Süti beállítások

Íme sorrendben a világ nyári gumi gyártóinak értéke

2024/01/30
Gumiabroncs hírek
Az iparban minden egyes esztendőben rangsorol&aac...
Az iparban minden egyes esztendőben rangsorolásra kerülnek azok a piaci szereplők, amelyek részt vesznek a világpiacon. Ez természetesen mindenféle szegmensre igaz, így többek között például a gumiabroncs szektorra is.
A rangsorolás többféle szempont alapján történik, így általános értéküket úgy határozzák meg, hogy mekkora az árbevételük, a foglalkoztatottak száma, a márkaérték és így tovább. 2014-ben a Brand Finance munkatársai számolták ki előzetes adatgyűjtéssel, hogy az abroncsiparban melyek azok a nyári gumi gyártók, akik a legértékesebbek jelenleg.
 

A dobogós helyezettek

A lista dobogós helyezettjei finoman szólva sem tartogattak túl sok meglepetést számunkra, hiszen a legnagyobbak között eddig is tudtuk, hogy a Bridgestone, a Michelin és a Continental található, akik éppen ebben a sorrendben zárták a legjobbaknak járó listázást. A Bridgestone így kiérdemelte a világ legnagyobb gumigyártójának járó címet azáltal, hogy a vállalat értéke jelenleg több mint 5500 amerikai dollár.

Mindehhez hozzájárult természetesen, hogy a japán gyártó csak 2014-ben közel 30 milliárd dolláros profitra tett szert az eladott gumiabroncsok tekintetében, ez az összeg pedig még közel sem a teljes árbevételt takarja.
 
A lista második helyén 2014-ben is a Michelint találjuk, akik az idei esztendőben szintén rengeteg mérföldkövet értek el hosszú és sikeres történetükkel, de főként az Alpin téli gumi sorozat legújabb modellje hozott számukra elegendő löketet ahhoz, hogy megőrizzék ezüstérmüket.

A cég értéke jelenleg 4652 milliárd dollárra becsülendő. Az adatok szerint a lista harmadik helyét a Continental foglalhatta el, akik az utóbbi években rohamos fejlődést mutattak legújabb gumimodelljeikkel, így számtalan ismert szaklap, valamint szervezet hozta ki győztesnek legújabb nyári abroncsaikat. Ezzel német gyártó magabiztos harmadik helyet szerzett magának, sőt mi több, közel 4200 dolláros értékével már a Michelint szorongatja!
 

Meglepetés a legjobb öt között

 
A legértékesebb abroncsgyártók negyedik helyezettje a Goodyear lesz, akik már évek óta stagnálnak ezen a szinten, és bár profitjuk emelkedett, jelenleg 3648 milliárd dollárt ér a márka, amivel messze vannak még attól, hogy esetleg veszélyeztessék a Continentalt. A lista eddig a pontig a papírforma szerint zajlott, az ötödik helyet azonban egy olyan gumigyártó foglalhatta el, ami egyrészt Európában nem túl ismert, másrészt pedig eredményével sikerült lenyomnia a Pirellit is. Ez a gyártó a Sumitomo, akik főként Ázsiában ismertek, és azzal a nagy előnnyel verték olasz riválisaikat, hogy a Forma 1 beszállítóivá léptek elő, ezáltal márkaértékük hirtelen 2084 milliárd dollárra ugrott.

A Pirelli ezzel szemben csak a hatodik helyet tudta megszerezni magának, de nem azért, mert részesedésük vagy értékük csökkent volna, továbbra is közel 1800 milliárd dolláros értéket képviselnek, amit az említett gyártó egyszerűen felülmúlt 2014-ben, így léphettek ők az ötödik, az olaszok pedig csak a hatodik helyre.
 
A többi nagy gumigyártót csak a közel 1000 milliárd dolláros kategóriában, vagy jóval az alatt találhatjuk, így a sorból még kiemelkedik a Hankook, a Dunlop és a hazánkban szintén kevésbé ismert CST, akik sorban 1279, 1102 és 1040 milliárd dolláros értéket képviselnek. Ismertségük miatt érdemes még kiemelni a listáról a 10. helyen zárt Yokohamát és a 12. helyet megszerzett Nokiant, akik a fentiek után meglepő, de csak 897 és 466 milliárd dolláros márkaértékkel rendelkeznek.