HÍVJ MINKET
MÉRET SZERINT
KERESÉS

DUNLOP téli és nyári gumiabroncs minták


A DUNLOP gumiabroncs gyártó ismertetése.

A skót John Boyd Dunlop fejéből kipattant az ötlet, hogy levegővel felfújt gumicsövet tekerjen fia triciklijének felnijére. Így született a “könnyű” gumiabroncs – egy gyerekjátékhoz való találmány, ami forradalmasította a közlekedést, és lefektette egy hatalmas vállalat alapjait. Azóta a Dunlop folyamatosan rész vesz a gumiabroncs történelmének alakításában.

1922-ben a vállalat bemutatott egy felnire szerelt peremkarikás gumiabroncsot, ami eltávolítható volt, és két évvel később szabvánnyá vált. Teszteket végeztek üreges keréken is, amely peremkarikás gumiabronccsal volt felszerelve.

Az évtized végére minden gyártó ezt keréktípust adoptálta, ezek az abroncsok erősebbek, könnyebbek és egyszerűen kezelhetők. Hamarosan megszülettek a megoldás az utazási kényelem és a kopásállóság javítására, mégpedig a szélesebb felnik használatával , így a teljes terhelés jobban eloszlott. Egy másik áttörés akkor következett be, amikor Dunlop vetülékszál nélküli vásznat kezdett használni, a biciklikre szerelhető abroncsok esetében a végeredmény egy háromszor hosszabb élettartamú abroncs lett.

1948. A Dunlop bemutat egy gumiabroncsot, amelynek öntömítő rétege meggátolja a levegő szivárgását kilyukadás esetén.A Dunlop bemutatja a tömlő nélküli gumiabroncsát folyékony gumi öntömítő réteggel a burkolat belső felületén.Ez a bevonat meggátolja a levegőszivárgást a gumiabroncs sérülése esetén.

1954-re, mikor a további fejlesztések szükségtelenné tették a tömítő réteg használatát, a felmérések szerint a  gumidefektek száma ezzel az ötödére csökkent.

1962. A Dunlop új vizsgálatokat kezd a laboratóriumban és a pályán, melyek során felfedezte az “aquaplaning” jelenségét, vagyis a gumiabroncsok nagy sebességnél nedves felületeken elvesztik tapadásukat.A Dunlop volt az első gumiabroncsgyártó, amely felismerte és vizsgálni kezdte az aquaplaningot.Egy eszköz segítségével, amely lehetővé tette a nagy sebességen történő haladás szimulálását egy vizes üveglapon, a Dunlop kutatólaboratóriuma sikeresen lefilmezte a tesztelt gumiabroncs tapadási változását.Ezen eredmények elemzését felhasználva a Dunlop gumiabroncs fejlesztési igazgatója, Tom French szabadalmaztatott egy új mintázatkialakítást, amely áttörés jelentett  a gumiabroncsgyártásban.Az új mintázatban mikrocsatornák voltak, amelyek egyfajta szivacsként elvezették az abroncs alatt összegyűlt vizet , akár olyan mennyiségben is, amellyel a korábbi abroncsok nem voltak képesek megbirkózni . Ez az innovatív jellemző a mintázat teljes felszínét behálózó vájatokkal és a merev abroncsszerkezettel együtt forradalmasította a gumik teljesítményét a nedves útfelületen .

1970 -A fém övkarkasszal felszerelt radiál gumiabroncsok korszakának kezdete.A semmitmondó “acélöves” kifejezés a stabilitás, a fékezés, a vezetési kényelem és a gördülési zaj jelentős csökkenését eredményezte.

1973. A Dunlop bemutatja a DENOVO termékét, az első “defekttűrő” gumi abroncs rendszert, ami 150 km levezetését teszi lehetővé 80 km/h sebességgel azután, hogy az abroncs defektet kapott.Ez az autóipar számára elérhető első “teljes mobilitást biztosító” rendszer, amit tömegesen gyártottak és számos járműre felszereltek (Rover, Peugeot, Fiat, Mini stb.),  1973-tól a Mini 1275GT gyári felszereltségének része lett.

1979. Ezzel az új rendszerrel a Dunlop útjára indítja a DENLOC-ot, a perem a gumiabroncshoz való rögzítési eljárását, ami megakadályozza, hogy a gumiabroncs lejöjjön a felniről lapos kerékkel való haladás esetén.

1994. Az első ultrakönnyű gumiabroncs, körülbelül 12 kg-mal csökkenti a jármű tömegét.A Dunlop bemutatja az első ultrakönnyű kialakítású öves gumiabroncsát, ami körülbelül 12 kg-mal csökkenti a jármű tömegét.Az Instant Mobility System (IMS) kifejlesztése, ami a pótkereket helyettesítheti  defekt esetén egy latex vegyületet juttatnak a gumiabroncsba, ami eltömíti a szivárgást.

1999. A Dunlop kifejleszti a DSST rendszert, ami lehetővé teszi a jármű defekttel való haladását.A Denovo koncepció öröksége ma olyan rendszerekben él tovább, mint a DSST (Dunlop önmegtartó abroncs) és a RunOnFlat rendszereket tartalmazó Dunlop gumiabroncsok.Ez utóbbi fő fejlesztést 1988-ban mutatták be, és a gumiabroncs károsítása nélkül lehetővé teszi a defektes gumival való haladást legfeljebb 80 km távolságra maximum 80 km/h sebességgel,még akkor is, ha egyáltalán nincs benne nyomás. A gumiabroncs szerkezete az öntámasztó falakkal megóvja a gumiabroncsot attól, hogy defekt esetén összelapuljon , és leforduljon a felniről. A RunOnFlat technológia - amelyet a Dunlop szabadalmaztatott és számos autógyártó alkalmaz - fő előnyei öt pontban összefoglalhatók:

- Nyugalmat biztosít

- Biztosítja a jármű jobb irányíthatóságát a guminyomás hirtelen elvesztésekor, a gumiabroncs nem tud lejönni a felniről, függetlenül az út állapotától.

- Nem kell ott felszerelnie a pótkereket ahol a defekt történik, ami különösen rossz látási útviszonyok mellett ,vagy rossz idő esetén előnyös, és biztonságosabb. 

- Nincs szükség speciális kerékszerelési eszközre

- Extra helyet biztosít, mert nem kell pótkerék.

2002. A Dunlop bemutatja a 3S technológiát, a három zónát tartalmazó aszimmetrikus mintázatkialakításon alapuló innovatív rendszert, amely a csendes gördülést, a sportosságot és a biztonságot kombinálja.Ezzel a  tri-area mintázattal a Dunlop egy új, több szempontból is hatékony technológiát vezetett be a nagyteljesítményű autóabroncsok piacára. A 3S technológia jelenti a központi alkotórészét a gumiknak, egyenlő részben kombinálnak három jellemzőt,  a csendes gördülést, a sportosságot és a biztonságot.  A 3S technológia a mintázat minden zónáját az elérhető maximális teljesítmény szempontjából optimalizálta. Ugyanakkor az új kialakítású központi sínrendszer, az új, zárt vállhoz kapcsolt módosított vállblokkelrendezés és a belső vállon alkalmazott hydro-paddle rendszer optimalizált beállítása következtében a 3S technológia turbinaként, forgás nélkül szorítja ki a vizet, ami csökkenti a zajkibocsátást és a keresztirányú erők hatékony átadását eredményezi, kiváló vezetési stabilitást és kezelhetőséget biztosítva így a jármű számára.

2007.  A “Touch Technológia” a Dunlop gumiabroncsok egyedi jellemezője, amely a Dunlop által kifejlesztett minden olyan technológiát magába foglal, amelyek segítségével a vezetők jobban “érezhetik” az utat.Az olyan műszaki megoldások kombinációjával, mint a Multi Radius Tread Technológia (MRT), a laposabb mintázatprofil, az aszimmetrikus mintázat változtatható mintaárok aránnyal vagy a speciális peremhuzalkarika-ágy megoldás. A Touch Technológiát tartalmazó Dunlop abroncsok jobb irányíthatóságot és nagyobb kormányzási pontosságot biztosítanak.


Alul a Dunlop által gyártott autógumi minták felsorolását láthatja.  Rákattintva választhat, hogy ebből a típusból milyen méretű gumiabroncsok készülnek, amit az oldalunkon keresztül meg is rendelhet.   Autógumi webáruházunkban vásárolt abroncsát kérésre házhoz is szállítunk Önnek.   A méretekre kattintva átkerül a gumi részletes leírásához, a minta képének nagyításához.  A kiválasztott autógumi alatt talál még a kiválasztott méretből néhány ajánlatot más gyártóktól is.  Ha téli gumit vagy nyári gumit szeretne vásárolni, esetleg tanácsra lenne szüksége, akkor hívjon minket,  vagy rendelje meg online webáruházunkban!


Telefon: 30/6065-170                                                                                  Email: info@autogumiakcio.hu



DUNLOP téli gumi
DUNLOP nyári gumi

DUNLOP nyárigumi minták

Dunlop téligumi minták

Dunlop - SP Winter Sport 3D
Dunlop - SP Winter Sport 3D
Dunlop - Grandtrek WTM3
Dunlop - Grandtrek WTM3
Dunlop - SP Winter Sport M3
Dunlop - SP Winter Sport M3
Dunlop - SP Winter Sport 4D
Dunlop - SP Winter Sport 4D
Dunlop - Grandtrek SJ6
Dunlop - Grandtrek SJ6
Dunlop - SP Winter Sport M2
Dunlop - SP Winter Sport M2
Dunlop - SP Winter Sport
Dunlop - SP Winter Sport
Dunlop - Grandtrek SJ5
Dunlop - Grandtrek SJ5
Dunlop - SP WinterResponse
Dunlop - SP WinterResponse
Dunlop - SP LT60
Dunlop - SP LT60
Dunlop - SP WinterResponse 2
Dunlop - SP WinterResponse 2
Dunlop - SP 88
Dunlop - SP 88
Dunlop - Winter Sport 5
Dunlop - Winter Sport 5
Dunlop - Winter Sport 5 SUV
Dunlop - Winter Sport 5 SUV
Dunlop - Grandtrek SJ6 DOT4211
Dunlop - Grandtrek SJ6 DOT4211
Dunlop - Winter Sport 5 DOT2915
Dunlop - Winter Sport 5 DOT2915
Dunlop - SP WinterResponse 2 DOT3915
Dunlop - SP WinterResponse 2 DOT3915
Dunlop - GRANDTREK SJ8
Dunlop - GRANDTREK SJ8

Dunlop négyévszakos minták

Dunlop - SP SPORT 5000
Dunlop - SP SPORT 5000
Dunlop - GRANDTREK TG-35
Dunlop - GRANDTREK TG-35
Dunlop - SP SPORT 01 A/S
Dunlop - SP SPORT 01 A/S
Dunlop - SP QUALIFIER TG20
Dunlop - SP QUALIFIER TG20
Dunlop - GRANDTREK TOURING
Dunlop - GRANDTREK TOURING
Dunlop - SP LT800
Dunlop - SP LT800
Dunlop - SP 4ALL SEASONS
Dunlop - SP 4ALL SEASONS
Dunlop - GRANDTREK ST1
Dunlop - GRANDTREK ST1
Dunlop - GRANDTREK TG35
Dunlop - GRANDTREK TG35
Dunlop - GRANDTREK TOURING A/S
Dunlop - GRANDTREK TOURING A/S
Dunlop - SPORT ALL SEASON
Dunlop - SPORT ALL SEASON

MÉDIA PARTNEREINK

mfor.hu
autopro.hu
vezess.hu
alapjarat.hu
24 000 válaszható gumiabroncs
24 000 válaszható gumiabroncs
átvétel akár 24 órán belül
átvétel akár 24 órán belül
Ingyenes szaktanácsadás
Ingyenes szaktanácsadás
Kátyúgarancia
Kátyúgarancia