Süti beállítások

A legérdekesebb modern nyári gumi fejlesztések

2024/01/30
Hasznos információk
A legtöbb iparágra, így term&ea...
A legtöbb iparágra, így természetesen a gumiiparra is nagy általánosságban jellemző, hogy a folyamatos innováció jegyében rengeteg fejlesztést hajtanak végre benne a jelesebb képviselők. 
Bár vannak gyártók, akik tökéletesen megélnek a vezető abroncsgyártók által megálmodott folyamatos fejlesztésekből, általánosságban a legnagyobb mindig igyekeznek gyakran forradalmi újdonságokkal előállni annak érdekében, hogy új utakat nyithassanak a szegmensen belül.

Vannak csak koncepciós törekvések, amelyek egyszerűen csak vitaindítók az iparban, de folyamatosan születnek olyan nyári gumi tervek is, amelyek rögtön a sorozatgyártáshoz kerültek igazításra. Az alábbiakban három érdekes újdonságot veszünk górcső alá az ismert technológiai fejlesztések közül.

Levegőmentes nyári gumi a Hankook-tól

 
A koreai gyártó az európai piacot is meghódította már – amihez főként a magyarországi gyárukkal járultak hozzá – legújabb terveikkel pedig az a céljuk, hogy az emberek elfelejthessék a rendszeres abroncsnyomás ellenőrzést, valamint az ebből fakadó problémákat. A Hankook legújabb megoldása ugyanis egy levegőmentes nyári gumiról szól, amelynek lényege egy olyan bonyolult geometriával rendelkező, sejtszerű formát követő gumiabroncs, ami nem csak rendkívül futurisztikus és modern látványt nyújt, de 95 százalékban újrahasznosítható, hovatovább radikális mértékben javítja az üzemanyag-felhasználást is.

Korábban már a Bridgestone is kísérletezett levegőmentes abroncsokkal főként a katonaság számára, de a Hankook a mindennapi forgalomban szeretné viszontlátni termékét.
 

Színváltós abroncs a Canadian Tires-től

 
Noha a Canadian Tires gumigyártó neve hazánkban egyáltalán nem ismert, hiszen főként a tengerentúli piacra dolgoznak, az óriási kombinát így is gyakran előáll forradalmi, hovatovább újszerű ötletekkel. Az egyik ilyen érdekes újdonságok a színváltós gumi, amivel nem csak a dizájn tekintetében dobhatják majd fel a jövőben a gépjárműveket, hanem természetesen hasznos célt is szolgálnak ezzel, mert a gumiabroncs így jelzi majd, ha eljött végre a csere ideje.

A technológia lényege, hogy a nyári gumi bekékül abban az esetben, ha a hőmérséklet 7 Celsius fok közelébe zuhant, ezzel jelezve, hogy elérkezett a téli gumik ideje.

A Canadian Tires szerint újmegoldásuk azért is nagyon fontos, mert nem csak hazánkban, hanem Amerikában is nagyon sokan közlekednek még télen is nyári abroncsokon.
 

Habszivacsot tenne a gumikba a Dunlop

 
A Dunlop nem csak a modern gumiabroncsok egyik megálmodójának tekinthető, hanem ezen felül mindmáig élen jár az innovatív fejlesztések tekintetében is, így nemrégiben azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy a biztonság mellett megalkothassák a világ eddigi leghalkabb gumiabroncsát.

Az új megoldásuknak már hangzatos nevet is adtak (Noise Shield), aminek a lényege, hogy a gumiabroncsba egy vékony és speciális szivacsréteget helyeznek el – méghozzá a gumiabroncsok futófelületének belsejére, és ez a réteg azt a feladatot látja el, hogy csökkentse a hanghatást.

Az első mérések alapján a habszivacs nem kevesebb, mint 4 decibellel képes visszaszorítani a nyári gumik zajszintjét. A megoldást egyébiránt az autóiparban több helyen is alkalmazták már, így több gyártó is alkalmazott korábban habszivacsot, azonban gumiabroncsokba most első alkalommal került felhasználásra.

Érdekesség, hogy korábban az Audi már alkalmazott hasonló elven működő gumiabroncsokat, azonban sorozatgyártásban a Dunlop műhelyéből gurulhatnak majd ki az első ilyen forgalomba kerülő gumik.