Süti beállítások

Több év után is bizonyít a Hankook Winter iCept RS

2024/01/30
Gumiabroncs hírek
A téli gumik...
A téli gumik piacán a bőség zavarával küzd az ember. Évről-évre jelennek meg a jobbnál jobb keverékek, és bizony ember legyen a talpán, aki ilyen választék mellett nem veszti el a tisztánlátását.

No de nem kell aggódni, mert erre vannak a kiváló gumitesztek, amelyek irányt mutatnak nekünk. Ezek szinte mindig teljesen pártatlan „vizsgálatok”, ezért ha egy bizonyos téli gumiabroncsot több tesztben is méltatnak, akkor azzal már rosszul nem igazán járhatunk.

A Hankook nem akart sokat, de azt tökéletesen

Ilyen például a Hankook Winter iCept RS, amely 2011-ben robbant be a köztudatba és azóta is kedvelt modell a téli gumit keresők körében. A Hankook ezzel a fejlesztéssel nem akart sokat markolni, nem egy minden viszontagságnak ellenálló garnitúrát alkottak meg (nem is ez volt a cél). Ezzel szemben egy olyan konstrukciót szerkesztettek össze a gyár fejlesztőmérnökei, amely Magyarországon és egész Nyugat, illetve Közép-Európában sokmillió vásárló választásává vált.

Hamarosan kis városi járművek, kompakt vagy közepes limuzinok, valamint kombik és egyterűek tízezrei futottak télen iCepttel. A Winter iCept RS nem ígér sokat, de azt maximálisan teljesíti. Nedves, havas, száraz, latyakos felületen is megbízhatóan teszi a dolgát.

Az Auto Express havas, nedves kvalitásait emelte ki

A német kötődésű ADAC és Auto Bild mellett a brit Auto Express is több alkalommal bevonta a téli gumis tesztjeibe a Winter iCept RS-t. A koreai téli gumi pedig köszönte szépen, és havas, valamint nedves burkolaton mindenkire rávert pár kört.

Valóban, a Hankook 3 éves fejlesztése hóban és latyakban kiváló teljesítményre képes. Ezt több újszerű megoldásának is köszönheti. Az 5 bordás V alakú futófelület és a 14%-kal több mikromintaárok a megszokottnál sokkal jobb tapadást, úttartást tesz lehetővé és ez főképp latyakos szakaszokon szembetűnő. Ráadásul különleges kialakítása (négy fő mintaárok) révén a platform alól gyorsan elvezetődik a víz, így az autó szinte odatapad a burkolathoz. A Goodyear UltraGrip 8, a Nokian WR D3, az Alpin A4 és a Continental ContiWinterContact TS850 sem tudta lekövetni ezt a teljesítményt.

Amellett sem érdemes elmenni szó nélkül, hogy a garnitúra futófelületét nem csak megnövelték, hanem élettartamát is megemelték. Ez a mai világban, amikor minden arról szól, hogy az általunk használt termékek használhatósági ideje csökken, igazi unikum. Persze az autógumiknál fontos, hogy minél kevésbé kopjon a gumi, de nem ebben az irányban teszik a legkomolyabb erőfeszítéseket a gumigyárak.

Ahol viszont nem villogott a Hankook Winter iCept, az a szárazon, illetve nedves burkolaton való fékezés. Méterekkel lemaradva a többiektől szerénykedett a mezőny második felében. Vezethetőségben viszont mindenkit felülmúlt szárazon, amely összecseng a koreaiak ígéretével.

Az üzemanyag felhasználásnál viszont nem sikerült áttörést elérni. A gördülési ellenállás bár 8%-kal csökkent a hagyományos profilhoz képest, de sem a britek, sem az ADAC, illetve Auto Bild tesztjén nem látszott ennek ez irányú pozitív hatása.


Általános felhasználásra az egyik legjobb téli gumi


Valljuk be őszintén az emberek 90%-ának semmilyen különleges elvárása sincsen egy téli gumival kapcsolatban. Legyen megfizethető, tartós és biztonságos. A legtöbben nem szeretnek télen vezetni, mert él a köztudatban egy olyan tévhit, hogy életveszélyes. Pontosítsuk ezt. Valóban az. Megfelelő téli gumi nélkül.

Ha valaki a Hankook Winter iCept RS-t választja annyit fog észrevenni a télből, hogy hidegebb van.