“Vásárlók által készített abroncsok, a vásárlók észjárását követve”
A Kumho Tires 50 éves története
A
Kumho Tires Co., Inc. 1960-ban alakult azzal a céllal, hogy olyan
abroncsokat gyártson, amelyek teljes mértékben tükrözik a vásárlók
igényeit, abban az időben,amikor anyavállalata a Kwangju Buslines cég
kiváló minőségű abroncsok beszerzési problémájával küzdött. Abban az
időben a koreai autógumi abroncs ipar még gyenge lábakon állt. Bár már
létezett Koreában néhány helyi abroncsgyártó, termékeik minősége nem
ütötte meg a szabványos mértéket, egyetlen vállalat ajánlatát sem
fogadták el a Hadsereg központja által kiírt katonai beszállítási
tendereken. A helyi közlekedési vállalatok, beleértve a Kwangju Buslines
céget, a Kumho Tires anyavállalatát a kiváló minőségű abroncsok nem
megfelelő rendelkezésre állásától szenvedtek, és egymással versenyeztek,
hogy kiváló minőségű abroncsokat szerezzenek működésükhöz.
A
Kwangju városában található 1960-ban naponta mintegy negyven
gépcsoporttal 20 abroncsot gyártó szerény kisméretű gyár fejlődésének
eredményeképpen a Kumho Tires cég ma már hozzávetőleg 180 ezer abroncsot
készít világszerte, többek között Koreában, Kínában és Vietnámban
található 8 üzemében. Éves értékesítése 2 trillió és 960 milliárd won
volt a 2009. évi globális értékesítési nyilvántartás szerint, és évente
exportált áruinak értéke 1,8 milliárd dollár volt, így a világ 10
legnagyobb abroncsgyártója közé tartozott.
Az első OE (eredeti
berendezés) gyártási megállapodás megkötésére 1968-ban került sor –
melynek révén az értékesítési hálózat kibővült és lefedte a közlekedési,
a katonai és a jármű ipart Mivel az autóipar a 1960-as években még nem
volt túl élénk, a Kumho Tires cég fő vásárlóit az olyan közlekedési
vállalatok jelentették, mint a Kwangju Buslines, a Kumho Tires anyacége.
A cég 1968-ban
megkötötte első OE szerződését a Shinjin Automobile
céggel (mely cég jelenleg a GM Daewoo cég), majd ezt követően
kibővítette értékesítési hálózatát annak köszönhetően, hogy beszállítói
szerződéseket írt alá a Kia Industry céggel (mely cég jelenleg a KIA
Automobile) és a Hyundai Automobile céggel.
Az első export értéke 7.700 dollár volt – a cég 45 év alatt 200 ezerszeres növekedést
könyvelhetett
el. A cég első exportja Thaiföldre irányult, melynek keretében 7.700
dollár értékű abroncs került értékesítésre. Az 1960-as éves alatt a
Kumho Tires tengerentúli piacait bővítette Délkelet Ázsia és Közel-kelet
irányába, többek között Hong Kong, Kuvait, Libanon és Jordánia felé.
Jelenleg tengerentúli értékesítésének éves volumene meghaladja az 1,8
milliárd dollárt, és hozzávetőleg a világ 180 országába jut el.
Új technológiák! A „világelső‟ cím elnyerésének kihívása
Amikor
döntés született a Kumho Tires cég létrehozásáról, Koreában már
létezett 5 helyi abroncsgyártó cég. In-Cheon Park, a Kumho Tires cég
első ügyvezető igazgatója és a Kumho Group alapítója úgy vélte, hogy
későn induló cégként a létező abroncspiacra történő betörés egyetlen
lehetőségét a vezető technológiák jelentették. Az alapító ezen
filozófiája lett a Kumho cég egyedülálló jellemzője, „elkötelezettsége‟,
melynek köszönhetően a Kumho Tires műszaki szaktudása jelentős ütemben
fejlődött. Az 1970-es évek során a cég a „nemzeti első‟ innovációk egész
sorát hajtotta végre.
Az első acél radiál abroncs és az első teherautó és busz radiál abroncs Koreában
A
kormány azon politikájának köszönhetően, melynek keretében fel akarta
futtatni a koreai nehézvegyipart az 1970-es években, az autóipar
rohamosan nőtt, melynek eredményeképpen nagy kereslet volt az abroncsok
iránt. Emellett a Kumho Tires cég megpróbálta képességeit bővíteni oly
módon, hogy műszaki szövetségeket kötött olyan külföldi vállalatokkal,
mint Amerika 3. és 4. legnagyobb abroncsgyártói, az Uni Royal és a
Mohwak International. Ennek eredményeképpen az alábbi abroncsok
gyártására került sor ebben az időben:
- az ország első tömlőmentes abroncsa teherautók és buszok számára (1971)
- hóabroncs expressz buszjáratok számára (1972)
- abroncs a nagy sebességgel történő vezetéshez (1972)
- az ország első acél radiál abroncsa személyautók számára (1975)
- az ország első radiál abroncsa teherautók és buszok számára (1978).
Ebben
az időben e termékeket úttörő innovációknak tartották, melyek messze
meghaladták egy későn induló gyártó képességeit, továbbá ugródeszkául
szolgáltak teljes körű abroncsgyártó technológiák Koreában történő
felfuttatásához.
A cég műszaki képességeinek köszönhetően számos „világelső‟ megoldással állt elő.
1987-ben
a Kumho Tires cég megszerezte azt a tanúsítványt, melynek alapján OEM
abroncsokat szállíthatott a GM-nek első koreai cégként, mely a cégnek a
globális piac által történő elismerését tükrözte. Azóta a cég bemutatta
világszínvonalú technológiáit különböző innovatív termékeken keresztül.
1999-ben
a cég az ország első és a világ negyedik laposan futó abroncsát
állította elő, mely stabil működést tett lehetővé 80km/órás sebességnél,
defekt esetén
2006-ban a cég megjelent a világ első levendula illatú aromás abroncsával
2006-ban a cég megjelent a világ első 32” UHP abroncsával
2008-ban pedig a világ első 15-ös sorozatú abroncsával állt elő a szuperautók számára.
Az egyetlen cég, mely cég rendelkezik repülőgép abroncsok előállításához szükséges technológiákkal Koreában.
A világon csak 5 vállalat képes csúcsszintű technológiákat igénylő repülőgép abroncsok gyártására és exportálására.
A
Kumho Tires cég műszaki innovációk iránti elkötelezettségének
köszönhetően olyan területekkel kezdett foglalkozni, ahol a
csúcstechnológia alapkövetelmény. Elsősorban a 150°C feletti hőt és
súrlódást is kiálló harci repülők, valamint a 400-nál több utast
szállító polgári repülőgépek abroncsai esetében, melyeknél a biztonság
elsőrendű prioritás, „csúcsszínvonalú abroncs technológiákat‟
igényelnek. Például a B737-400-as polgári repülőgépeknek 350 tonnás
súlyt (16,7 tonna per abroncs), valamint 220psi tágulási nyomást (lásd
30psi a személyautók esetében), 362km/h felszállási sebességet és
250°C-ot meghaladó hőt kell kibírniuk.
Az 1970-es években a Kumho
Tires 4 repülőgép abroncs szabványt vezetett be először Koreában, és
megszerezte az U.S. Air Force minősítési bizonyítványát. Jelenleg
kizárólag harci repülőgépek számára gyárt abroncsokat. Ennek alapján a
vállalat befejezte polgári repülőgép abroncsainak fejlesztését és
megszerezte a koreai kormány és az U.S. Federal Aviation Administration
/Szövetségi Légügyi Hivatal/ tanúsítványait. Jelenleg a Kumho Tires cég a
polgári repülőgépgyártó cégek
tanúsítványainak beszerzését intézi.
Az abroncsgyártók úgy tekintenek a repülőgépabroncsok területére, mint
„a csúcstechnológia mérföldkövére‟. A világon csak 5 vállalat képes
repülőgépabroncsokat gyártani és exportálni a világpiacra, mivel ehhez
csúcstechnológiára és K+F befektetésre van szükség, továbbá
kifejlesztése viszonylag hosszú időt vesz igénybe.
Az abroncstechnológiák mesterműve – a versenyautó abroncsok
A
versenyautózás egyik alapeleme az abroncsok minősége, mivel a
(300km/h-t meghaladó) nagysebességű vezetés és az éles kanyarok bevétele
az abroncsoktól függ. Az általánosságban használt abroncsoktól eltérően
a versenyautó abroncsoknak a legrosszabb feltételek mellett is
csúcsteljesítményt kell produkálniuk. Ultrakönnyűnek és nagy erősségűnek
kell lenniük, valamint a legmodernebb anyagokból kell készülniük, hogy a
gyorsítási erőt egyenes haladás mellett továbbítani tudják. Továbbá a
futófelület tervezési szaktudás alapvető a súly kiegyensúlyozása és az
autótest föld közelében tartása érdekében, nagysebességű kanyarvételkor.
Az abroncsgyártók versenyeznek azért a lehetőségért, hogy terméküket a
motorsportok hivatalos abroncsának válasszák ki, és szponzorálják
a
jelentős versenyeket, az ismert versenyzőket, illetve csapatokat, hogy
rajtuk keresztül is be tudják mutatni legjobb műszaki megoldásaikat.
Versenyautó abroncsok fejlesztése az 1990-es évektől kezdve
A
motorsportokkal együttműködve történő műszaki fejlesztés és marketing
jelentőségét felismerve a Kumho Tires cég teljes erőbedobással
hozzáfogott a versenyautó abroncsok fejlesztéséhez, amikor 1990-ben
létrehozta a Kumho America Technical Center (KATC) kutatóintézetet az
Egyesült Államokban. Azt követően, hogy részt vett az angol MG Owners
Club sorozatban 1992-ben, támogatta a Fast Co. céget 300
versenyabronccsal még abban az évben.
Ezt követően az
abroncsoknak egy széles körét fejlesztette ki és exportálta az Egyesült
Államokba és más országokba, többek között a VICTORACER V700, ECSTA V700
(V70A) és S700 on-road abroncsokat, és az R700 és R800 off-road
abroncsokat. Emellett megjelent a piacon a C03 (száraz) és TW0l (nedves)
Tarmac abroncsokkal is.
A Kumho Tires céget választotta ki hivatalos
abroncs beszállítójának a 2000 Changwon F3 Bajnokság, miután kiütötte a
helyéről a japán Yokohama Tires céget. Ez adta meg a lendületet a Kumho
Tires cégnek, hogy a nemzetközi motorsport iparág mai legjobb márkájává
váljon. A Kumho ECSTA abroncsáról elismerően nyilatkozott számos
motorsport képviselő, kiemelkedő tartósságának köszönhetően, és
hivatalos abroncsbeszállítója lett a 2002 France F3, a Marlboro Masters
F3 és 2003
F3 Euro versenysorozatoknak.
Jelenleg a Kumho Tires a
F3 1. számú márkája, piaci részesedése hozzávetőleg 40%. A cég a
Masters F3, ausztrál F3 bajnokság és az olasz F3 bajnokság, valamint a
világ legnagyobb F3 Euro versenysorozatának hivatalos
abroncsbeszállítója. Emellett nagy hírnévre tett szert, mivel jelentős
mértékben hozzájárult Korea versenyképességének fellendítéséhez, melynek
köszönhetően 2009-ben a Ministry of Knowledge Economy /Tudás Gazdaság
Minisztériuma/ a világ legjobb termékei
egyikének választotta ki a
cég termékeit. Az F3 abroncsok kifejlesztésén keresztül szerzett
alapvető műszaki képességek alapján a Kumho Tires részt vesz a világ
legfontosabb motorsport versenyein és további erőfeszítéseket tesz a
műszaki fejlődés jegyében. A cég már kifejlesztett egy F1 abroncs
prototípust, és jelenleg tovább gyorsítja az F1 abroncsok bevezetését,
melynek érdekében egy stabilabb infrastruktúra felépítésén fáradozik, és
további befektetéseket eszközöl a K+F tevékenységekbe.
A tengerentúli piacok meghódítása
Az 1990-es évek óta a Kumho Tires hozzáfogott a tengerentúli piacokon történő aktív
terjeszkedéshez,
melyet külföldi leányvállalatai kezdeményeztek. 1992-ben megváltoztatta
a tengerentúli piacokat irányító vezetői rendszerét, hogy nagyobb
hatáskört biztosítson az egyes külföldi leányvállalatok regionális
igazgatóinak a jobb és gyorsabb döntéshozatal érdekében. Továbbá hazai
szakértőket delegált a leányvállalatokhoz, hogy tovább fokozza az új
piacok és az értékesítési
hálózatok terén végzett úttörő munka hatékonyságát.
A Kumho Tires a legfiatalabb cég a világ 10 vezető abroncsgyártója közül
A
tengerentúli piacok irányítása terén végrehajtott változtatásoknak, a
Goksung radiál abroncs üzem befejezésének, valamint a belföldi igény és
az export növekedésének köszönhetően a Kumho Tires 585 millió won
bevételt könyvelhetett el 1990-ben, ami 45,5 %-os növekedést jelentett
az előző évhez képest, és a világ 11. legnagyobb beszállítójának
rangjára emelte a céget értékesítési volumenét tekintve. 1991-ben a cég
belépett a világ 10 legnagyobb abroncsgyártója közé, 703 millió dolláros
bevételével, ami 32,5 %-os növekedést jelentett 1990-hez képest, majd
két egymást követő éven át megőrizte ezt a pozícióját. Ez a cég
hozzávetőleg 30 éves abroncsgyártás melletti elkötelezettségének az
eredménye. Az 50. születésnapjának ünneplésekor a Kumho Tires a világ
legfiatalabb cége volt a világ 10 legnagyobb autógyártója között.
A világ legjelentősebb abroncsgyártóinak bevételei és alapítási évei
Rangsor Név Bevétel (2009) Bevétel (2008) Alapítás éve( Egység: 100 millió dollár)
1 Bridgestone 224 254 1931
2 Michelin 190 226 1889
3 Goodyear 158 192 1898
4 Continental 77 95 1871
5 Pirelli 55 60 1872
6 Sumitomo 41 48 1925
7 Hankook Tire 39 37 1941
8 Cooper 27 29 1926
9 Kumho Tires 22 26 1960
10 Yokohama * 34 40 1917
(Forrás: Modern Tire Dealer, 2010 január)
Világszerte 4 K+F központ foglalkozik testreszabott abroncsok fejlesztésével
A
helyi igényeknek megfelelő abroncsok kifejlesztésének ötlete – a
vásárlók igényeinek kielégítése –vezérelte a Kumho Tires cég
létrehozását. Globális K+F hálózatának kiépítéséhez 1981-ben fogott
hozzá, amikor felépítette a Korea Research and Development Center (KRDC)
kutatóközpontot Kwangju városában, Koreában. Ezt követően a vállalat a
hálózat kiépítését számos további K+F központ felállításával folytatta,
"lokalizációs" stratégiájának végrehajtása érdekében, többek között
1990-ben
létrehozta a Kumho America Technical Center (KATC) központot, továbbá
1998-ban létrehozta a Kumho Europe Technical Center (KETC) központot
Angliában, Birmingham-ben, és egy központot Buchholz-ban,
Németországban, majd 2005-ben a Kumho China Technical Center (KCTC)
központot Tianjin-ben, Kínában.
Az éves termelés 65 millió
egység, melyet világszerte 8 üzemben állítanak elő, többek között
Koreában, Kínában és Vietnámban. Koreán belül Kwangju-ban, Goksung-ban
és Pyungtak-ban üzemelő 3 gyárnak köszönhetően a Kumho Tires megtette az
első lépéseket a kínai piacra történő belépés terén 1994-ben, a
nemzetközi abroncsgyártó cégek közül elsőként. Az ÁZSIAI piacra történő
betörés jegyében és gyártási bázisának diverzifikálása érdekében
gyártósorokat hozott létre Vietnámban, a Kínában létrehozott 4
gyártóüzem mellett (Nanjing, Tianjin, Changchun, Nanjing TBR).
Befektetés
a jövőbe – környezetbarát és sportorientált marketing. A Kumho Tires
környezetvédelemmel kapcsolatos 3 kulcsfontosságú elképzelésének (a jobb
üzemanyag hatékonyság, az alacsonyabb zajszint és az alacsonyabb kopási
sebesség) eredményeképpen a cég kutatási tevékenysége elkezdett a
környezetbarát abroncsokkal foglalkozni. A Kumho Tires környezetbarát
vezető rendszert alkalmaz a fokozott tartósságú és használhatóságú
abroncsok fejlesztése és gyártása terén, a teljes folyamat során, kezdve
az abroncs gyártásától a hulladék ártalmatlanításáig. Ennek
köszönhetően a helyi abroncsgyártók közül a cég rendelkezik a legtöbb
környezetbarát tanúsítvánnyal, beleértve az ISO14001 tanúsítványt,
melyet elsőként szerzett meg a koreai abroncs iparágon belül, valamint a
Nordic Eco-címkét, melyet elsőként szerzett meg világ abroncsgyártói
közül.
Az Ecowing (KH19) nevű környezetbarát abroncs 10%-os
üzemanyag megtakarítást tesz lehetővé és hatásosan csökkenti a CO2
kibocsátást annak köszönhetően, hogy csökkenti a környezetre káros
anyagok kibocsátását és javítja a gördülési ellenállást, mely jellemzők a
gépkocsik üzemanyag hatékonyságával szoros összefüggésben vannak. Ha
ezzel az abronccsal utazik 20.000 km-t egy adott évben, akkor olyan
jelentős eredményt érhet el, ami 236 fa ültetésének felel meg.
A Manchester United szponzorálása 2007 óta
A
Kumho Tires számára a sebességet és a lelkesedést megtestesítő sportok
azok a területek, ahol közvetlenül szemléltetni tudja abroncsainak
csúcsteljesítményét és azon meggyőződését, hogy sikeres lesz a
világpiacon. A Manchester United csapatot a cég 2007 óta szponzorálja.
Ez a Kumho Tires számára amellett, hogy bevétel növekedést és márka
ismertség fokozást jelent, számos egyéb előnnyel is jár annak
köszönhetően, hogy felhasználja az MU imázsát arra a célra, hogy
kiemelje
termékeinek kiváló minőségét és fokozza a márka imázsának általános ismertségét.
Gyártóüzemek:
összesen 8. 3 Koreában (Kwangju, Goksung, Pyungtack) és 4 Kínában
(Nanjing, Tianjin, Changchun, Nanjing TBR) és 1 Vietnámban.
Alkalmazottak
száma: 11.000 belföldön és külföldön K+F központok: Összesen 4. Kwangju
(Korea), Akron (U.S.), Birmingham (Anglia), Tianjin (Kína)
Gyártás: évente 65 millió egység (hozzávetőleg 180 ezer egység per nap)
Értékesítés:
2 trillió és 960 milliárd won (beleértve a 2009. évi tengerentúli
értékesítéseket) Export: évente hozzávetőleg 1,8 milliárd dollár 180
országba
2010 A vállalat alapításának 50. évfordulóját ünnepli Korea
második, a világ 9-ik legnagyobb gumigyártója a Kumho. Gumiabroncsai a
fejlesztéseknek köszönhetően a világ élvonalába tartoznak, a teszteken
kiváló eredményeket érnek el. Elismertségüket jelzi, hogy több
autógyártó választja első szerelt abroncsnak a Kumho-t, pl.: Mercedes,
Mitsubishi, Volkswagen, Kia, Hyundai és Chevrolet. Autógumi
webáruházunkban kedvére válogathat a Kumho Kínálatából, megrendelheti
online, vagy telefonon hívja ügyfélszolgálatunkat. Ha nem találja az
áruházunkban a szükséges méretet vagy gumi mintát, hívjon és mi
megpróbáljuk beszerezni külföldi gumiabroncs kereskedőktől.
Korszerűen
felszerelt műhelyeinkben a következő szolgáltatásokkal állunk
rendelkezésére: Gumiszerelés , centrírozás, felni javítás, futómű
javítás és állítás, olajcsere, klímatöltés, keréktárolás, autószerelés.
Alul
a Kumho által gyártott gumi minták felsorolását láthatja. Rákattintva
választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű abroncsok készülnek,
amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet. Autógumi
webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.
A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta
képének nagyításához. A kiválasztott gumi alatt talál még a
kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is. Ha
gumit szeretne rendelni, vagy tanácsra lenne szüksége hívjon minket,
vagy rendelje meg online!
Telefon: 30/6065-170
Email: info@autogumiakcio.hu