az ADAC téli gumi teszt eredményei alapján tehát az alsó és a középkategóriás abroncsok közül is bátran választhatunk téli abroncsot az autónkra.