Süti beállítások

175/70 R13 téli gumi minta tesztek

2024/01/30
Téli gumi tesztek
Mire kell még figyelnünk, amikor abroncsot választunk, ha már tudjuk, h...
Mire kell még figyelnünk, amikor abroncsot választunk, ha már tudjuk, hogy a 175/70 R13 téli gumi méretre van szükségünk? – tették fel a kérdést számunkra a minap. Mivel egyre többet hallani az autótulajdonosok felől, hogy nem igazán tudnak dönteni, amikor gumivásárlásra kerül a sor, mert nem igazán tudják, hogy a tulajdonságokban mit kell előrébb helyezni, és mivel hamarosan újra a nagy téli gumivásár kerül majd terítékre, úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk segíteni, és összegezzük, hogy milyennek is kell lennie egy jó téli guminak a 165/70 R13 méretben, illetve bemutatunk párat a 165/70 R13 téli gumi minták közül is, hogy könnyebb legyen dönteni.

A jó téli gumi tulajdonságai

A jó téli gumi nem csak önmagában jó, hanem az autóval együtt kell, hogy jó legyen, ezért nagyon fontos az, hogy a megfelelő méretű abroncsok közül válasszunk ki egy jó mintát. Arra is ügyelni kell azonban, hogy egy-egy méretben is vannak árkategóriás és minőségbeli különbségek, amelyek között már sokkal nehezebb eligazodni.

Ha már tudjuk, hogy milyen méret illik a kocsira, akkor elsősorban annak a méretnek érdemes utánaolvasni, majd utána keresni egy jó mintát. A lényeg, hogy a kisebb, városi autókra megfelelően teljesítenek a budget és a középkategóriás minták, amely érvényes még a régebbi gyártmányokra is. A prémium márka már inkább a felsőbb kategóriás abroncsok mintázata, azoké, amelyek újabb gyártásúak, nagyobb teljesítményűek – tehát a guminak is komolyabb teljesítményre van szüksége.

Vegyük példának a 165/70 R13 téli gumi mintát. Mivel ez méret főleg a városi kisautók mérete, így jellemzően ezen autókra inkább az alacsony kategóriás, vagy a középkategóriás gumik a jellemzőek. Ezek támogatják a kocsi megfelelő hajtását, és a gumi is minden tekintetben jól működhet és hozhatja a saját tulajdonságait.


Néhány 165/70 R13 téli gumi minta bemutatása

175/70 R13 téli gumiA Sava Eskimo S3 pontosan egy olyan abroncs, amely azt teljesíti, amit elvárunk tőle, talán az egyik legjobban tudja bemutatni azt, amiről eddig beszéltünk. Nem tűnik ki semmilyen tulajdonságban, de teszi a dolgát úgy, ahogyan azt elvárják tőle.

A téli utazásokhoz teljes mértékű biztonságot és kényelmet ad, hiszen nagyon jó a fékútja a nedves, csapadékos talajon, nem kopik túlzottan a száraz úton sem, de a havon is jól tapad: ilyen egy jó téli gumiabroncs. A Sava egyébként egy egyszerű, középkategóriát gyártó abroncsgyár, amely 2004 óta a Goodyear alatt dolgozik – talán ennek köszönhető a megfelelőség.

A Falken középkategóriás mintáit is sokan ismerik, elég jó eredményeket hoz a gyártó a 165/70 R13 téli gumi minta tekintetében is. A japán gyár innovatív mintázattal dobta piacra a Falken HS449 új téli gumiabroncsát, amely jó teljesítményt nyújt a vizes talajon, jól tapad a havas és a jeges úton, illetve az elődökhöz képest sokkal jobb a fékezési teljesítménye is. Növelték a keresztirányú csatornák méretét, amely a jobb fékezést biztosítja, illetve a lamellákon is változtattak, amely kiegyenlítettebb kopást eredményez. Javult az abroncs az irányíthatóság tekintetében is, ami igazán fontos tulajdonság egy téli gumira nézve.

A Yokohama is kifejlesztett egy mintát a kisebb autók részére a 165/70 R13 téli gumi méretben. Ez a Yokohama V903, ami igaz, hogy még mindig középkategória, de teljesítményben már egy alsóbb kategóriás prémium márkának is megfelelne. A futófelület kötött forgásirányú mintázattal rendelkezik, ami azt eredményezi, hogy sokkal jobb a tapadása ennek a mintának a nedves, a havas, a latyakos és a bármilyen más, kellemetlen téli úton, mint a Yokohama más elődeinek.

A lamellák is segítik a jó tapadást és a csatornák is részt vesznek a tökéletes vízelvezetésben. A stabilitás is kiváló, tehát tényleg egy biztonságos és a legtöbb tulajdonságában megfelelő abroncsról van szó.