Süti beállítások

TPMS - Abroncsnyomás ellenőrző rendszer

2024/01/30
Hasznos információk
Az egész gumiipart alapjaiban bolygatta fel...
Az egész gumiipart alapjaiban bolygatta fel a TPMS-rendszer megjelenése, aminek köszönhetően nem csak minden gyártónak egyből újra kellett gondolnia jövőbeni gyártási stratégiáit, hanem több esetben euró-milliókat kellett fordítaniuk arra.......
Az egész gumiipart alapjaiban bolygatta fel a TPMS-rendszer megjelenése, aminek köszönhetően nem csak minden gyártónak egyből újra kellett gondolnia jövőbeni gyártási stratégiáit, hanem több esetben euró-milliókat kellett fordítaniuk arra, hogy legújabb abroncsaikkal meg tudjanak felelni az elvárásoknak. A gumigyártók többsége ugyanis nem gondolta volna, hogy az Európai Unió elfogadja azt a rendeletet, amelynek értelmében novembertől már csak olyan gépjárműveket lehet forgalomba állítani, amelyek a TPMS rendszert felismerik és ezzel vannak felszerelve, vagyis amelyek rendelkeznek ezzel a bizonyos TPMS-rendszerrel, ami lényegében azért felelős, hogy elektronikával nyomon tudja követni és kijelezni a gumiabroncsok változásait.

A szisztéma természetesen az autósok számára a plusz költségek ellenére csak előnyökkel szolgál, hiszen ezzel nyomásellenőrzés nélkül, folyamatosan, akár óránként is nyomon tudják követni az autógumi nyomásának változásait, így mindig optimális szinten tarthatják ezt az értéket, ami megnövelheti a szett élettartamát is, az általános biztonság növekedéséről nem is beszélve. A TPMS ezen felül nagy szerepet játszik a defektek idő előtti kiszűrésében is, így ez az új rendszer akár életet is menthet.
 
Hogy fontos-e azonban figyelembe venni a téli gumi választásánál ennek az új abroncsnyomás figyelő rendszernek a jelenlétét? Összességében kijelenthető, hogy amennyiben régebbi autómodellekről beszélünk, akkor teljesen felesleges, hiszen az autó elektronikája nem ismeri fel a TPMS-t, így felesleges több ezer forinttal többet költeni egy ilyen rendszerre ami az utólagos beszereléssel kapcsolatos.

Ha viszont autónk képes kezelni ezt az új technikát, akkor autónk és utasaink biztonságának érdekében feltétlenül érdemes elgondolkodni az utólagos beszerelésen is, hiszen ez néhány esetben akár életet is menthet a fenti okokból kifolyólag. Természetesen a döntéshez érdemes azért megismerkedni egy kicsit alaposabban is a kérdéses szisztémával !
 
Alapesetben kétféle TPMS rendszer létezik jelenleg a piacon. Az egyik ilyen az indirekt, amikor a technológia csak az ABS adataira támaszkodva végez folyamatos méréseket az abroncsok kapcsán. Ebben az esetben közvetlen érintkezésről nem beszélhetünk, tehát nincs az abroncsok belsejébe épített szenzor. Ha ilyen autóval rendelkezünk, nem kell TPMS-rendszert beépíitettetnünk, hiszen a hagyományos abroncsok ugyanúgy ellátják majd a feladatukat a mérés szempontjából is.

Ezen felül beszélhetünk a direkt rendszerről, aminek a lényege az, hogy a téli gumiba elhelyezésre került egy elemes szenzor, ami adatokat továbbit a TPMS-nek, így nem csak pontosabb, hanem naprakészebb és alaposabb értékeket is közvetít az elektronika felé. Ilyen esetekben további jó hír, hogy bármilyen téli gumi vagy nyári gumi belső felületére felszerelhető a technológiához kapcsolódó szenzor, így utólag is ráérünk dönteni a témában, ha a vásárláskor bizonytalanok lettünk volna.